تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821000335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرداخت يكهزارو پانصد ميليارد تومان تسهيلات در دستور كار سيستم بانكي استان قزوين قرار گرفت‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پرداخت يكهزارو پانصد ميليارد تومان تسهيلات در دستور كار سيستم بانكي استان قزوين قرار گرفت‌
قزوين - خبرنگار اطلاعات: 64 ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه از طريق بانكهاي عامل استان قزوين در 8ماه گذشته به متقاضيان پرداخت شد.‌

در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان قزوين كه با هدف ابلاغ بسته سياستي - نظارتي بانك مركزي به استان برگزار شد، استاندار قزوين با اشاره به عملكرد مطلوب سيستم بانكي اين استان براي پرداخت تسهيلات به بنگاههاي كوچك زود بازده اقتصادي گفت: با توجه به سياست‌هاي انقباضي اعمال شده بانك مركزي، خوشبختانه توزيع منابع در استان قزوين قابل توجه بوده و از نظر اعمال سياستهاي دولت در اين بخش استان رتبه نخست كشوري را كسب كرده است.

سيداحمد نصري، افزود: براساس بسته سياستي - نظارتي ابلاغ شده به استان قزوين از هزارو500 ميليارد تومان اعتبار تخصيص‌يافته، مبلغ 450 ميليارد تومان در بخش مسكن، 350 ميليارد تومان در بخش صنعت و معدن و 250 ميليارد تومان هم در بخش كشاورزي براي پرداخت تسهيلات بانكي در نظر گرفته شده است.

وي با تأكيد برضرورت بكارگيري راهكار مناسب براي حفظ اشتغال موجود در استان، خاطرنشان كرد: تمامي بانكهاي عامل استان به منظور جلوگيري از ورشكستگي واحدهاي توليدي تازه تأسيس، افزايش سرمايه در گردش واحدها و حفظ اشتغال موجود، بايد براساس دستورالعمل بانك مركزي هرچه سريعتر اقدام به پرداخت تسهيلات بانكي كنند.

معاونت برنامه‌ريزي استانداري قزوين هم هدف از ارائه بسته پيشنهادي را فراهم‌سازي بستر مناسب نظارتي و بررسي وضع منطقه‌اي بانكهاي عامل در كشور عنوان كرد و گفت: بانك مركزي اين مجموعه جديد را به عنوان توازن منطقه‌اي منابع در نظر گرفته است و براساس آن آخرين وضع منابع استانها ارائه خواهد شد.

مهندس حمزه‌اي افزود: همچنين براساس سياست جديد بانك مركزي در صورت وجود منابع، تسهيلات بانكي ابتدا در بخشهاي كشاورزي، صنعت و معدن و ساختمان توزيع خواهد شد و در صورت نبود منابع، سيستم بانكي استانها عملاً نبايد در بخشهاي خدماتي، بازرگاني و صادرات منبع مالي را توزيع كنند.

وي تصريح كرد: در همين راستا 25 درصد از منابع بانكي استان قزوين به بخش كشاورزي،33‌ درصد صنعت و معدن،20‌ درصد ساختمان و مسكن، 15درصد خدماتي و بازرگاني و 7 درصد باقي مانده نيز به بخش صادرات اختصاص داده شده است.

مديركل سازمان كار و امور اجتماعي استان قزوين نيز با ارائه گزارشي از وضع پرداخت تسهيلات و اشتغال بنگاههاي زودبازده، گفت: مقرر شده است براساس بسته سياستي - نظارتي بانك مركزي، تمامي بانكهاي دولتي و خصوصي، دستگاههاي اجرايي و سازمانهاي ذيربط در استان قزوين 58 درصد از منابع خود را بعد از تصميم‌گيري در جلسه كار گروه اشتغال و سرمايه‌گذاري در زمينه‌هاي توليدي و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي بخشهاي صنعت و معدن، كشاورزي و صنايع تبديلي توزيع كنند.

مظهري اظهاراميدواري كرد در صورت رفع مشكلات واحدهاي توليدي در زمينه نبود سرمايه در گردش، ضرورت تكميل بنگاههاي اقتصادي و واحدهاي توليدي نيمه تمام، مسئله اشتغال در استان نيز بهبود يابد.




 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن