تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821141151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در جمع خبرنگاران: كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي در مجلس تشكيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لاريجاني در جمع خبرنگاران: كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي در مجلس تشكيل مي‌شود
خبرگزاري فارس: رييس مجلس گفت: در اولين فرصت يك كميسيون ويژه در مجلس به وجود مي‌آيد تا ديدگاه‌هاي دولت درباره طرح تحول اقتصادي را كارشناسي كند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه همايش تعاون و انديشه‌هاي اقتصادي شهيد بهشتي كه صبح امروز در محل سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه ديروز نمايندگان مجلس با دولت گفت: اينكه آن‌ها به خانه ملت آمده‌اند تا گفتگو كنند، دلالت بر اين مي‌كند كه مجلس هشتم يك نوع تعامل سازنده و موثر را با دولت دنبال مي‌كند.
وي افزود: در اين جلسه موضوعات مهمي درباره طرح تحول اقتصادي بزرگ توسط آقاي رئيس‌جمهور و دوستانشان مطرح شد و نقطه‌نظرات خود را در اين خصوص ارايه دادند.
لاريجاني گفت: آقاي رئيس‌جمهور نگاهشان در مورد طرح تحول اقتصادي بزرگ را مطرح كرد و برخي از نمايندگان نيز در اين خصوص ديدگاه‌هاي خود را ارايه دادند و به نقد و بررسي اين موضوع پرداختند و برخي نيز كاستي‌هاي آن را برشمردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: توصيه‌هايي كه مجلس شوراي اسلامي به اين طرح داشت و در جلسه ديشب مطرح شد، اين بود كه اولا در اين زمينه با متانت حركت شود و تعجيل نشود، ثانيا موضوع در ابعاد مختلف كارشناسي شود و پس از ديدن ابعاد مولفه‌هاي مختلف طرح در صحنه اجتماعي تحقق پيدا كند.
وي افزود: راه حل آن اين است كه هم بسترسازي اين كار نياز به كاوش دارد و هم طرح جديد نيازمند يك عزم ملي است.
لاريجاني خاطرنشان كرد: نمايندگان نظرات مختلفي در اين خصوص داشتند و در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه يك كميسيون ويژه در مجلس به وجود بيايد تا ديدگاه‌هاي دولت در اين موضوع را كارشناسي كند، دولت نيز اسناد و مدارك خود را ارايه دهد تا ابعاد مختلف طرح با حضور نخبگان مجلس واكاوي شود.
وي افزود: براي واكاوي اين طرح فرصت هست و در اولين فرصت يا كميسيوني با تلفيق چند كميسيون و يا كميسيوني ويژه‌اي براي آن در نظر مي‌گيريم تا اسناد و مدارك ارايه شده و بحث كارشناسي دقيقي در مجلس در مورد آن صورت گيرد.
لاريجاني اظهار داشت: طرحي كه الان مطرح شده يك نمايه اوليه موضوع در مجلس است و براي بررسي آن احتياج به اسناد و مدارك پشتيبان داريم و اگر اين طرح احتياج به اصلاحاتي داشته باشد، نظرات اصلاحي را خواهيم داد و اگر بعضي جاها احتياج به قانون داشته باشد قانونش را در نظر مي‌گيريم تا اين تعامل شكل اجرايي به خود بگيرد.
وي در خصوص زمان معرفي دو وزير كشور و اقتصاد و دارايي گفت: رئيس‌جمهور از زماني كه وزارتخانه سرپرست دارد، سه ماه فرصت دارد كه وزرا را معرفي كند و هنوز اين سه ماه طي نشده است.
لاريجاني زمان دقيق اجراي طرح بزرگ تحول اقتصادي گفت‌: زمان دقيق آن مشخص نيست؛ چرا كه اين طرح در مباحث اوليه خود قرار دارد، اما اينكه در درون دالان كارشناسي و تعامل با مجلس مجموعا چه زماني طول مي‌كشد، هنوز دقيقا مشخص نشده است و بستگي به اين دارد كه اسناد كارشناسي آن كي ارايه شود.
لاريجاني همچنين در خصوص اعتراض نمايندگان به تركيب كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و اينكه آيا امكان تجديد نظر در تركيب اين كميسيون وجود دارد يا نه، گفت: ساز و كار فعلي آيين‌نامه داخلي اين اجازه را نمي‌دهد، اما اگر آيين‌نامه در مجلس تغيير كند، اين امكان فراهم خواهد شد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن