واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما - بازتاب جشنواره بیست و هفتم در رسانهها ■ گزیدهای از جلسه مطبوعاتی عروس برفی (سیروس الوند)، خبرگزاری فارس: سیروس الوند در این جلسه گفت که تله فیلم عروس برفی با 40 مورد ممیزی از طرف تلویزیون مواجه شده و پخش تلویزیونی نداشته است... متأسفانه بعضی واکنشهای حاضران در سینمای رسانهها به گونهای بود که انگار فیلم در یک سینمای پائین شهر به نمایش در میآید. البته من شنیدهام در این سالن حرمت بهرام بیضایی را هم نگه نداشتهاند. بنابراین من توقع برخورد دیگری از این گروه را ندارم. ■ گزارشی از درجهبندی فیلمها به نقل از فیلمنیوز: بر اساس برنامه جشنواره، فیلمهای سایه وحشت (عماد اسدی)، پستچی سه بار در نمیزند (حسن فتحی)، حریم (رضا خطیبی) و کلبه (جواد افشار) با درجه بندی سنی روبهرو شدهاند، و به دلیل داشتن سکانسهای خشن یا تصاویر ترسناک، تماشای این فیلمها برای افراد زیر 13 سال ممنوع شده است. ■ گزیدهای از حواشی نمایش تلهفیلم راز مهتاب (سعید ابراهیمیفر) در سینما فلسطین به نقل از خبرگزاری فارس: سعید ابراهیمیفر گفت که وقتی این فیلمنامه به من داده شد، مشغول ساختن یک تیزر تبلیغاتی برای یک نوع ادکلن بودم. فیلمنامه را که خواندم از طرح کلی آن بسیار خوشم آمد، راجع به برخی مسائل آن مشکل داشتم و در نهایت این همکاری را پذیرفتم... من این تلهفیلم را روی پرده ندیده بودم و با نگرانی و ترس در سالن سینما نشستم، چرا که این فیلم برای تلویزیون ساخته شده بود و نگران بودم که وقتی در سالن شماره یک سینما فلسطین پخش میشود چه اتفاقی میافتد که بخشی از نگرانیها، بهجا بود چون بزرگشدن تصویر، کیفیت نوری و رنگ فیلم را میگرفت. ■ حاشیه نمایش «راز مهتاب» در سینما فلسطین به نقل از خبرگزاری فارس: دیروز حضور بابک حمیدیان (بازیگر فیلم راز مهتاب) در سینمای رسانهها، که برای انجام کاری بیرون رفته بود و در بازگشت با ممانعت مسئول سالن روبهرو شد، نزدیک بود جنجالی شود. او وقتی دید نمیتواند به هیچ طریقی وارد سالن شود، با صدای بلند گفت: «ما در سرما و گرما کار میکنیم و وقتی نشست فیلممان هست نمیگذراند داخل سالن شویم». بعد از اینکه مأمور ورودی سالن کوتاه آمد، حمیدیان از اینکه صدای خود را بلند کرده تا حقش را بگیرد از همه عذرخواهی کرد. ■ گزیدهای از نشست مطبوعاتی تلهفیلم بازی مهره سفید (حسن لفافیان) به نقل از سایت جشنواره فجر: لفافیان در این جلسه گفت که اصولاً نمایش یک فیلم ویدئویی در جشنواره کاملاً اشتباه است، فیلم ویدئویی برای اینکه در ابعاد کوچک و برای یک بار پخش شود، ساخته شده و تماشاگر آن، همزمان در خانهاش کارهای دیگری هم با تماشای فیلم انجام میدهد و اینطور نیست که مثل سینما وقت بگذارد و به سالن سینما برود... تصور میکنم اگر اینگونه فیلمها اکران شوند، نابود خواهند شد چراکه برای اکران ساخته نشدهاند و در تلویزیون طبق آماری که گرفته شده است، یک تلهفیلم حداقل یک میلیون نفر بیننده دارد. ■ گزیدهای از سخنان محمدرضا جعفری جلوه در حاشیه جشنواره فیلم فجر در مشهد به نقل از خبرگزاری فارس: درگیر جشنواره تهران با حجم عظیمی از برنامهها، انتظارات و توقعات هستیم اما از دور دلمان با خراسان رضوی و جشنواره مشهد است و اگر امکانش فراهم شود، خوشحال میشوم که بتوانم در اختتامیه جشنواره مشهد نیز حضور داشته باشم... وقتی مخاطب جشنواره وسیعتر باشد، تعداد بیشتری از مردم میتوانند با این آیین ملی ارتباط برقرار کنند و درواقع این اقدام نوعی توزیع برابر فرصتها است... امیدوارم مردم آن شهرستانها قدر این سینما و این فرصتها را بدانند. ■ گزیدهای از ستون طنز روزنامه کیهان، نوشته اسرافیل چیزبل برگ: دوشنبه عصر درست یک روز بعد از اینکه «همه خواب بودیم»، شهردار قالیباف سرزده به سینما فلسطین آمد و ضمن بازدید از بخشهای مختلف جشنواره، همینطوری یک فیلم هم دید... وی در پاسخ به سئوالی در خصوص حل مشکلات سینما گفت: اگر اعتبارات ما را بدهند مشکل ترافیک و آلودگی هوای سینما را تا پاییز 88 حل میکنم. به گزارش خبرنگار ما، قالیباف در توضیح این نکته خاطرنشان کرد: اینکه مردم ساعتها توی صف بایستند و نتوانند فیلم ببینند چه معنی دارد آن هم در سی سالگی انقلاب پس باید مشکل ترافیک را حل کنیم. وی در همین زمینه اضافه کرد: مشکل سینما با بیآرتی حل میشه! مونوریل بههیچوجه پاسخگو نیست و اگر اعتبارات برسد و مترو را کامل کنیم امکان فیلمدیدن مردم در مترو هم به صورت زنده وجود دارد؛ میبینین که چقدر حضور ما در جشنواره فیلم مؤثره؟ خبرنگاری پرسید برای چه به سینما فلسطین آمدید که قالیباف گفت: آمده بودم فیلم ملک سلیمان را ببینم تا کمی از تجربیات سلیمان نبی در شهرداری استفاده کنم اما گویا فیلم به جشنواره نمیرسه و من هم باید از کانالهای دیگر شهرداری در زمان این پیامبر را رصد کنم. ■ گزیدهای از سخنان غلامعلی حدادعادل در همایش سیامین سال انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران، به نقل از خبر آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سئوالی در خصوص اعتراض فیلمسازانی که فیلمهایشان به جشنواره فجر راه نیافتهاند، گفت: تاکنون هیچ شکایتی در این زمینه به ما نشده است تا به آن در کمیسیون فرهنگی مجلس رسیدگی کنیم اما هرکسی که اعتقاد داشته باشد برخلاف ضوابط و مقررات با فیلمش برخورد شده است، میتواند به کمیسیون فرهنگی شکایت کند و ما هم آن را پیگیری کرده و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سئوال خواهیم کرد. ■ گزارشی از برگزاری جلسات مطبوعاتی دیرهنگام در سالن مطبوعات، به نقل از خبرگزاری فارس: پوشش خبری در جلساتی که در ساعت 11 شب برگزار میشود، تنها به چند خبرنگار که وظیفه آنها پوششدهی تمام اخبار جشنواره است، خلاصه میشود، ضمن این که خبرنگاران با کمترین رمق خود در نشستها حاضر شوند و حتی شدت خواب در چهره ادارهکنندگان جلسات نیمه شب، خود را نشان میدهد. در جلسه نقد و بررسی فیلم شکار روباه، همه خواب بودند. نشست این فیلم در حالی برگزار شد که جمعیت حاضر در سالن نسبت به فیلم قبلی (پوسته) هم کمتر شده بودند. ■ گزارشی از جلسه مطبوعاتی فیلم پوسته (مصطفی آلاحمد)، به نقل از خبرگزاری فارس: دیشب مصطفی آلاحمد با آمادگی کامل در نشست حاضر شد و مشخص بود روند نشستهای اخیر فیلمسازان و منتقدان بر روی او تأثیر گذاشته است بهطوریکه با هدف جبههگیری برابر برخی سئوالات، در نشست حاضر شد و تلاشهای جلیل اکبریصحت، مجری جلسه نیز برای تعدیل پاسخهای او کاملاً بینتیجه ماند. همین مسأله باعث شد تا بین آلاحمد و یکی از خبرنگاران جنگ لفظی درگیرد. آلاحمد حاضر نشد در صحبتهای خود از کلمات فارسی استفاده کند و استفاده او از کلمات خارجی، باعث شد تا جو سالن مقداری به هم بریزد. در این نشست آلاحمد حتی کوچکترین انتقاد نسبت به فیلم خود را جایز ندانست و مدام میگفت که خبرنگاران ایراد اساسی را گوشزد کنند. او در بخشی از صحبتها گفت که در این فیلم زیاد به دنبال منطق نباشید، چون هر موضوع منطقی را کنار گذاشتهام. ■ گزیدهای از صحبتهای محمدهادی کریمی در جلسه مطبوعاتی فیلم «امشب، شب مهتابه» به نقل از سایت خبرآنلاین: این داستان در واقع اقتباسی است از یک رمان خارجی که من از آن اَداپت کردم این داستان را و آوردم در یک فضای ایرانی چون به نظرم این موضوع گسست بین نسلها بهانههایی هستند و همهمان دنبال بهانههایی برای آشتی هستیم. من بههیچعنوان فیلمفارسی را قبول ندارم و فکر میکنم این نوعی کملطفی هست. نوعی که نه، خیلی، مخاطبین این فیلم وقتی آن تأثیر را در فیلم میبینند آنجا دیگر صحبت از فیلم ایرانی یا فارسی یا ترکی یا غربی نیست. خیلی خوشحالم که فضای بومیاش درآمده، من از آقای کلاری نقلوقول میکنم: این از فیلمMylife خیلی ایرانیتر و تأثیرگذارتر است. ضمن اینکه شما شرایطMylife و هالیوود را هم در نظر داشته باشید.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 554]