تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821093058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك روزنامه آلماني بررسي كرد:نه ايرلند به پيمان ليسبون عامل جدايي در اتحاديه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يك روزنامه آلماني بررسي كرد:"نه" ايرلند به پيمان ليسبون عامل جدايي در اتحاديه اروپا
يك روزنامه آلماني در گزارشي از اختلاف نظر اعضاي اتحاديه اروپا پس از مخالفت ايرلندي ها با پيمان ليسبون درباره آينده اين اتحاديه خبر داده و راي منفي ايرلند به اين قرارداد اصلاحي را عامل شكاف در اتحاديه اروپا دانست.

به گزارش خبرگزاري مهر ، روزنامه "برلينر سايتونگ" در گزارشي در اين باره نوشت : نه ايرلند به قرارداد ليسبون سبب اختلاف و جدايي در اتحاديه اروپا شده است .

اين روزنامه آلماني در ادامه به اختلاف نظر اعضاي اين اتحاديه در نشست سران اتحاديه اروپا در بروكسل اشاره كرد و نوشت : رئيس جمهوري فرانسه و صدر اعظم آلمان بدون قرارداد ليسبون پذيرش اعضاي جديد در اين اتحاديه را رد مي كنند.

اين در حالي است كه بنا بر اين گزارش "دونالد توسك" نخست وزير لهستان با حمايت شركاي اروپايي خود از اروپاي ميانه و اروپاي شرقي نظري مخالف داشته و اعتراض خود را به توقف پذيرش اعضاي جديد اعلام كرده اند.

برلينر سايتونگ در ادامه نوشت : درپايان نشست روز گذشته سران اتحاديه اروپا در بروكسل 27 عضو اين اتحاديه تلاش كردند تا به موضع مشتركي درباره چگونگي جلوگيري از شكست پيمان ليسبون بعد از راي منفي ايرلند به اين قرارداد برسند.

اما تنها در اين زمينه اتفاق نظر حاصل شد كه حكومت ايرلند نبايد تحت فشار قرار گيرد. ايرلند 4 ماه تا نشست بعدي سران اتحاديه اروپا در 15 و 16 اكتبر زمان براي فكر كردن دارد و بايد تا آن موقع اولين پيشنهادهاي راه حلي را ارائه دهد.

اين روزنامه آلماني در بخش ديگري از اين گزارش خاطر نشان كرد : خيلي ها به برگزاري يك همه پرسي مجدد در ايرلند اميدوارند. تا پيش از اين قرار بود پيمان ليسبون در اول ژانويه 2009 به حالت اجرا در آيد.

برلينر سايتونگ در ادامه به تهديد آشكار ساركوزي عليه ورود مشخص شده كرواسي در سال 2010 به اتحاديه اروپا اشاره كرده و به نقل از وي نوشت : بدون اصلاحات داخلي اتحاديه اروپا با بيش از 27 عضو شايسته عمل نخواهد بود .

رئيس جمهوري فرانسه همچنين افزود : بدون پيمان ليسبون هيچ وسعتي در اين اتحاديه به وجود نمي آيد. من ياد آوري مي كنم كه ما به اتفاق نظر در اين زمينه نيازمنديم.

لازم به ذكر است ساركوزي كه از مخالفان اصلي ورود تركيه به اتحاديه اروپا است؛ از اول جولاي رياست دوره اي اتحاديه اروپا را تا پايان سال بر عهده خواهد گرفت.

بنا بر اين گزارش مركل صدر اعظم آلمان نيز از توقف ورود اعضاي جديد در اين اتحاديه سخن گفته و بر اساس قرارداد رايج نيسا در اتحاديه اروپا ورود اعضاي جديد را در شرايط فعلي ممكن نمي داند.

اين در حالي است كه همتاي لهستاني وي "توسك" اصلا چنين برداشتي را نداشته و بين دو موضوع وسعت اتحاديه و شكست پيمان ليسبون در ايرلند هيچ ربطي نديده و بر اين عقيده است كه طبيعتا در شرايط فعلي هم وسعت اتحاديه اروپا امكانپذير است.

بنا بر اين گزارش نخست وزير "لوكزامبورگ " جئان كلايده يونكر jean-claude junker نيز نظري مشابه فرانسه و آلمان را در اين باره داشته و معتقد است كه اگر پيمان ليسبوني وجود نداشته باشد هيچ وسعتي در اروپا نيز به وجود نخواهد آمد.

وي همچنين افزود : قرارداد نيسا Nizza كه در حال حاضر در اتحاديه اروپا رايج است 27 عضو را براي اين اتحاديه در نظر دارد و نه بيشتر و همه بايد اين را آويزه گوش خود كنند.

لازم به ذكر است پيمان ليسبون كه در دسامبر گذشته در پايتخت پرتغال به امضاي 27 عضو سران اتحاديه اروپا رسيد، جايگزين قانون اساسي اين اتحاديه كه در سال 2005 هلند و فرانسه به آن راي منفي دادند شد. تاكنون 19 عضو اين اتحاديه اين پيمان را به تصويب رسانده اند اما چندي پيش با راي منفي ايرلند روند تصويب اين قرارداد با چالشي بزرگ روبرو شد.

اين در حالي است كه اين پيمان تنها در صورت تصويب همه اعضاي اتحاديه اروپا به مرحله اجرا در خواهد آمد.

بنا به گزارش "برلينر سايتونگ" آنجلا مركل صدراعظم آلمان گفته است با وجود همه مشكلات اتحاديه اروپا به مسير اصلاحات خود ادامه خواهد داد.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن