تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816444928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اينترنت، قله آرزوهاي جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اينترنت، قله آرزوهاي جوانان


فناوري‌هاي ارتباطي به ‌قدري در زندگي روزمره مردم نفوذ كرده كه بيشتر نوجوانان و جوانان اين‌گونه ابزارها را جزو وسايل ضروري خود به‌حساب مي‌آورند و احساس نزديكي به‌خصوصي با آنها دارند.

اين ابزارها هر كدام بخشي از نيازهاي ارتباطي افراد را جبران مي‌كند، اما بررسي‌هاي محققان نشان داده است كه اينترنت و تلفن‌همراه بيش از ديگر وسايل در زندگي مردم، به‌خصوص جوانان نقش داشته و باعث شده تا ريتم زندگي آنها تغيير كند.

طبق آخرين آمارهاي به‌ دست آمده، طي 4 سال گذشته تعداد نوجوانان آنلاين 24 درصد رشد كرده و 87 درصد افراد بين سنين 12 تا 17 سال به اينترنت متصل شده‌اند.

در حالي كه در 4 سال قبل، نوجوانان و جوانان از اينترنت براي سرگرمي استفاده مي‌كردند و اين ابزار را براي پركردن اوقات فراغت خود به‌كار مي‌برند، دنياي مجازي، امروزه مهم‌ترين نقش را در زندگي آنها ايفا مي‌كند.

علاوه بر اين آمارها، طي مدت ياد شده ميزان علاقه‌مندي نوجوانان براي انجام بازي‌‌هاي آنلاين، خواندن خبر، خريدهاي آنلاين و دريافت اطلاعات پزشكي و بهداشتي از طريق اينترنت افزايش چشمگيري يافته است.

مطالعات جديد صورت‌ گرفته توسط يك موسسه تحقيقاتي نشان مي‌دهد كه در كنار افزايش تعداد نوجوانان و جوانان آنلاين، علاقه آنها به انواع مختلف فناوري‌هاي آنلاين نيز بيشتر شده است.

امروزه بيشتر نوجوانان ترجيح مي‌دهند براي حفظ ارتباطات خود با دوستان و اطرافيان، تحقيقات مدرسه‌اي و دانشگاهي و همچنين سرگرمي از اينترنت استفاده كنند.

اين امر نشان مي‌دهد كه اين قشر از جامعه نحوه استفاده صحيح از ابزارهاي مجازي را ياد گرفته‌اند كه بيشتر از طريق آموزش‌هاي صحيح صورت گرفته است. امروزه ابزارهاي مجازي به جوانان و ديگر اقشار جامعه امكان مي‌دهد تا در هر مكان و زماني با اطرافيان خود در تماس باشند و پيام‌ها خود را در هر كجاي جهان كه هستند، در اسرع وقت به دوستان خود برسانند.

ابزارهايي مثل پست الكترونيكي كه يكي از بهترين‌ روش‌ها براي برقراري ارتباطات مجازي محسوب مي‌شود، كم‌كم در حال بازنشست‌ شدن است و جاي خود را به سرويس پيام‌هاي كوتاه اينترنتي (IM) مي‌دهد تا كاربران با استفاده از آن بتوانند در وقت خود بيش از گذشته صرفه‌جويي كنند. اين تحقيقات كه بيشتر روي نوجوانان و جوانان صورت گرفته، سرگرمي‌هاي جديد آنها را نيز در دنياي مجازي نشان داده است.

براي اين قشر از جامعه، پست الكترونيكي يك ابزار ارتباطي مهم محسوب مي‌شود تا آنها در تمامي ساعات شبانه‌روز بتوانند با اساتيد، مسئولان مدرسه و ... در ارتباط باشند و در كنار اين مسئله، تمامي اطلاعات موردنياز خود را از گروه‌هاي ديگر دريافت كنند.

در كنار همه اين مسائل، بسياري از محققان بر اين باورند كه اينترنت و دنياي مجازي محلي براي تجلي و بيان تجربه‌هاي شخصي و احساسات دروني افراد محسوب مي‌شود و جوانان در اين گونه فضاها، احساس راحتي بيشتري مي‌كنند.

مطالعات حاضر روي بيش از 1100 گروه كه شامل كودكان و والدينشان مي‌شد، انجام شده است. اين مطالعات نشان مي‌دهد، 87 درصد نوجوانان آمريكايي بين 12 تا 17 سال به‌صورت مستمر از اينترنت استفاده مي‌كنند. اين آمار كه نشان مي‌دهد بيشتر از 21 ميليون نوجوان آمريكايي هم‌اكنون به اينترنت متصل هستند و اين در حالي است كه رقم ياد شده براي سال 2000 تنها 17 ميليون محاسبه شده بود. به طور ميانگين، روزانه 11 ميليون جوان آمريكايي به اينترنت متصل مي‌شوند كه اين رقم در سال 2000 فقط 7 ميليون نفر بوده است. لازم به ذكر است كه نه تنها نوجوانان و جوانان، بلكه بزرگسالان نيز با علاقه بيشتري سراغ اينترنت مي‌روند. در حالي كه هم‌اكنون 66 درصد بزرگسالان آمريكايي به‌صورت مستمر و مداوم از اينترنت استفاده مي‌كنند، در سال 2000 تنها 56 درصد آنها وارد دنياي مجازي مي‌شده‌اند. 51 درصد نوجوانان و جواناني كه در اين بررسي‌ها شركت كرده بودند اعلام كردند كه سعي مي‌كنند هر روز وارد اينترنت شوند كه اين رقم در سال 2000 فقط 42 درصد بوده است. محققان بر اين باورند كه افزايش خطوط پهن‌باند يكي از مهم‌ترين مسائلي بوده كه انگيزه كاربران را براي اتصال به شبكه اينترنت افزايش داده است. در مطالعه حاضر مشخص شده است، هم‌اكنون از هر دو جوان آمريكايي يك نفر از طريق خطوط پهن‌باند به اينترنت متصل مي‌شود و بيش از ديگر افراد سرويس IM را به‌كار مي‌برند.

مطالعات اين مركز آمريكايي نتايج جالب‌توجهي را به‌دنبال داشته كه برخي از آنها را مرور مي‌كنيم: 81 درصد نوجوانان آنلاين از بازي‌هاي اينترنتي استفاده مي‌كنند. بر اين اساس، كشور آمريكا هم‌‌اكنون 17 ميليون كاربر اينترنتي جوان دارد كه سراغ بازي‌هاي كامپيوتري اينترنتي مي‌روند. رقم ياد شده براي سال 2000 تنها 52 درصد گزارش شده است. 76 درصد كاربراني كه وارد اينترنت مي‌شوند، از مراكز خبري ديدن مي‌كنند.

اين رقم نشان مي‌دهد، 16 ميليون كاربر جوان آمريكايي اخبار مورد نياز خود را از اينترنت دريافت مي‌كنند كه رقم ياد شده براي سال 2000 تنها 38 درصد بوده است.




 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن