تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821170042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرخش يكباره سياست صهيونيستها در آتش بس با حماس


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: چرخش يكباره سياست صهيونيستها در آتش بس با حماس
تاريخ رژيم صهيونيستي مملو از امتناع سران اين رژيم از مذاكره و دادن هرگونه امتيازي به طرفهاي درگير با آن، در منطقه است؛ در حالي كه اخيرا اين رژيم و به گفتگو با سوريه و لبنان و بستن پيمان آتش بس با حماس رو آورده است.


به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از خبرگزاري آلمان، رژيم صهيونيستي دو سال پس از جنگ 33 روزه با لبنان و در حالي كه با وساطت تركيه در حال برگزاري مذاكراتي با سوريه است، به طور رسمي از همسايه شمالي خود (لبنان) خواسته است كه در گفت‌وگوهاي صلح با اين كشور شركت كند.
اين در حالي است كه به نظر مي‌آيد اين پيشنهاد صلح از سوي رژيم صهيونيستي با ديدار غيرمنتظره وزير امور خارجه آمريكا از لبنان در ارتباط باشد. از سوي ديگر روز گذشته اين رژيم قرارداد آتش‌بس جديدي را با حماس به امضا رساند.

يكي از سخنگويان دولت رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه اين موضوع را كه دولت اين كشور پيشنهاد مذاكرات مستقيم صلح را به لبنان داده، تأييد كرد.
وي در عين حال آمادگي تل آويو را براي گفتگو درباه آينده مزارع اشتراكي "شبعا" نيز اعلام نمود كه يكي از موارد اصلي مورد اختلاف ميان دو كشور است. رژيم صهيونيستي اين منطقه را در جنگ‌هاي شش روزه در سال 1967 ميلادي به تصرف خود درآورده است.

صبح ديروز رژيم صهيونيستي رسما آتش‌بس با حماس را در نوار غزه پذيرفت. اين خبر پس از بازگشت "آموس گيلاد" نماينده مذاكره كننده رژيم صهيونيستي از مصر اعلام شد. وي كه در مذاكرات غير مستقيم با نمايندگان حماس با وساطت مصر شركت كرده بود در مصاحبه با راديوي رژيم صهيونيستي گفت كه آزادي "گلعاد شليط" سرباز رژيم صهيونيستي ربوده شده توسط حماس، يكي از موضوعات اصلي در مذاكرات بوده است.

آموس گيلاد افزود: محدود كردن و يا تلاش براي محدود كردن قاچاق اسلحه موضوع دوم مورد توجه ما بود و همينطور مسئله پايان دادن به ترور موضوعي كه نتايج آن را به سرعت مي‌توان ديد.
وي تاكيد مي كند كه دو طرف در اجراي اين امر ترديد دارند و به همين جهت ارتش صهيونيستي خود را براي حملات ديگري آماده مي سازد. به اعتقاد وي بايد توجه داشت كه اين يك قرار داد صلح نيست بلكه توقف عمليات نظامي رژيم صهيونيستي و همينطور خواست حماس براي اجراي آن است.

رسانه‌هاي فلسطيني و صهيونيستي گزارش دادند در اين قرارداد در ابتدا چند روز آتش‌بس از سوي دوطرف درنظر گرفته شده است. سپس رژيم صهيونيستي مرزهاي مسدود شده به نوار غزه را براي ورود تدريجي كالا به اين منطقه خواهد گشود.

مصالح ساختماني و كود شيميايي در اولويت ورود كالاها به نوارغزه قرار دارند. به گزارش منابع آگاه در مورد آزادي "گلعاد شليط" حداقل يك هفته پس از اجراي مواد آتش بس مذاكره خواهد شدو اين در حالي است كه در مقابل آزادي وي حماس خواستار آزادي اسيران فلسطيني از زندان‌هاي رژيم صهيونيستي و بازكردن مرز رفح بين نوارغزه و مصر شده است.

در اين مورد مصر نظر موافق خود را به رژيم صهيونيستي اعلام كرده است. مصر وعده داده كه قادر است با كنترل راه مرزي رفح به نوارغزه از قاچاق اسلحه جلوگيري كند.

در ميان دولتمردان رژيم صهيونيستي به توافق با حماس با ديد انتقادي شديد نگريسته مي‌شود. "حييم رامون" جانشين نخست وزير رژيم صهيونيستي در راديوي رژيم صهيونيستي گفت: جنگ بزرگ ميان اسلام و بقيه كشورهاست. در اين درگيري اگر آنها حتي اندكي به پيروزي دست يابند، ما به همان اندازه چيزهايي را از دست مي‌دهيم، اين يكي از دلايلي است كه من مخالف قرار داد آتش‌بس هستم زيرا اين يك پيروزي براي اسلام است.

روزنامه‌هاي رژيم صهيونيستي از جمله هاآرتص و روزنامه عامه‌پسند "يديعوت آحارونوت" نيز نوشته‌اند كه سازمان حماس با اين قرارداد نيرومندتر خواهد شد و اينكه از قرارداد آتش‌بس دو طرف سود سياسي خواهند برد. از يك سو "ايهود اولمرت" كه متهم به رشوه‌خواري شده و از سوي ديگر سازمان حماس كه از نظر سياسي منزوي شده است.

رسانه‌‌هاي رژيم صهيونيستيي از جمله عنوان كرده‌اند كه حماس از آتش‌بس براي تجديد قواي نظامي سود خواهد جست.

دولت آمريكا نيز به اين توافق با ديده ترديد مي‌نگرد. به گفته يكي از سخنگويان وزارت امور خارجه آمريكا به نظر نمي‌آيد كه حماس دست از عمليات خود بردارد.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن