تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821065170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با پروازهاي خط هوايي ناوگان «بي ام آي» هديه اي متفاوت براي روز زن


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: با پروازهاي خط هوايي ناوگان «بي ام آي» هديه اي متفاوت براي روز زن
ايرانيان با توجه به اهميت جايگاه زن در خانواده بعنوان همسر و مادر و به پاس گراميداشت روز تولد يگانه دختر پيامبر اعظم ، حضرت زهرا (س)اين روز را به عنوان روز زن و مادر اعلام مي دارند.
آفتاب-سرويس اقتصاد و صنعت: بدون ترديد، روز بين المللي زن و مادر، يكي از روز هاي مهم در تاريخ سده هاي اخير جامعه بشري در تلاش جهت كسب حقوق، دسترسي و استفاده عادلانه از امكانات مادي و معنوي جهان به شمار مي رود.

ايده روز جهاني زن در اواخر قرن نوزدهم و به دنبال صنعتي شدن جوامع و ظهور ناگهاني زنان در عرصه كار صنعتي مطرح شد. در روز ۸ مارس ۱۸۷۵ زنان كارگر كارخانجات نساجي در شهر نيويورك براي بهبود شرايط كار و در اعتراض به پايين بودن سطح دستمزد، دست به تظاهرات زدند. اين زنان اولين اتحاديه صنفي زنان را در ماه مارس 1895 تشكيل دادند و اعتراض‌هاي مشابهي در همين تاريخ براي بهبود وضعيت زنان شاغل در سال‌هاي بعد انجام شد.

از سوي ديگر در روز 9 ماه مه سال 1905، آنا جارويس، زني كه روز مادر را بنيان گذاشته بود ، در گذشت. دختر او كه نيز نامش آنا بود، بر آن شد كه كار جوليا وارد هاورد ،( شاعر صلح‌دوست ) را ادامه داده و همچنين خاطره و سنت مبارزه مادرش را جاودانه سازد و از اين نقطه تلاش خستگي ناپذير وي براي محقق نمودن اين هدف آغاز شد. او در آغاز از كشيش منطقه خواهش كرد تا موعظه اي در زمينه نقش مادر در جامعه ايراد كند. سپس با نوشتن نامه‌اي به قانون گذاران كشور تلاش خود را براي رسمي كردن روز مادر آغاز كرد و دو سال بعد در دهم ماه مه براي اولين بار در شهري كه مادرش در روزهاي يكشنبه در مدرسه كليسا تدريس كرده بود، روز مادر را جشن گرفت. نهايتا در سال ۱۹۰۹ در پي اعتراضات فوق و تلاشهاي خستگي ناپذير آنا جارويس روز 8 مارس به عنوان روز ملي مادر و زن در آمريكا به رسميت شناخته شد.

سال ۱۹۷۵ از طرف سازمان ملل متحد، سال بين المللي زنان اعلام شد و دو سال بعد يعني در سال ۱۹۷۷ يونسكو ۸ مارس را به عنوان روز جهاني زن و مادر، به رسميت شناخت. از آن روز به بعد ، در چنين روزي مردان به زنان گل يا هديه تقديم مي كنند و بدينوسيله از مبارزات انساني زنان قدرداني مي كنند. نماد روز مادر براي مادري كه در قيد حيات است يك شاخه ميخك قرمز و براي مادري كه از دنيا رفته ، يك شاخه ميخك سفيد است. آنا جارويس با ارائه اين طرح ، بردن گل براي مادران را رواج داد.

هرچند مجامع بين المللي 8 مارس را تنها بعنوان روز زن و مادر مي نامند اما زن و كلمه مقدس مادر در فرهنگ اصيل ايران اسلامي هم آغوش ياد و خاطره حضرت فاطمه (س) است. از اين رو ، ايرانيان با توجه به اهميت جايگاه زن در خانواده بعنوان همسر و مادر و به پاس گراميداشت روز تولد يگانه دختر پيامبر اعظم ، حضرت زهرا (س)اين روز را به عنوان روز زن و مادر اعلام مي دارند.
روز هاي بيشماري به عنوان بزرگداشت از مناسبت هاي مختلف در اين زمين خاكي به تجليل گرفته مي شود اما بزرگداشت و تجليل از روز مادر و زن جايگاه ويژه خود را دارد. تابستان امسال فرصت مناسبي است تا آنگونه كه شايسته مادران، همسران و زنان است از آنان تقدير نموده و با هديه اي مانند بليت مسافرت به يكي از شهرهاي جذاب و توريستي جهان مانند لندن سپاس و قدرداني خود را نشان دهيد.

«بي ام آي» دومين و بزرگترين خط هوايي بريتانيا با پروازهاي روزانه مسير تهران-لندن در روز 4 تير ماه كه مصادف با تولد حضرت زهرا (س) ميباشد با تقديم شاخه گلي زيبا به بانوان مسافر خود، مراتب قدرداني خود را نسبت به زنان اين مرز و بوم ابراز مي دارد.

اين خط هوايي با ناوگان هوايي اير باس A321 خود از فرودگاه بين المللي امام خميني به مقصد هيترو به جهانگردان، خدمات ارائه نموده و به بيش از 44 مقصد در جهان از فرودگاه هيترو پرواز مي كند.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن