تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813202028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهدي چمران در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه :شهيد چمران الگويي كامل براي جوانان امروز است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: مهدي چمران در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه :شهيد چمران الگويي كامل براي جوانان امروز است


تهران-حيات

رييس شوراي شهر تهران در سخنان پيش از خطبه‌هاي امروز نماز جمعه تهران گفت:در طول سال‌هاي بعد از انقلاب نتوانستيم الگوهاي ارزشمند جامعه خود را به نسل جوان عرضه كنيم و شهدايي چون شهيد چمران الگويي كامل براي نسل امروز انقلاب هستند.
به گزارش حيات،مهدي چمران با بيان اين مطلب كه هر جامعه‌اي از نظر تربيتي و جامعه‌شناسي نيازمند الگو و اسوه است تا نسل جوان از آنها پيروي كنند و آنها را سرمشق خود قرار دهند،اظهار داشت: اگر در جامعه‌اي الگو نباشد، جوانان آن جامعه چشم به فيلم‌هاي سينمايي و الگوهاي كاذب مي‌دوزند و از آنها الگو مي‌پذيرند.
وي ادامه داد: اگر ما در جامعه خود الگوي مناسبي براي جوانان ارائه نكنيم، نسل جوان چاره‌اي جز روي آوردن به الگوهاي نامناسب و منحرف ندارد؛ چرا كه نياز به الگو يك نياز فطري است.
چمران اظهار داشت: در اين خلاء الگويي اگر جامعه‌اي بخواهد نمونه خوبي داشته باشد به سراغ كساني مي‌رود كه جزو حماسه‌سازان و مبارزان جهان هستند و البته ما هم تا حدي آنها را قبول داريم.
وي گفت: امروز تي‌شرت‌ها و عكس هاي چه‌گوارا دنيا را پر كرده است و او تبديل به الگويي براي نسل جوان در بسياري از كشورها شده است و شاهد هستيم از او فيلم‌هايي مي‌سازند كه برنده جايزه اسكار نيز مي‌شود.
چمران خاطر نشان كرد: هر چند كسي مانند چه‌گوارا از الگوهاي خوب دنياست، ولي ما در دفاع مقدس و انقلاب اسلامي خود صدها چه‌گوارا داريم كه متاسفانه نتوانستيم آنها را به جامعه خود معرفي كنيم.
رئيس بنياد شهيد چمران گفت: من در مورد باكري‌ها و همت‌ها و خرازي‌ها سخن نمي‌گويم، بلكه اين الگوهاي رايج در جهان حتي با بسيجيان شهيد دفاع مقدس ما هم قابل مقايسه نيستند.
وي با انتقاد از دستگاه‌هاي تبليغاتي و فرهنگي كشور اظهار داشت: حيف است كه ما در طول اين ساليان بعد از انقلاب نتوانستيم الگوهاي ارزشمند جامعه خود را نه تنها به نسل جوان خودمان بلكه به كل دنيا عرضه كنيم و امروز شاهد هستيم كه الگوهاي غربي در كشور ما نيز وجود دارد.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به سخن امام در خصوص شهيد فهميده گفت: چرا امام اين نوجوان شهيد 13 ساله را بعنوان رهبر معرفي مي كند؟ ايشان مي‌خواهد بگويد نسل جوان از اين الگوها سرمشق بگيرند. اما در جامعه ما اگر الگويي از ميان ورزشكاران و هنرمندان انتخاب نكردند به سراغ الگوهاي منحرف غربي مي‌روند.
وي شهيد مصطفي چمران را بعنوان الگويي بي‌نظير براي نسل جوان معرفي كرد و گفت: شهيد چمران دانشمند بزرگ عصر خود بود كه توانست از بزرگترين دانشگاه آمريكا در رشته فيزيك پلاسما فارغ‌التحصيل شود، كاري كه شايد در آن روز تنها 10نفر در دنيا قادر به انجام آن بودند.
چمران افزود: شهيد چمران عابد، زاهد و مردي با ايمان بود و در هر نقطه‌ اي از دنيا رفت، ذره‌اي از اعتقادات اسلامي خود كوتاه نيامد.
وي تصريح كرد: چمران سياست مدار بزرگي بود كه به هر جا وارد شد سازماني تشكيل و نشان داد كه در سياست يد طولايي دارد.
رئيس نبايد شهيد چمران با اشاره به دست نوشته هاي شهيد چمران ادامه داد: ايشان عارفي وارسته و واصل بود كه اين را از دست نوشته هاي عارفانه او نيز مي توان فهميد.
چمران افزود: شهيد چمران جنگجو و فرمانده نظامي بي‌نظيري بود و آنچنان در ميدان نبرد مي‌رزميد كه حتي هنرمندان نتوانستند نبرد او در پاوه را به تصوير بكشند و در برابر اين افتخار آفريني‌هاي شهيد چمران كم آوردند.
وي خاطر نشان كرد: نسل جوان امروز دنبال هيجان است و به همين خاطر دنبال الگوهاي اكتيو مي‌رود.
چمران ادامه داد: نسل امروز هم علم دانش مي‌خواهد، هم ورزشي و هم هنر و شهيد چمران در هر زمينه‌اي يك الگوي كامل و مناسب است.

پايان پيام
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن