تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل بازي پرتغال - آلمان ؛ كابوس پرتغال به حقيقت پيوست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تحليل بازي پرتغال - آلمان ؛ كابوس پرتغال به حقيقت پيوست
تيم آلمان شب نخست مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال يورو 2008 را به كابوسي براي تيم مدعي پرتغال تبديل كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبر ، در بازي ورزشگاه سن ژاكوب پارك بازل در سوئيس، تيم آلمان كه صعودش به اين مرحله اما و اگرهاي فراواني را در پي داشت با برتري 3 بر 2 برابر پرتغال فيناليست دوره قبلي اين رقابت ها گام به مرحله نيمه نهايي جام ملت هاي اروپا گذاشت.

در نيمه اول مسابقه آلمان در دقيقه 22 برخلاف روند بازي روي فرار از سمت چپ پودولسكي و پاس زيبايش به دهانه دروازه موقعيت عالي براي باستين شواين اشتايگر فراهم آورد و اين بازيكن با استارتي انفجاري مدافع مستقيم خود را جا گذاشت و برش به موقع توپ دروازه پرتغال را گشود تا خاطرات ديدار رده بندي جام جهاني 2006 و دو گلي كه درون دروازه پرتغال جاي داد را براي علاقمندان به فوتبال زنده كند.

پرتغال هنوز از شوك اين گل خارج نشده بود كه ميروسلاو كلوزه مهاجم اول تيم آلمان روي ضربه كاشته شواين اشتايگر و اشتباه مسلم ريكاردو دروازه بان تيم پرتغال كه خروج نا موفقي داشت با تيزهوشي گل دوم آلمان را به ثمر رساند.

اسكولاري مربي كاركشته تيم پرتغال كه از دو گل زود هنگام تيم آلمان دچار شوك شده بود با تعويض موتينيوي مصدوم و به زمين آوردن ميه ره لس تا حدودي نبض بازي را در دست گرفت و در همان نيمه اول با گل دقيقه 40 نونو گومژ كه روي توپ برگشتي حاصل از دفع ناقص ضربه كريس رونالدو توسط ينس لمن به دست آمد تا حدودي اميدوار شد هر چند آلمان با برتري 2 بر 1 نيمه اول را به سود خود به پايان رساند .

شاگردان اسكولاري كه در نيمه دوم خصوصا در اواخر بازي براي جبران نتيجه به بازي انتحاري رو آوردند نتوانستند از اين تلاش نتيجه لازم را بگيرند و در عوض تيم آلمان كه به ضد حملات بازيكنان سرعتي اش دل بسته بود در دقيقه 61 يكبار ديگر به هدف خود رسيد و با ضربه سر ميشائيل بالاك 3 بر 1 از حريف نامدارش پيش افتاد ، اين نتيجه با وجود حملات گسترده تيم پرتغال و موقعيتهاي مهم اين تيم با هوشياري مدافعان و دروازبان تيم آلمان مهار شد و ژرمنها با استفاده از برتريهاي فيزيكي خود از جمله بلندي قامت و نيز حفظ توپ اجازه تسلط پرتغالي ها را گرفتند.

اما در دقيقه 87 اين هلدر پوستيگا بازيكن تعويضي تيم پرتغال بود كه پس از اينكه لمن يك موقعيت عالي را از وي گرفت در فاصله 3 دقيقه تا پايان بازي با گلي تماشايي اختلاف را به حداقل رساند.

در دقايق باقي مانده دفاع فشرده و چند لايه تيم آلمان مانع از تغعيير نتيجه شد و 3 دقيقه وقت اضافه داور ديدار هم نتوانست موقعيت لازم گلزني را در اختيار شاگردان اسكولاري برزيلي قرار دهد تا تيم پرتغال وداع تلخي با جام داشته باشد.تيم آلمان نيز با وجود ناكامي در دو دوره قبلي جام ملتهاي اروپا خود را در جمع 4 تيم برتر ديد.

شايد آلمانها در دور نيمه نهايي فرصتي براي انتقام شكست دور اول از كرواسي پيدا كنند.

در اين بازي يواخيم لو كه از جايگاه تماشاگران نظاره گر تلاش شاگردانش بود بورووسكي را بجاي هيتسل اشبرگر و يانسن را به جاي كلوزه و فريتس را به جاي شوآين اشتايگر به زمين فرستاد و اسكولاري از پوشتيگا به جاي پتيت و ناني به جاي نونو گومش استفاده كرد.

لوئيس فيليپه اسكولاري كه پيوستنش به چلسي حتمي شده و عملا آخرين حضورش را در نيمكت تيم پرتغال تجربه ميكرد و پيش از بازي از موضوعاتي چون بلندي قامت مدافعان حريف ، ضربات كاشته آلمانيها و قدرت سرزني ميشائيل بالاك ابراز نگراني كرده بود و بيشترين لطمات را از همين مسائل ديد.

وي پس از بازي گفت : ما انتظار داشتيم آلمان در گروهش اول شود و با ما ديدار نكند كه اينگونه نشد و از همان نقاطي كه از آن ميترسيدم گرفتار شديم تيم ما مغلوب توپهاي مرده اين بازي شد ، بازيكنانم روي بازي تمركز نداشتند ما توانايي حضور در مراحل بالاتر را داشتيم اگر اشتباه پيتر فرويد فلت در پذيرفتن گل بالاك رخ نمي داد ولي با اين وجود تمامي مسئوليتهاي اين باخت را به عهده مي گيرم .

در طرف مقابل هاينس ديتر فيليك كه بجاي يواخيم لو محروم هدايت تيمش را در اين بازي به عهده داشت گفت : در همه زمان هاي بازي بازيكنان ما بازي محكمي را ارائه دادند ، در خط حمله عالي بوديم و به جرات مي گويم آلمان بهترين تيم جام است ، پس از بازي با اتريش ضعف كناره هاي تيم را براي رويارويي در برابر بازيكناني چون سابروسا و رونالدو نقاط ضعف كناره هاي تيم خود را مرتفع كرديم كه دليل عمده پيروزي آلمان در اين بازي هم ترميم اين جناح ها بود و از طرفي وظايف هافبكها را طوري طراحي كرديم كه مدافعان تيم در زمان حمله حريف كمترين فشار را متحمل شوند .

آلمان آخرين بار در سال 1996 موفق به كسب عنوان قهرماني در جام ملتهاي اروپا موسوم به جام آنري دلو ناي شده بود و از آن پس توفيقي در صعود به مراحل بالاي يورو نداشت در اين بازي با آرايش 4 - 4 - 2 به زمين آمد و در نيمه اول جمله و هجوم در دستور كار اين تيم قرار داشت و نيمه دوم حفظ توپ را در دستور كار داشتند و پرتغال تيم مغلوب اين بازي با شيوه 4 - 2 - 3 - 1 به ميدان رفت در پايان بازي اول مرحله يك چهارم شواين اشتايگر با يك گل زده و ايجاد موقعيت براي گل دوم آلمان بعنوان برترين بازيكن زمين معرفي شد و ميشائيل بالاك با بالاي 12 كيلومتر دوندگي پر تلاش ترين بازيكن زمين بود .
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 431]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن