تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815393629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي سال گذشته؛ جرائم مهم در قزوين كاهش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: طي سال گذشته؛ جرائم مهم در قزوين كاهش يافته است
خبرگزاري فارس: رئيس كل دادگستري استان قزوين از كاهش تعداد پرونده‌هاي جرائم مهم نظير آدم‌ربايي، چك بلامحل، قاچاق كالا، كلاهبرداري و غيره در استان قزوين خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، حسن قاسمي بعد از ظهر امروز در نشست خبري بيان داشت: استان قزوين داراي 15 حوزه قضائي است كه در شهرستان‌هاي قزوين، تاكستان، آبيك، البرز و بوئين زهرا داراي دادگستري متشكل از دادسرا و دادگاه است.
وي ادامه داد: 10 حوزه قضايي نيز در بخش‌هاي استان فعاليت مي‌كنند كه هر حوزه قضايي در هر بخش داراي يك قاضي است.
رئيس كل دادگستري استان قزوين اضافه كرد: در ابتداي سال گذشته تعداد پنج هزارو 415 فقره پرونده در دادسراهاي استان قزوين موجود بود كه در سال گذشته 49 هزارو 447 فقره پرونده وارده داشتيم كه 49 هزارو 485 فقره پرونده مختومه شده و تعداد چهارهزارو 716 پرونده براي سال جاري باقي مانده است.
وي توضيح داد: در ابتداي سال گذشته نيز 21هزارو 725 فقره پرونده در دادگاه‌هاي استان قزوين موجود بود كه با توجه به تعداد 75 هزارو 589 فقره پرونده ورودي، 75 هزارو 202 فقره پرونده مختومه شد و 20 هزارو 791 فقره پرونده براي سال 87 باقي مانده است.
قاسمي افزود: در ابتداي سال گذشته در مجموع دادسراها و دادگاه‌هاي استان قزوين نيز 27 هزارو 140 فقره پرونده وجود داشت كه 125 هزارو 36 فقره پرونده وارد اين سيستم شده كه 124 هزارو 678 فقره پرونده مختومه شده و 25 هزارو 570 فقره پرونده براي سال جاري باقي مانده است.
وي با اشاره به كاهش تعداد پرونده هاي جرائم در استان قزوين اظهار داشت: در سال 85، 50 فقره پرونده آدم‌ربايي و در سال گذشته 26 پرونده آدم‌ربايي در استان تشكيل شد كه تعداد پرونده آدم ربايي در استان 48 درصد كاهش داشته است.
رئيس كل دادگستري استان قزوين عنوان داشت: در سال گذشته تعداد پرونده‌هاي صدور چك بلامحل 26 درصد كاهش و پرونده هاي قاچاق اسلحه سه درصد نسبت به سال 85 افزايش داشته است.
وي تصريح كرد: تعداد پرونده‌هاي قاچاق كالا، كلاهبرداري و اعمال منافي عفت به ترتيب 20 درصد، 35 درصد و 17 درصد نسبت به سال 85 كاهش داشته است.
قاسمي افزود: در خصوص سرقت مسلحانه نيز كاهشي صورت نگرفته است به طوري كه هم در سال 86 و هم در سال 85، دو مورد سرقت مسلحانه رخ داده است.
وي يادآور شد: تعداد پرونده هاي سرقت و شرب خمر و توليد مشروبات الكي نيز در استان قزوين به ترتيب با 13 درصد و يك درصد كاهش روبرو بوده است.
رئيس كل دادگستري استان قزوين در خصوص تعداد پرونده‌هاي اعتياد در استان گفت: در سال گذشته، سه هزارو 347 فقره پرونده اعتياد وارده داشتيم كه از اين تعداد سه هزارو 573 فقره مختومه شده است.
وي اضافه كرد: در خصوص خريد و فروش كلي مواد مخدر 23 فقره پرونده وارده و 19 فقره پرونده مختومه و در خريد و فروش جزئي مواد نيز چهارهزارو 140 يك فقره پرونده وارده و سه هزار و 690 فقره پرونده مختومه داشتيم.
قاسمي ادامه داد: البته استان قزوين به دليل اينكه شاهراه ارتباطي 18 استان كشور و استاني صنعتي است در خصوص برخي موارد نظير تصادفات و اختلاف كارفرمايان و كارگران تعداد پروندهايش بيش از ديگر استان هاي پرجمعيت است.
وي با اشاره به فعاليت ستاد ديه در استان قزوين گفت: ستاد ديه در استان قزوين براي مساعدت به زندانياني كه توان پرداخت ديه به ويژه ديه تصادفات و همچنين توان پرداخت نفقه و مهريه را ندارند تشكيل شده است.
رئيس كل دادگستري استان قزوين تصريح كرد: اين ستاد در سال گذشته 262 مورد رضايت اوليا دم را جلب كرده است و 240 نفر را براي دريافت وام معرفي كرده است.
وي در خصوص تعداد پرونده مفاسد اقتصادي در استان قزوين تصريح كرد: در سال گذشته به 15 فقره پرونده مهم زمين‌خواري و تصرف اراضي دولتي در شعب دادگاه‌هاي استان قزوين رسيدگي شد كه 457 هكتار از اين اراضي اعاده شد.
قاسمي يادآور شد: در استان قزوين پرونده‌اي ديگر در خصوص ديگر موارد مفاسد اقتصادي نظير اختلاس مديران دولتي و غيره وجود نداشته است.
وي در پايان در خصوص پرونده مديركل امور اجتماعي و انتخابات استانداري قزوين گفت: پرونده مديركل امور اجتماعي و استانداري قزوين در دادسرا تكميل شده است و به زودي براي رسيدگي به دادگاه ارسال مي‌شود.
انتهاي پيام/ع
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن