واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش ايرنا از مسكو ،خانم آناستاسيا يژوا كه از نومسلمانان روسيه است، مي نويسد: آشنايي من با ايران و با شخصيت امام خميني (ره) از مدت ها قبل از سفرم به تهران شروع شد؛ از آن موقع سه سال گذشته است ولي خاطرات آن پنج روز كه در كنفرانسي به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خميني (ره) گذراندم، مانند جريان آبي در حافظه من جاري است. در مقاله خانم يژوا آمده است: براي من آن روزها، زمان?لمس كردن اسطوره اي بود كه قلب و روح من طي هشت سال قبل از آن يا حتي بيشتر?با آن زنده مي شد. ? در اين مقاله افزوده شده است: هنگامي كه دانشجوي جوان سال اول دانشگاه ?بودم، در درس هاي ملال?آور در جمع همه دانشجويان هم دوره خود با علاقه ?زيادي آثار رهبر كبير انقلاب اسلامي?را مطالعه مي كردم. در اين مقاله اضافه شده است: هر خط از?وصيت نامه مذهبي- سياسي و?مجموعه اظهارات حضرت امام شبيه جرقه روشن، شليك ماهرانه?دقيق و چالش ?بلندي بود كه اين شخصيت معنوي و جذاب براي سراسر جهان ايجاد كرد. خانم يژوا در مقاله خود خاطرنشان كرده است: پيروزي انقلاب اسلامي كه پديده اي جديد، بي سابقه و غيرعادي در نوع خود بود، باعث شد تحليلگران نامدار سياسي و شرق ?شناساني كه نتوانسته بودند?اين تحولات را پيش بيني كنند و بعد?از پيروزي آن نيز مدت زيادي دنبال علل واقعي?و اهميت راستين اين انقلاب بودند، به ناتواني?خود در اين زمينه اذعان كنند. در اين مقاله آمده است: من سخنراني?ها، خطبه?ها و رهنمود?هاي امام خميني (ره) را بسيار حياتي و مبرم مي دانستم،?زيرا واقعيت ايران دوران شاه كه امام افشا?كرد، با حساسيت تمام مرا به ياد واقعيت هاي?كشور خودم مي انداخت. ? در ادامه مقاله اين خبرنگار آمده است: از?سوي ديگر، امام خميني به جهانيان طرح ?جايگزين جهان شمولي را عرضه كرد كه نه بر ساختارهاي ذهني-?فلسفي وي، بلكه بر درك عميق آن حضرت از?متون مقدس اسلام شيعه و تاريخ آن استوار بود. نويسنده مقاله مي افزايد: تعبيري كه از اسلام توسط امام خميني (ره)?ارائه شد، با?جهان بيني من و برداشت من از ديني كه پيرو آن هستم، بسيار?نزديك بود و امام راحل (ره) كه از دانش عميق در زمينه معاني قرآن كريم و سنت نبوي و دوازده امام ?تشيع (ع) برخوردار بود بارها اشاره نمود كه اسلام اصيل و تحريف نشده با حكام ظالم و مستبد سازش نمي كند و راه انقلاب با خون امام حسين(ع) نوراني شده ?است. وي در بحشي از مقاله خود مي نويسد: همين امر براي ملت ايران راه سرنگوني رژيم ?شاهنشاهي را كه ايران را به مسير وابستگي تحقيرآميز به كشورهاي غرب و در وهله اول به?آمريكا كشانده ?بود، باز كرد. خانم يژوا در باره مشاهدات خود از خانه امام ?خميني (ره) مي نويسد: بعد شركت در نماز جمعه در محوطه دانشگاه تهران، از?مرقد امام راحل (ره) زيارت كرديم كه در نزديكي قبرستان بزرگ بهشت زهرا واقع شده و بخشي از آن به شهداي جنگ ايران?با عراق اختصاص يافته است.? وي در توصيف مرقد حضرت امام (ره) تشريح كرده است: مرقد امام خميني (ره) كه ?به خاطر شيشه سبز ديوار آن، با رنگ سبز روشن مي?شود، مانند?سابق ايرانيان?زيادي را به خود جلب مي ?كند و مردم در ?اين مكان معنوي نماز مي خوانند يا ?با?هم با صداي آرام ?صحبت مي?كنند. وي مي افزايد:?محله جماران تهران?نيز كه امام خميني (ره) در آن زندگي مي كرد، مرا بسيار تحت تأثير قرار?داد و ديدن كوچه باريك محل منزل مسكوني ساده و زيباي امام كه به مناسبت سالگرد رحلت آن حضرت با گل و پرچم هاي سياه، حال و هواي خاصي داشت. در اين مقاله اضافه شده است: اين كوچه ما را به خانه كوچكي هدايت مي كرد?كه مركز جلب ايرانيان و گردشگران خارجي ?است؛ اطاق كوچك پشت شيشه از نظر مبلمان بسيار ساده و دور از تجمل است و در عين حال بسيار?تميز و مرتب به نظر مي رسد. ? كاناپه، آيينه،?دو ?چهارپايه، كتاب هاي روي قفسه هاي ديواري، ميز?كوچك، سجاده?و تسبيح تنها وسايلي هستند كه رهبر معظم?انقلاب اسلامي و بنيانگذار?جمهوري ?اسلامي در زندگي روزمره خود به آنها بسنده مي?كرد. وي در مقاله خود مي نويسد: امام خميني (ره) مخالف كاخ هاي?مجلل و مقرهاي شيك?بود كه رهبران سياسي معاصر معمولاً براي اقامت خود انتخاب مي كنند و آن حضرت سعي ميكرد مانند مردم عادي زندگي كند و تأكيد داشت كه اين شيوه زندگي پيغمبر اسلام و ائمه شيعيان و از جمله امام ?علي (ره) است. در بخشي از مقاله خانم يژوا آمده است: وضعيت ساده و در عين حال مرتب حاكم بر منزل مسكوني امام (ره) مرا ياد زماني انداخت كه بنيانگذار انقلاب اسلامي در سال 1978 در برابر گروهي از زنان و مردان فرانسوي در نوفل لوشاتو طي سخنراني اظهار داشت: شخص اول در حكومت اسلامي ساده?تر از شهروند درجه سوم ?زندگي مي كند و سطح زندگي او برابر يك فرد فقير?است. كارشناس خبري روس يادآور شده است: عدالت اجتماعي و حقوق ديگري كه اسلام در راه شكوفايي همه طبقات عملي مي كند،?در تاريخ بشريت بي سابقه است و حكومت اسلامي به نظام هاي حكومتي ديگر اعم از سلطنتي يا جمهوري ?شباهت ندارد. وي در ادامه مشاهدات خود مي نويسد: در نزديكي خانه امام خميني (ره)?بيمارستاني قرار دارد كه آن حضرت آنجا درگذشت و عمامه سياه امام (ره)?مانند سابق به ياد او روي ملافه هاي سفيد قرار دارد. ? كارشناس خبري روس درباره روحيه سلطه ستيزي مردم ايران مي نويسد: ذهنيت ايرانيان متدين اينطور نيست كه از مرگ، شكنجه و حبس بترسند، زيرا كه آنها با الگوي?امام?خميني (ره) بزرگ شدند كه اسوه شجاعت و مقابله با شر بود. ? وي افزود: امام (ره)?در يكي از سخنراني هاي خود كلمات شگفت?انگيزي بر زبان?آورد كه ويژگي هاي ذهنيت?ملت ايران را كه با استفاده از آن زندگي خود را تغيير?دادند، روشن ?مي كرد؛?امام ?فرمود:جوانان ما را در ايران به زندان?ها انداخته و تبعيد مي?كنند،?ولي اين انسان هاي شجاع بعد از بازگشت از زندان و تبعيد مبارزه خود را از سر گرفته و دوباره?موضوع خطبه?هاي پيشين خود را تكرار مي?كنند.?اگر آنها را?10 بار به زندان انداخته يا تبعيد كنند، در اراده شان خللي وارد نمي شود. خانم يژوا، مقاله خود را با فرمايشي از رهبر كبير انقلاب اسلامي درباره مبارزان راه خدا اين گونه به پايان مي برد: ?آنها تربيت اسلامي دارند. اگر اميرالمؤمنين صدها ?بار رحلت كرده و صدها بار پيش مؤمنان باز مي?گشت، باز همان اميرالمؤمنين باقي?مي?ماند. همين موضع گيري حماسه اي در زندگي، ضامن پيروزي انقلاب اسلامي گرديد. اروپام/2242**518**1368
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 402]