تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813307537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي: استقبال از نرم افزار آموزشي توسط دانش آموزان ، منجر به حذف كاغذ در عرصه آموزشي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي: استقبال از نرم افزار آموزشي توسط دانش آموزان ، منجر به حذف كاغذ در عرصه آموزشي مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: معاون وزير و رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي گفت : اگر استفاده از نرم افزار آموزشي توسط دانش آموزان مورد استقبال قرار گيرد ، سياست حذف كاغذ را در عرصه آموزشي پيش مي گيريم .

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر بهرام محمديان در كنفرانس خبري خود كه صبح امروز در محل سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي برگزار شد ، با اشاره به توزيع 159 جلد كتاب درسي در سال تحصيلي جديد گفت: امسال همانند سال هاي گذشته كتاب هاي مقاطع دبستان و پيش دانشگاهي در مدارس و مراكز توزيع خواهد شد و براي ديگر مقاطع نيز پنج هزار توزيع كننده در سراسر كشور مشخص كرده ايم كه دانش آموزان به راحتي مي تواند كتب درسي خود را تهيه كنند.
وي با بيان اينكه سال تحصيلي گذشته اقدام موثري در توزيع مواد كمك آموزشي و تحصيلي صورت گرفته ابراز داشت: سال قبل 35 ميليون جمله ويژه نامه هاي كمك آموزشي 700 عنوان نرم افزار آموزشي با همكاري شبكه رشد و 886 فيلم فيلم از سوي شبكه رشد در ميان دانش آموزان توزيع شده كه امسال سعي در توسعه و بهبود اين امر هستيم.
محمديان درخصوص نحوه توزيع نرم افزارهاي آموزشي در سطح كشور گفت: 30 عنوان نرم افزار آموزشي بازبيني شده است كه در اختيار مدارس قرار خواهد گرفت، همچنين كتاب هاي درسي تمام مقاطع را براي رفاه حال دانش آموزان به صورت فايل PDF و با قبليت جستجو بر روي سايت چهار شبكه رشد وجود خواهد داشت.
وي افزود: در اولين اقدام امسال كتاب رياضي سال اول دبيرستان را به همراه CD به دانش آموز عرضه خواهد و اگر مورد استقبال و قبول دانش آموزان قرار بگيرد ، سياست حذف كاغذ را در عرصه آموزشي پيش مي گيريم .
رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي با بيان اينكه اقدامات موثري در حوزه تدوين كتب درسي دانش آموزان فني حرفه اي صورت گرفته است اظهار داشت: مباحث دروس فني و حرفه اي و خروجي آن به نحوي است كه مستقيما با تربيت نيروي انساني ماهر و به روز ارتباط دارد و با توجه به اين امر 370 جلد كتاب در فني حرفه اي داريم كه از اين بين امسال 17 جلد از اين كتب جديد التاليف هستند كه هشت جلد از آنها براي دانش آموزان كار دانش و هشت جلد براي فني و حرفه اي و يك جلد از آن براي فني حرفه اي بخش حضور است.
وي افزود: در مقطع فني حرفه اي نه جلد كتاب دچار تغييرات اساسي مي شوند و در 111 جلد كتاب شاهد دچار تغييرات جزيي خواهند شد.
در ادامه محمديان در پاسخ به اين سوال كه محتويات كتب درسي تا چه حد در افت تحصيلي دانش آموزان تاثير مي گذارد گفت: اينكه يكي از علل افت تحصيلي كتب درسي است درست است اما اينكه سهم اين كتب درسي چقدر است جاي تامل و بررسي است.
وي افزود: يكي از عواملي كه در اين خصوص شناسايي كرديم كتاب رياضي اول دبيرستان بود كه باعث افت تحصيلي دانش آموزان مي شد كه با تغيير اين كتاب و به كارگيري روش هاي نوين تدريس در آن سعي در رفع اين خلاء آموزشي اين مشكل را حل كرديم.
وي درخصوص همكاري هاي حوزه علميه قم در مديريت برخي مدارس گفت: حوزه هاي علميه پيشنهادهاي به ما داده اند كه بر اساس آن مدارس تشكيل شود كه مختص معارف اسلامي باشد و دانش آموزان با اخذ مدرك ديپلم آن به راحتي وارد حوزه علميه شود كه از سويي ما در حال بررسي است./187/125
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن