تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820890083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي‌اهميتي به زمان به معضلي در برنامه‌هاي خبري مبدل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بي‌اهميتي به زمان به معضلي در برنامه‌هاي خبري مبدل شده است
خبرگزاري فارس: با وجود اهميت زمان، بي‌اهميتي به اين مقوله به معضلي در اكثر برنامه‌هاي خبري مبدل شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، عمر و فرصتِ حيات، نعمتى خداوندى است كه انسان براي موفقيت بايد ارزش زمان را درك كند، ولي متأسفانه در اكثر برنامه‌هاي خبري در استان قزوين به بحث زمان اهميت داده نمي‌شود و اكثر برنامه‌ها حداقل با نيم ساعت تأخير آغاز مي‌شوند لذا از تاريخ 17 ارديبهشت ماه تاكنون به بررسي علت تأخير برنامه‌ها پرداخته‌ايم تا شايد گوشه‌اي از اين معضل بزرگ را حل كنيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوين در خصوص علت تأخير در اكثر برنامه‌هاي خبري اين استان بيان داشت: نظم‌ناپذيري ما ايراني‌ها يكي از علل مهم تأخير در آغاز برنامه‌هاست كه به مشكل بزرگي مبدل شده است.
محمدحسين شفيعي‌ها ادامه داد: البته شايد علت تأخير در برخي موارد حضور دير هنگام مسئولان باشد اما تنها دليل نيست چرا كه در اكثر برنامه‌ها مجريان منتظر مردم مي‌شوند زيرا وزانت برنامه خود را در حضور بيشتر مردم مي‌بينند.
وي تصريح كرد: بايد تمرين كنيم تا نظم در اولويت برنامه‌هاي ما قرار گيرد و به موقع حضور يافتن در برنامه‌ها به يك اصل تبديل شود.
دبير جشنواره كشوري مشق عشق، يكي از برنامه‌هايي كه در سوم خرداد ماه با يك ساعت و 15 دقيقه تأخير آغاز شد نيز در خصوص علت تأخير اين برنامه گفت: اين مراسم در روز جمعه برگزار شده لذا پيش‌بيني مي‌كرديم كه با يك ساعت تأ‌خير آغاز شود.
سيدمحمد مهدي شهروش افزود: متأسفانه براي مردم ما دير آمدن به يك فرهنگ تبديل شده در نتيجه خود را مقيد به حضور به موقع در برنامه‌ها نمي‌دانند.
وي يادآور شد: البته تأخير مسئولان نيز در برنامه‌ها بي‌تأثير نيست و اگر مردم در زمان تعيين شده در برنامه‌ها حاضر شوند مسئولان نيز به موقع حضور خواهند يافت.
دبير اجرايي جشنواره كشوري مشق عشق نيز در خصوص علت تأخير يك ساعته افتتاح نمايشگاه مشق عشق در 26 ارديبهشت ماه اظهار داشت: با توجه به اينكه مراسم افتتاح با حضور مسئولان انجام مي‌شود و مسئولان نيز به دليل جلسه اضطراري هنوز حضور پيدا نكرده‌اند تأخير يك ساعته را در اين برنامه شاهد هستيم.
حسن شكيب‌زاده افزود: البته تأخير در برنامه‌ها تا حدودي طبيعي است چرا كه وقتي ما برنامه‌ريزي مي‌كنيم، نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه مدعوين نيز در همان ساعت بيكار باشند.
برنامه ديگري كه در بيست و پنجم ارديبشهت ماه با بيست دقيقه تأخير برگزار شد، همايش يك خانه، يك مادر امدادگر بود كه كارشناس امور زنان جمعيت هلال احمر در خصوص علت تأخير اين برنامه بيان داشت: تأخير برنامه به علت عدم حضور مدعوين بود چرا كه سخنران برنامه حضور داشت لذا بايد صبر مي‌كرديم تا همه مدعوين حضور پيدا مي‌كردند.
فاطمه جباريان اضافه كرد: زمان در هلال احمر بحث بسيار مهمي است و با توجه به اينكه در اين برنامه مخاطبين ما ناآشنا با هلال احمر هستند، به آنها خواهيم آموخت كه بحث زمان را در همه جا به ويژه در بحث امداد و نجات مورد توجه قرار دهند.
مراسم روز جهاني تئاتر نيز در 18 ارديبهشت ماه با يك ساعت و 45 دقيقه تأخير برگزار شد كه مسئول روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در خصوص علت تأخير اظهار داشت: تأخير تنها در برنامه‌هاي مجموعه تئاتر وجود ندارد بلكه كليه مجموعه هنري درگير اين مشكل بزرگ هستند.
محسن طارمي افزود: ما كه مدعي فرهنگ و هنر هستيم در بحث زمان، اين مقوله مهم با مشكل مواجه هستيم كه براي رفع اين معضل نياز به هم‌انديشي است تا نظم در برنامه‌هاي ما نهادينه شود.
البته از 17ارديبهشت ماه تاكنون برنامه‌هاي زيادي در استان قزوين برگزار شده است كه در هركدام از آنها حداقل نيم ساعت تأخير را شاهد بوديم كه مصاحبه مطبوعاتي رئيس پليس راهنمايي رانندگي استان قزوين در 30 ارديبهشت ماه، دهمين جشنواره خيرين مدرسه‌ساز استان قزوين در 29 ارديبهشت ماه، همايش شيخ هاشم قزويني در 26 ارديبهشت ماه، همايش كارآفريني در 24 ارديبهشت ماه و نشست خبري رئيس سازمان تبليغات اسلامي در 17 ارديبشهت ماه از ديگر برنامه‌هايي بودند كه با تأخير فراواني از زمان تعيين شده آغاز شدند.
همچنين مصاحبه مطبوعاتي فرمانده لشگر 16 زرهي قزوين و هفتمين يادواره شهداي دانشجويي دانشگاه آزاد تاكستان در يكم خرداد ماه، همايش آسيب‌شناسي عرفان‌هاي نوظهور و مراسم توديع و معارفه مديرحوزه هنري استان قزوين در دوم خرداد، جلسه روانشناسي جهاد كشاورزي و مراسم افتتاحيه مسابقات قهرماني شناي دختران دانشگاه پيام نور سراسر كشور در 11 خردادماه و يادواره شهدا در 18 خرداد از جمله اين برنامه‌ها بودند.
جلسه هفتگي شوراي اسلامي شهر قزوين تنها جلسه‌اي است كه به موقع آغاز مي‌شود و گاهي به دليل تخصصي و طولاني شدن مباحث فراتر از زمان تعيين شده پايان مي‌يابد.
گفتني است تأخير در برنامه‌هاي خبري علاوه براينكه موجب مي شود زمان، دغدغه ديروز، امروز و فرداي بشر به هدر رود در عرصه اطلاع‌رساني نيز موجب تأخير در انعكاس اخبار مي‌شود.
ضروري است كه برگزاركنندگان و مسئولان اين مراسم، در زمان مقرر در برنامه‌ها حضور يافته و بحث زمان و نظم را در اولويت قرار دهند تا به موقع حضور يافتن به يك فرهنگ در برنامه‌ها مبدل شود چراكه زندگي بشر از زمان درست شده لذا نبايد اجازه دهيم اين دارايي ارزشمند به راحتي از بين رود.
از نكات حائز اهميت اين است كه در اكثر سالن‌هاي عمومي استان قزوين نيز ساعت وجود ندارد كه شايد يكي ازعلل نبود ساعت در اين سالن‌ها عدم توجه به بحث زمان است.
انتهاي پيام/ف
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن