تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814897144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهانگردان سوئدي: ايران از امن ترين كشورهاي جهان براي جهانگردان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جهانگردان سوئدي: ايران از امن ترين كشورهاي جهان براي جهانگردان است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): كيش - تعدادي از جهانگردان سوئدي كه به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده اند، با ابراز رضايت از سفر خود به كشورمان، ايران را يكي از امن ترين كشورهاي جهان براي جهانگردان دانستند.


به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، اين جهانگردان كه در مسير سفر خود از كشور سوئد پس از گذر از چند كشور به تبت و سپس به استرالياسفرخواهند كرد، بيش از سه هفته در كيش ميهمان مردم خونگرم اين جزيره مرجاني بودند.
اين گروه متشكل ازدو خانواده چهارنفره با دو خودرو مجهز به امكانات لازم براي سفرهاي بلند مدت، سفرخود را به مقصد اين كشورها از چندين هفته گذشته از سوئد آغاز كرده اند.
حضور چهار كودك خردسال با سنين كمتر از چهار سال در اين گروه كه يكي از آنان تنها پنج ماه از زمان تولدش مي گذرد، يكي از نكات قابل توجه اين گروه جهانگردي سوئدي است.
خانم"ميلان بزنيك" يكي از اعضاي اين گروه به خبرنگار ايرنا، گفت: در ابتدا سفربه ايران براي سه هفته برنامه ريزي شده بود اما بيش از سه هفته را تنها در جزيره كيش گذرانده ايم و زمان براي ديدن ديگر نقاط مورد نظر ما از جمله درياي خزر متاسفانه عملي نشد.
وي كه استاد دانشگاه استكهلم در كشور سوئد است، افزود: ايران به عنوان يك كشورزيباودوست داشتني با مردماني خونگرم و ميهمان نواز، يكي از امن ترين كشورها در مسير سفر ما بوده است.
بزنيك اظهارداشت: در طول سفر خوداز شهرهاي تبريز، زنجان، تهران، كاشان، ابيانه، اصفهان، يزد و شيراز گذشتيم و در تمام اين مسير حتي يك مشكل كوچك نيز براي خانواده ما به وجود نيامد.
وي ميهمان نوازي و محبت رااز مشخصات بارز ايرانيان عنوان كرد و گفت: در ايران مردم با كودكان ما برخورد بسيار محبت آميزي داشتند و حتي در برخي موارد براي فروش مواد غذايي از ما پولي دريافت نمي كردند.
اين جهانگرد با بيان اينكه به بسياري از كشورهاي جهان سفر كرده است، گفت: اين ويژگي در بسياري از كشورها وجود ندارد و منحصر به فرد است.
وي غواصي در آب هاي زيباي ساحلي و مشاهده تولد بچه لاك پشتها در سواحل محافظت شده اين جزيره را از تجربيات ارزشمند و زيباي خود در كيش عنوان كرد و گفت: بايد اعتراف كنم به غواصي در كيش معتاد شدم و ديدن تولد بچه لاك پشتها در زمان حضور ما در جزيره كيش فرصت و تجربه اي به يادماندني بود.
بزنيك در خصوص تبليغات سوء برخي رسانه هاي غربي در خصوص ناامن جلوه دادن ايران گفت: بر خلاف رسانه هاي آمريكايي، در كشور سوئد رسانه ها و مردم اين كشور تصور خوبي نسبت به ايران و ايرانيان دارند.
"پيا هرل بزنيك" يكي ديگر از اعضاي اين گروه جهانگردي هشت نفره از سفر به ايران ابراز رضايت كرد و گفت: ايران كشوري بسيار زيبا و دوست داشتني است.
وي افزود: در اين سفر زمان براي بازديد از درياي خزر براي ما مهيا نشد اما اميدوارم حتي با يك سفر هوايي بار ديگر به ايران سفر كنم.
وي كه دانشجوي مقطع دكترا در دانشگاه استكهلم و همسر ميلان است، افزود: غواصي در جزيره كيش و ديدن تولد بچه لاك پشتها در اين جزيره تجربيات منحصر به فرد من در اين سفر بود.
وي بيان كرد:اگر قابليتهاي جزيره كيش از جمله غواصي به ويژه براي تمام افراد خانواده به درستي به گردشگران معرفي شود ديگر نيازي به سفر به دبي وجود ندارد.
وي كه يك گردن بند مزين به نوشته "بسم الله الرحمن الرحيم" بر گردن داشت، در خصوص استفاده از اين گردن بند، گفت: من دين اسلام را دوست دارم و اين گردن بند كه هديه همسرم است را هميشه براي موفقيت خود به همراه دارم.
"ريچارد پسكيت" نيز يكي ديگر از اعضاي اين گروه در خصوص سفر خود به ايران، گفت: ما در طول سفر خود در ايران هيچ مشكلي نداشتيم و مردم ايران با ميهمان نوازي خاصي به ما كمك مي كردند.
وي افزود: در اين سفر توانستم اطلاعات خوبي از مردم و فرهنگ ايران كسب كنم و به درستي با ايران آشنا شوم.
پسكيت اظهار داشت: جزيره كيش از موقعيت اكوتوريستي بالايي برخوردار است و در صورت معرفي و تبليغ صحيح، اين منطقه مي تواند مقصد گردشگري بسياري از گردشگران از سراسر دنيا باشد.
وي به ديدار با امام جمعه كيش اشاره كرد و گفت: در اين ديدار ما فرصت بحث و بررسي و آشنايي بيشتر با دين اسلام را پيدا كرديم.
پسكيت در پاسخ به سوالي در خصوص تبليغات مغرضانه درخصوص دين مبين اسلام گفت:اسلام و تروريسم دو مقوله كاملا متفاوت هستند و در كشور سوئد به هيچ وجه دين اسلام به عنوان حامي تروريسم تلقي نمي شود.
وي كه با شور و حال خاصي از شركت كردن در مراسم عزاداري حضرت فاطمه (س ) در كيش سخن مي گفت،اظهارداشت: شركت در مراسم عزاداري براي ما تجربه اي جالب و تاثيرگذار بود.
اين گروه جهانگردي سوئدي گزارش سفر خود از آغاز تاكنون را در وب سايتي به آدرس www.adventurefamily.se به صورت روزانه و به روز ثبت مي كنند.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن