تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805115638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: روي خط آفتاب
1020- روشنايي از كرج:

اي سرو خوش خرام چه شد رسم سروري

رفـتـه ز يــاد رسـم و ره بـنــــده پــــروري

محسن كه خود نديد ز تو جز فسونگري

‌(20/3)

1016- از قائمشهر تماس مي‌گيرم. از اولين شماره روزنامه آفتاب تاكنون جزو خوانندگان دائمي روزنامه شما بودم. در اين مدت انصافا زحمت خودتان را كشيده‌ايد و سعي كرديد نياز مردم و جامعه را به شكل محترمانه به چاپ برسانيد. مسئولان از اين فرصت استفاده كرده مشكلا‌ت و نيازمندي هاي مردم جامعه را بررسي و رفع نمايند كه متاسفانه بعضي از مديران از اين فرصت براي آشنايي با مشكلات مردم استفاده نمي‌كنند. دولتي كه بهترين شرايط مالي را از فروش نفت به دست ميآورد اما متاسفانه اقشار ضعيف جامعه در همين سالها با بيشترين مشكلات مالي مواجه هستند. اخيرا يك شبه قيمت پودر شوينده دو الي دو و نيم برابرشد. آيا گفتار پيامبر (ص) را پياده نموده‌اند كه ؟ همچنين بعضي گويندگان و گزارشگران صداو سيما كه از پول بيت‌المال استفاده مي‌كنند وظيفه خود براي انعكاس مشكلات واقعي جامعه را به خوبي انجام نمي‌دهند.(20/3)

1648- از زاهدان تماس مي‌گيرم. از مشتريان شما هستم. لطفا بفرماييد چه قشري از جامعه ما در حال حاضر گراني، تورم و بيكاري را لمس نمي‌كند و زندگي را با آسايش و رفاه مي‌گذراند؟ (19/3)

آفتاب يزد: مرفهان بي درد!

1700- كساني كه دم از اين مي زنند كه بايد به كشورهاي ديگر حتي كشورهاي غيرمسلمان كمك كرد بدون توجه به نيازهاي داخلي و براي اين كار پا مي‌فشارند حتي به روزنامه آفتاب يزد هم ايراد مي‌گيرند. براي اينكه جواب اقبال عمومي به مواضع خود را ببينند، خيلي خوب است كه به ميزان فروش روزنامه‌ها در روي دكه‌ها توجه كنند، كسي عاشق چشم و ابروي آفتاب يزد نيست به خاطر مواضع عدالت خواهانه است كه در دل مردم جا پيدا كرده. (19/3)

1243- آقاي جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور گفته‌اند كه برخي افراد به جاي واقعيت‌هاي شيرين امروز، ذهنيت ناصواب خود را القا مي‌كنند و نيز گفته‌اند كه ثروت ملي وارد چرخه زندگي مردم شده است و دولت مصمم است با كاهش سود بانكي و تك رقمي كردن آن، سرمايه‌‌گذاري در كارهاي توليدي را هرچه بيشتر افزايش دهد و افزايش سود بانكي درسالهاي گذشته به منزله وارد كردن به عرصه زندگي مردم بوده است. آقاي جوانفكر تمام گفته‌هاي جنابعالي را با دليل به شرح ذيل مردود مي‌دانم: 1- بذل و بخشش ثروت ملي به ديگر كشورها علي الخصوص به كشورهاي سوسياليستي نه تنها واقعيت‌هاي شيرين نيست، بلكه به قدري تلخ است كه حتي با عسل هم نمي‌توان تلخي آن را از بين برد و شما اصلا‌ در خصوص اين بذل و بخشش‌ها سخني به ميان نياورديد. 2- خداوكيلي جواب بدهيد كه آيا مردم در زمان دولت هاي قبل بيشتر در مضيقه بودند يا در وضعيت كنوني؟ اگر واقعيت‌هاي شيرين، ايجاد شده و يا ثروت ملي وارد چرخه زندگي مردم شده است، پس چرا مردم آثار آن را به صورت معكوس حس مي‌كنند؟ حتما خوانده يا شنيده‌ايد كه بسياري از آيات عظام هم نسبت به گراني‌ها و تورم مستضعف‌كش در وضعيت كنوني اعتراض نموده‌اند.3- بالا‌ بودن سود تسهيلات هيچ ارتباطي با ربا ندارد، بلكه ربوي بودن پول شرايطي دارد كه در كتابهاي درسي و رساله‌ها به تفصيل توضيح داده شده است.4- چنانچه سود تسهيلات به ميزانقابل توجهي مثلا‌ دو درصد كاهش يابد بانكها به منظور پوشش دادن هزينه‌هاي خود اجبارا مي‌بايست سود سپرده‌هاي مردم را كاهش دهند كه اين امر موجب خروج پول از سيستم بانكي گرديده و بخشي از آن به سمت كسب سود ربوي گرايش پيدا مي‌كند. 5- در سال‌هايي كه سود تسهيلات 16 درصد بود و اكثر طرح‌هاي صنعتي كه توسط مشاورين نوشته مي‌شد مواد اوليه در بالاترين قيمت روز و فروش محصول در پايين‌تر از قيمت روز در بررسي مالي طرح ، ملحوظ مي‌گرديد؛ با اين حال طرح‌ها داراي توجيه بوده و از سودآوري مطلوب و قابل قبولي برخوردار بود و اين موضوع را مي‌توانيد در طرح‌هاي تهيه شده توسط مهندسين مشاور كه در بانكها به وفور وجود دارد ملاحظه و مطالعه بفرماييد. (19/3)

1441- از تهران تماس مي‌گيرم. در خبرها آمده برخي نمايندگان مجلس هشتم مي‌خواهند وزير مسكن را به خاطر گراني مسكن استيضاح كنند، مي‌خواستم به نمايندگان پيشنهاد بكنم استيضاح وزير مشكلي را حل نمي‌كند، گراني در تمام زمينه‌هاست، حتي گراني به روستاها هم رسيده است ، اما مقصر دولت است؛ عليرغم اينكه نفت اين قدر گران است بهانه ميآورند مي‌گويند تورم ، جهاني است، تورم در دنيا سه درصد است. (19/3)

1006- هر دم از اين باغ بري مي‌رسد تازه تر از تازه‌تري مي رسد

باز چشممان روشن به آقاي نوري المالكي كه به ايران قدم رنجه فرمودند، بعضي همكاران ايشان ايران را متهم مي‌كنند كه در كشور عراق دخالت مي‌كند، حال چه حقي دارند كه به ايران ميآيند تا احتمالا‌ دلارهاي نفتي ما را براي بازسازي كشورشان بگيرند؟ (19/3)

0723- پيام از كرج. عضو مجلس خبرگان رهبري گفته‌اند خط امام روز روشن تحريف مي‌شود، شهروند: اينها كه خط امام را تحريف مي‌كنند از كدام قوم و قبيله و صنف خاص اجتماعي هستند كه از تعقيب و كيفر واكسينه شده‌اند؟ (19/3)

1149- در روزنامه يكشنبه 19/3 پيام 1256 نوشتيد كه براي ثبت نام مكه سه ميليون نفر ثبت نام كردند 700 هزار تومان هم پول دادند ، ايشان پيشنهاد داده با اين پول مسكن بسازد، متاسفانه من حساب كردم مي شود يك و نيم ميليارد دلا‌ر، مي خواستم بگويم اگر دولت مي خواست كاري انجام دهد در اين سه سال حدود 50 برابر اين مبلغ معادل درآمد ارزي داشته، اگر مي خواست كاري انجام دهد از آن محل كه حق مسلم مردم است انجام مي داد نيازي نيست با پول حج ملت كه بايد در بانك باشد مسكن بسازند.(20/3)

آفتاب يزد: البته رقم موردنظر شما برابر دو هزار و صد ميليارد تومان و به عبارت ديگر حدود 2/2 ميليارد دلار است ، نه 5/1 ميليارد دلار.(20/3)

1324- از آقاي دكتر حسن عباسي معروف، چرا هيچ مطلبي نوشته نمي شود، آيا ايشان هنوز رئيس موسسه امور مطالعات بين الملل هستند؟ (20/3)

2107- مي‌خواستم بگويم هيئت عراقي آقاي نوري المالكي كه به تهران آمدند واقعا سر و وضع اين هيئت را ديديد چقدر شيك و چقدر مرتب بودند، كراوات زده ، همه كت و شلوارهاي آخرين مدل، آنها هم سياستمداران مسلمان و نزديك به ايران هستند. آيا اين گونه لباس پوشيدن براي سياستمداران ما اشكالي دارد؟(20/3)

1645- خواستم در مورد اينكه سود بانكي كم بشود يا زياد، هم نظر طرفداران آقاي احمدي‌نژاد و هم نظر بانك مركزي را تحقيق كنيد بالاخره ببينيد كدام يك درست است. (19/3)

آفتاب يزد: آيا مطمئن هستيد كه برخي از افراد مورد نظر شما، در اين مورد اطلاعات دقيقي دارند؟

1730- در پيام 1927 پيام دهنده محترمي گفته بودند كه متقاضيان بنزين آزاد، ما به التفاوت 300 توماني بهاي بنزين را در بانك به حساب شركت نفت واريز كنند و به همان اندازه سهميه موجود در كارتشان افزوده شود، مثلا‌ كسي كه 150 هزار تومان بپردازد به سهميه كارتش 500 ليتر افزوده شود و در موقع سوختگيري در پمپ بنزين‌ها همان صدتومان را براي هر ليتر بپردازد تا از تخلفات و تداخلاتي كه به علت دو نرخي بودن بنزين صورت گرفته جلوگيري بشود، عرض كنم اولا‌ اگر كسي 150 هزار تومان داشته باشد كه يكجا بدهد و 500 ليتر سهميه‌اش را اضافه كند از آن كساني نيست كه از سهميه‌بندي ناراحت باشد، چون بعضي از كساني كه از سهميه‌بندي نا ر احتند حتي در يك باك زدنش هم مانده‌اند، تا چه رسد به 150 هزار تومان، ثانيا راهكاري پيدا شده تا حالا‌ كه مسئولان نمي‌خواهند پول نفت را بياورند سر سفره‌هاي مردم، چندرغازي هم برود تو جيب بعضي از مردم، در ضمن شما اگر مي‌توانيد راهكاري ارائه بدهيد كه به قول فرمانده محترم نيروي انتظامي به جاي اينكه ماموران دنبال قالپاق دزدها بروند دنبال دزدهاي ميلياردي بيت‌المال باشند، شما اگر مي‌توانيد راهكاري ارائه بدهيد جلوي اسكله‌هاي غـيرمجاز را بگيريد، شما اگر مي‌توانيد راهكاري ارائه بدهيد جلوي بهره‌برداري غيرعلمي و بي‌حساب از برخي منابع طبيعي مملكت تحت عنوان معادن را بگيريد.(19/3)

1751- در جواب پيام 1717 مورخ 19/3 آفتاب يزد پاسخ داده است: من مي‌خواهم بدانم آيا صرفا يادآوري كردن كافي است؟ آيا آنهايي كه اين همه در برابر بعضي كمك‌هاي خارجي دولت يا قراردادهاي خارجي با كشورهاي ديگر، وظيفه نظارتي شان را به موقع انجام ندادند آيا اقدامات آنها با عوض شدن يك رئيس مجلس جبران مي‌شود؟ آيا اين پتانسيل و نيرويي كه از دست رفت حتي اگر با نيت خير هم بوده باشد قابل قبول براي شماست؟ (19/3)

آفتاب يزد: به نظر ما، اگر ضعفي در نظارت وجود داشته است آن را بايد به حساب اكثريت مجلس گذاشت و نه رئيس مجلس.

1807- مثل مشهوري است كه مي‌گويند اگر در برابر بدهكار سكوت كني طلبكار هم مي‌شود، حالا‌ اين نماينده محترم مجلس مي‌گويند كدام قانون به موقع اجرا شده كه اين نظام هماهنگ به موقع اجرا بشود، بايد به ايشان گفت عزيز من! بعد از عدم نظارت به بعضي كارهاي دولت، لااقل مغلطه نكنيد اينكه آدم بگويد چون قوانيني كه تا حالا‌ اجرا نشده داريم، پس منبعد هم قانون را اجرا نخواهيم كرد، چيزي جز مغلطه نيست. لطفا پاداش حقوق خودتان را هم بگيريد بگذاريد بماند و بگوييد كدام قانون به موقع اجرا شده كه من به موقع پولم را بگيرم. (19/3)

آفتاب يزد: به نظر ما، سخن آن نماينده مجلس، مغلطه نيست، بلكه اعتراف به ضعف مجلس در نظارت بر اجراي قوانين مصوب و در واقع غفلت از مهم‌ترين وظيفه قوه مقننه است.

1613- رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند هيچ كس جز ملت، مالك و صاحب انقلاب نيست و آقاي كلهر مشاور رئيس جمهور هم گفته است جامعه‌اي كه سوال نكند جامعه مرده است، من يك ايراني كه به سهم خود صاحب و مالك انقلاب هستم و نيز به حكم اينكه زنده‌ام و بايد سوال كنم، لذا از دولت آقاي احمدي‌نژاد مي پرسم كه از بدو تشكيل دولت نهم تا به حال دقيقا و با ذكر ارقام و آمار صحيح چه مقدار از منابع مالي كشورمان را به كشورهاو سازمان‌هاي خارجي اهدا نموده و يا با چه شرايطي وام داده است، لطفا با يك جدول كامل كل اين ماجرا را اعلام نمايند، آقاي كلهر مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور ملاحظه مي فرمايند كه من زنده‌ام و پرسيدم، اما عملا‌ مطمئن نيستم كه پاسخي را دريافت نمايم، كما اينكه همين سوال را به اشكال مختلف ساير شهروندان در همين ستون مردمي صدها بار مطرح كرده‌اند و جوابي نشنيده‌اند، به اطلاع جناب آقاي كلهر مي‌رسانم كه از اين سو يعني از سوي ملت نگران نباشند، ملت ايران كنجكاو است بي تفاوت نيست، زنده است فعال است، خلاق است. انقلاب‌هاي بزرگ مشروطيت و نهضت ملي و انقلاب اسلامي در بهمن 57 نشانه زنده بودن اين ملت است. در فهم و پرسشگري اين ملت شك نكنيد آنها همه چيز را مي‌بينند و به شيوه‌هاي مختلف مي پرسند، اما ايشان يعني آقاي كلهر لطفا دغدغه آن سوي ديگر يعني مسئولين دولتي را داشته باشند كه متاسفانه بسياري از مسئولان پاسخگو نيستند و آقاي كلهر براي پاسخگو كردن دولت و ايجاد فضاي تعامل و تبادل نظر و تفاهم بين ملت و دولت لطفا فكري كنند فكرستان و كاري كنند كارستان. (19/3)

2229- مي‌خواستم يك نظري بدهم اميدوارم توجه بشود. اينها به نظرات ما توجه نمي‌كنند و ظاهرا مثل اينكه ستون روي خط آفتاب را نمي‌خوانند، من مي‌گويم يك روز به عنوان حركت نمادين، شما يكسري پيام‌هاي خاص را انتخاب كنيد صفحه اول روزنامه را فقط پيام چاپ كنيد به عنوان همدردي با اين خيل عظيم مردمي كه زير خط فقر و گراني زندگي مي‌كنند اين جور كمك كنيد به نظرم خيلي بهتر است. (19/3)

آفتاب يزد: پيشنهاد شما را بررسي خواهيم كرد.

2308- درخصوص كل مسائل مديريت دولت ، بايد عرض كنم كه آقاي خاتمي بعد از 8 سال نطق و خطابه جرات اين را داشته‌اند كه اظهار نمودند من يك تداركاتچي بيش نبودم، حالا‌ ببينيم آقاي احمدي‌نژاد با اين همه نطق و فرمايشاتشان انشاءالله بعد از 4 سال چه چيزي براي ملت دارند؟ (19/3)

آفتاب يزد: فعلا‌ مقدمه اظهارنظرنهايي آماده شده است و مشاور محترم رئيس جمهور اعلام كرده‌اند كه دولت از لحاظ تبليغي حريف مافيا نمي‌شود.

1936- آقاي جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور اظهار داشته‌اند به جاي واقعيت‌هاي شيرين امروز، ذهنيت ناصواب خود را القا مي‌كنند، در پاسخ جهت همكاري با آقاي جوانفكر برخي واقعيت‌هاي شيرين امروز مورد ادعاي ايشان را عرض مي‌كنيم. تورم بيش از 19 درصدي بيشتر از سالهاي قبل، گراني‌هاي چند بار در سال و مستمر، اعلام نكردن اسامي رانت دهندگان و رانت‌گيران دم كلفت و مافياهاي اقتصادي مورد ادعاي دولت محترم، اجرا نشدن نظام هماهنگ حقوق، اجرا نكردن راي ديوان عدالت اداري جهت حق كارگران و كارمندان و بازنشستگان، اهداي ميليون‌ها دلار‌‌‌‌بدون مصوبه مجلس براي بيگانگان، افزايش بي سابقه قيمت خانه و زمين‌ و اجاره‌بها مثل سالهاي گذشته و در عين حال پايين آمدن و ناهماهنگ بودن حقوق كارگران و بازنشستگان و زير خط فقري‌ها نسبت به قيمت‌ها و تورم، اخم به داخلي‌ها و لبخند به بعضي خارجي‌ها( !19/3)

1151- با وجود گذشت ده سال از واگذاري زمين در منطقه مرادآباد پونك توسط وزارت جهاد كشاورزي، الان هيچ اقدامي صورت نگرفته، آيا دولت نبايد حداقل كاري براي كارمندان خود بكند تا بتواند بخشي از كمبود و نياز مسكنشان را برطرف كند؟ (19/3)

1200- ظاهرا تصميم گرفته‌اند گراني را به نحوي مهار كنند و آن را هم با كاهش 15 درصد سقف ريالي حق التدريس در كشور شروع كرده‌اند، دست آموزش و پرورش درد نكند، بنده حالا‌ پيشنهاد دارم يكباره به صورت انقلابي كار را تمام كند نه اينكه فقط با حق التدريس زياده از حد آموزگاران مبارزه كند، يا به صورت پلكاني، درصدي در سال به حقوق بگيران اضافه نمايند، ما پول را براي چه مي‌خواهيم، همين كه لطف آقايان شامل حال ما هست كافي است، پول را بدهيد نيكاراگوئه، ونزوئلا‌ . (19/3)

1226- پيام دهنده شماره 1256 مورخ 19/3 فرموده بودند كه سه ميليون نفر براي حج عمره ثبت‌نام و حساب كردند پولي كه از اين سه ميليون نفر در دست دولت است عددي است معادل 15 با 11 تا صفر كه اين عدد كلان واقعا جاي تامل دارد. خدمت برادران و خواهراني كه احتمالا‌ براي چندمين بار هست كه مي خواهند به حج مشرف بشوند عرض مي‌كنم واقعا شما اگر براي ثواب مي‌خواهيد برويد حج، كارهاي خير زيادي مي شود با اين پولها كرد، به خدا در اين مملكت خيلي آدم‌ها هستند كه دست ياري‌شان را دراز كردند، از مريض‌ها گرفته تا كساني كه خانه ندارند. (19/3)

1320- اينهايي كه اين سهميه بنزين را تعيين كردند من نمي‌دانم داراي چه معلومات و چه تجربه‌هايي بودند؟ يكسال از اين سهميه‌بندي مي‌گذرد، الان بايد كاملا‌ متوجه شده باشند و ضعف‌هايشان را بدانند، مصرف نيسان در ايران 17 درصد است يعني از پرمصرف‌ترين ماشين‌ها در ايران است، دو ، سه تن بار مي‌زند، خارج از تهران هم مي رود چه طور به اين ماشين 300 ليتر سهميه دادند، آن وقت به تاكسي شخصي كه به شهرستان مي‌رود 800 ليتر دادند؟ گاز سوز هم هست، يا تاكسي‌هاي داخل شهري 650 ليتر مي‌گيرند و گازسوز هستند و مسافر سوار مي‌كنند اينها را چه جور كارشناسي كردند؟ (19/3)

1319- مي‌خواستم راجع به سهميه‌بندي جديد بنزين صحبت كنم، مگر ماشين‌هاي 1300 سي سي به بالا‌ ميزان مصرف بنزيني كه داشتند يعني در حقيقت ميزان سهميه‌بندي بنزينشان فرقي مي‌كرد ‌كه الان كم كردند و بهانه درآوردند كه به خاطر صرفه‌جويي در بنزين اين كار را كردند، مگر كساني كه ماشين‌هاي 1300 سي سي به بالا‌ مصرف مي‌كنند عضو اين مملكت نيستند؟ مگر سهمي از اين نفتشان ندارند؟ چرا هميشه بين مردم فاصله مي‌اندازند و اين جور مردم را طبقه‌بندي مي‌كنند؟ (19/3)

1408- در تاريخ 14/3 عازم شمال شده و در تاريخ 17/3 برگشتم. در هنگام عزيمت به شمال فرمانده پليس راه اعلام نمود كه جاده هراز به سمت آمل يك طرفه است كه گويا پليس راه منطقه دستور فرماندهي كل را ناديده گرفته و جاده يك طرفه نبود و با ده ساعت معطلي به مقصد رسيديم در تاريخ 17/3 نيز اعلام نمودند جاده از ساعت سه بعدازظهر يك طرفه است كه پس از 7 ساعت معطلي در ساعت 21:30 جاده يك طرفه شد. (19/3)

1837- 1- بنده گله‌مندم چرا درددل ما اهالي اوشان را به گوش مسئولاننمي رسانيد، كوههاي اوشان را به غارت بردند، فروختند ميلياردها تومان، بيت‌المال را حيف و ميل كردند و به جيب زمين‌خواران رفت 2- نشت سرويس بهداشتي پارك طوطي واقع در اوشان به رودخانه جاجرود كه وارد سدلتيان مي‌شود 3- حريم رودخانه اوشان 150 متر تصويب شده وليكن بعضا جواز صادر مي‌كنند براي ساختمان 5 طبقه در فاصله 50 متري به رودخانه اوشان. تو را به خدا بنويسيد هياتي رسيدگي كند شهر زيباي اوشان از بين رفت. (19/3)

1938- از شيراز تماس مي‌گيرم. لطفا معني ذخيره ارزي را براي ما بازنشستگان كه 20 روز پاداش خدمت را از دولت طلبكار هستيم اعلام فرماييد كه آيا حقي حلال‌تر از طلبكاري بازنشستگان از دولت وجود دارد، بازنشستگاني كه اين طلب را براي خريد قبر و هزينه سوگواري‌شان مي خواهند، آيا پرداخت آن از ذخيره ارزي گناه كبيره است؟ چرا تامين وجوه قانون هماهنگ اجرا از ذخاير ارزي امكان پذير نيست؟ نفتي كه بشكه‌اي 120 دلار به فروش مي‌رود آيا منابع مالي براي پرداخت بدهي كارمندان دولت نيست؟ (19/3)

2316- از منطقه ساقدوش تماس مي‌گيرم. امروز دو ساعت و نيم برق نداشتيم و الان كه ساعت 11 و ربع شب است درست دو ساعت و نيم است كه برق نداريم. (19/3)

آفتاب يزد: اين پيام را مي‌توانيد به تمام نقاط شهرها تسري دهيد و آنگاهبه كساني كه براي صادرات برق به ساير كشورها برنامه‌ريزي مي‌كنند وانعقاد قرارداد صادرات برق را جزء موفقيت‌هاي خود برمي‌شمارند دست مريزاد بگوئيد!

1906- كارواش واقع در ميدان ... مشكلاتي دارد كه به شرح ذيل است:1- ساعت كار آن از ساعت 8 صبح تا 9 شب به صورت يكسره بوده كه با ساعت كاري قانوني كه برايش تعيين شده مغايرت دارد 2- شست و شوي ماشين‌ها در فضاي باز انجام مي‌گيرد كه صداي زياد فشار آب آزاردهنده مي‌باشد 3- جاروهاي صنعتي اين كارواش از نوع قديمي است كه هنگام شست و شوي ماشين علاوه بر صداي فشار آب، آسايش و آرامش را در طول روز از همسايه‌ها سلب نموده است 4- پسماند اين كارواش شامل گل و لاي و روغن وگريس كه از شست و شوي بدنه و موتور ماشين‌ها ايجاد شده است سالهاست كه در محوطه كارواش روي هم انباشته شده كه براي سلامتي مردم خطرناك مي‌باشد، همسايگان چندين بار از طريق شهرداري اقدام به شكايت نمودند كه متاسفانه برخورد شهرداري با مالكين كارواش فقط در حد تذكر بوده و مشكلي از همسايگان رفع نگرديده، تذكرات شخصي همسايگان به مالكين كارواش هم نتيجه‌اي نداشته است. (19/3)

آفتاب يزد: نام و آدرس كارواش موردنظر در روزنامه موجود است.

1035- چندروز پيش سرقتي از پسرم صورت گرفت به كلانتري ... مراجعه كردم، گذشته از برخورد بد يكي از پرسنل آنجا چيزي كه مرا بيشتر ناراحت كرد اين بود كه به ما گفتند شما نگوييد سرقت صورت گرفته بگوييد مفقود شده، چون براي كلانتري ما پوئن منفي به حساب ميآيد.(19/3)

آفتاب يزد: آدرس و شماره كلانتري در روزنامه موجود است.

0853- بسياري از ادارات دولتي در تهران طي 80 روز اول سال جاري تقريبا 37 روز را تعطيل بودند. (19/3)

0956- چيني ها در جريان زلزله چين تجربه بسيار موفقي كسب كردند، در تامين منزل و مدرسه و بهداري و تمام امكاناتي كه يك جامعه احتياج دارد، اول با چادرهاي موقت شروع كردند و همه مردم را اسكان دادند و بعد خانه‌هايي كه در كوتاه‌مدت قابل ساخت است و بسيار هم مناسب براي زندگي است ساختند و همزمان در فاز سوم، خانه‌هاي دراز مدت را دارند مي‌سازند، پيشنهاد مي‌كنم با توجه به زلزله بم كه يكي از اقوام ما دو، سه سال در چادر زندگي مي‌كرد و وضع بدي داشت آقايان از تجربه آنها استفاده كنند، هر تجربه‌اي در هر جايي باشد و مفيد باشد بايد استفاده كرد. (19/3)

آفتاب يزد: اي كاش چيني‌هايي كه شما از آنها نام برديد تجربه خود را در اختيار پيمانكار چيني بزرگراه تهران - شمال هم بگذارند!

1707- در سال 1387 تا امروز كه 80 روز از سال گذشته است 21 روز تعطيل رسمي بوده و 8 روز بين تعطيلي بوده كه به صورت غيررسمي عملا‌ تعطيل بوده، به علاوه 8 پنج شنبه ديگر كه نصف روز بوده و مي‌توان آن را 4 روز تعطيلي و 4 روز كاري فرض نمود كه جمعا 33 روز تعطيل در مقابل 47 روز كاري مي شود يعني بيش از 41 درصد ايام طي اين مدت تعطيل بوده كه يك ركورد افسانه‌اي قابل درج در كتاب گينس مي باشد. (18/3)

1919- خيابان اسدآبادي يوسف آباد از ميدان فرهنگ تا سر دو راهي اصلا‌ به فضاي سبز منطقه آب داده نمي شود، درحالي كه آب فراوان هر شب در جوي‌ها روان است و گاهي اوقات كسبه يا مغازه‌داران پول مي‌دهند كارگر مي‌گيرند مقداري مراقب هستند، ولي شهرداري در اين مورد اقدامي نمي‌كند و از بس با اره برقي به جان درختان خشك شده افتاده‌اند ديگر صداي اين اره برقي براي ما اعصاب خردكن شده، نمي‌دانم چرا شهرداري وظيفه خودش را نمي‌داند كه گاهي اوقات با تانكر پاي اينها را آب بدهد و آب را از داخل جويي كه دارد هدر مي رود پاي اين درختان بيچاره جاري ‌كند، اين چند درخت باقيمانده را نگه دارند، درختان نفرينمان مي‌كنند. (18/3)

1635- دلمان خوش بود كه شبكه يك سيما از پانزدهم خردادماه فيلم‌هاي سينمايي‌ خودش را شروع مي‌كند، از پانزدهم خردادماه كه من سه، چهار تا ازاين فيلم‌هايش را نگاه كردم همه در مورد بيمارستان و پيوند اعضاي قلب بود، بله بايد فرهنگ‌سازي بشود، ولي نه اين‌قدر افراط و تفريط كه مردم زده بشوند، بيمارستان را تبديل كرد به بهشت محبت، در صورتي كه روي ديگر سكه بيمارستان فقر و گراني و مشكلات همراه مريض‌هاست. (از لحاظ مالي و غيره( )18/3)

2201- حضرت آيت‌الله شاهرودي، فرهنگي بازنشسته مي باشم. 14 سال است در مورد يك پرونده ساده سرگردانم، در شهرستان سيرجان داراي يك باغ و يك تلمبه و چند قطعه زمين بودم كه آنها را با هزاران زحمت از حقوق معلمي تهيه نموده بودم، پس از انتقال از سيرجان چون محل خدمتم در تهران، گيلان و همدان بود به يكي از بستگانم رسما وكالت دادم كه باغ من را بفروشد، ولي ايشان با اغفال خريدار با يك قرارداد عادي تمام املاك را مي‌فروشد و سازمان آبياري كرمان برطبق همين قرارداد عادي، تلمبه و امتياز چاه آب را به فرزند خريدار منتقل مي نمايد، در سال 73 كه وكيلم فوت نمود از جريان مطلع و از طريق دادگستري سيرجان در مقام احقاق حق برآمدم تا اينكه در سال 81 به يكي از بستگان ديگرم وكالت دادم كه احقاق حقوقم را بنمايد، دادگاههاي بدوي سيرجان و دادگاه تجديدنظر كرمان فضولي بودن معامله را تاييد و ديگر شكايت از سازمان آبياري كرمان را لازم ندانستند، طرف مقابل به ديوان عالي شكايت نمود، پس از سه سال شعبه شش تشخيص بدون توجه به دادنامه‌هاي صادره آنها را نفي و خواست كه از سازمان آبياري كرمان شكايت نمايم. سال گذشته از طريق دادگستري سيرجان اقدام شد قاضي برخلاف راي قبلي و بدون توجه به خواست شعبه شش تشخيص براي اثبات فضولي بودن معامله خواست كه از ورثه وكيلم كه سه همسر داشته است شكايت نمايم، هم اكنون در به در به جست و جوي ورثه وكيلم مي‌باشم. جالب اينجاست كه اخيرا خريدار هم فوت نموده كه با اين وضع بايد به دنبال ورثه آن هم باشم. اميدوارم در اين مورد اين فرهنگي بازنشسته را ياري كنيد تا به حقم برسم. (18/3)

آفتاب يزد: مشخصات پيام‌دهنده در روزنامه موجود است.

1609- شكر خدا در مورد موز، آناناس و انبه هيچ كمبودي در كشور وجود ندارد. (19/3)

1632- از قم تماس مي‌گيرم. از مسئولان استان قم مي خواستم يك سروساماني به وضع اجاره و رهن مسكن در قم بدهند. مثل اينكه در قم بعضي افراد هر قيمتي دوست دارند مي‌گويند در ضمن اكثر صاحبخانه‌ها سپرده‌اند كه مستاجر حتما بايد دو نفر باشد كسي كه ازدواج كرده چه جور مي‌تواند هميشه دو نفر باشد و حداقل يك بچه هم نداشته باشد؟ خود صاحبخانه‌ها چند نفرند؟ (19/3)

1522- مي خواستم تبريك بگويم به خاطر اين سهميه بنزين، براي ماشين‌هاي مدل بالا‌ و گرانقيمت. من فكر مي كنم كار اصولي و اساسي بوده كه بايد از اول انجام مي شد. (19/3)

1503- براي پسرم مي خواستم تقاضاي كمك بكنم. زن اول پسرم طلاق گرفته و مهريه‌اش 500 تا سكه است، هر ماه بايد دو سكه بدهد، خودش ماهي 500 تومان بيشتر نمي‌گيرد، زن و بچه هم دارد و ماهي 100 تومان كرايه خانه مي دهد، ماهي بايد 420 تومان بدهد دو سكه بگيرد تا به زن اولش بدهد و اگر ندهد بايد زندان برود. طبق قراري كه در دادگاه گذاشتند، از اين 500 هزار تومان 80 هزار تومان برايش مي‌ماند 20 هزار تومان هم بايد رويش بگذارد كرايه خانه بدهد، نمي‌دانم شما چه كمكي مي توانيد بكنيد. (19/3)

آفتاب يزد: اميدواريم خداوند فرجي براي فرزندتان حاصل كند. كمكي هم كه ما مي توانيم انجام دهيم آن است كه با چاپ اين پيام، به ساير جوانان يادآوري كنيم كه در هنگام بستن پيوند زناشويي، بدانند مهريه يك بدهي شرعي و قانوني است كه حتي در صورت تداوم زندگي زناشويي، هر لحظه امكان و احتمال مطالبه آن وجود دارد و در بعضي موارد مي تواند موجب گرفتاري‌هاي تلخ براي خانواده‌ها شود.

1209- من از قراردادي‌هاي شركت نفت هستم. هر روز بدن ما در اداره مي لرزد مي‌گويند عده اي از شما را نمي‌خواهند، من كه الان چندين سال از جواني‌ام را در اين كار گذاشته‌ام و حال كه سن استخدام گذشته: چه كار كنم؟ تو را به خدا اين قدر به ما جوانان استرس وارد نكنيد ما هم اين استرس را به خانواده خود منتقل مي‌كنيم. از آقاي وزير خواهش مي‌كنم به داد ما قراردادي‌هاي شركت نفت برسند. (19/3)

پاسخ مركز اطلا‌ع رساني و ارتباطات ناجا

با احترام، درپاسخ به درج مطلبي تحت عنوان در صفحه 6 آن روزنامه به تاريخ 11/2/87 به آگاهي مي‌رساند: برابر دستورالعمل صادره معاونت مهندسي و خدمات ترافيك پليس راهور ناجا در صورتي كه متقاضي حداقل شرايط پزشكي مندرج در بندهاي 1 و 2 و ماده 5 آيين نامه راهنمايي و رانندگي را دارا نباشد منحصرا جهت دريافت گواهينامه رانندگي ب گروه 1 مي‌تواند اقدام نمايد.

بند1: حداكثر افت شنوايي قابل قبول بدون اصلا‌ح در هر گوش تا 40 دسي بل ، براي گواهينامه رانندگي پايه الف (گروه 3) ،‌پايه ب(گروه 2)، پايه پ (گروه 1و 2) ، ‌پايه ت (گروه 1 و 2) و مجوزهاي صادره در ماده 33 آيين نامه. بند 2: در صورت كر بودن يك گوش، حداكثر افت شنوايي قابل قبول يا بدون اصلا‌ح در گوش بهتر تا 40 دسي بل، براي گواهينامه رانندگي پايه الف( در گروه 1 و 2) و پايه ب (گروه 1) و ويژه. ضمنا ماده 6 آيين نامه مذكور، كر بودن كامل يك گوش وافت شنوايي بيش از 75 دسي بل در گوش ديگر را جزء موارد ممنوعيت مطلق صدور و تمديد گواهينامه رانندگي دانسته و براي گواهينامه‌هاي رانندگي پايه الف( گروه 3) پايه ب (گروه 2) پايه پ (گروه 1 و 2) پايه ت ( گروه‌هاي 1 و 2.)
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 555]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن