تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821166824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صنعتي سازي تنها راه برون رفت از بحران موجود مسكن است


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: صنعتي سازي تنها راه برون رفت از بحران موجود مسكن است
رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن وزارت مسكن گفت: صنعتي سازي تنها راه بيرون رفت از اوضاع بحراني فعلي مسكن، هم از لحاظ ارزان سازي و سبك سازي و هم از نظر افزايش كيفيت در ساخت و ساز است.
رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن وزارت مسكن گفت: صنعتي سازي تنها راه بيرون رفت از اوضاع بحراني فعلي مسكن، هم از لحاظ ارزان سازي و سبك سازي و هم از نظر افزايش كيفيت در ساخت و ساز است.
فاطمي عقدا اظهار داشت : براي حل مشكل كيفيت ساخت و ساز و رسيدن به ساخت و ساز اصولي، يعني مقاوم در برابر حوادث و به صرفه از نظر هزينه و زمان ، نيازمند تغيير در شيوه هاي ساخت هستيم؛ از اين رو از پارسال مركز تحقيقات ساختمان و مسكن در پي سياست هاي دولت مبني بر استفاده از فناوري هاي نوين ساخت و ساز در صنعت ساختمان كشور، دست به بررسي و ارزيابي سيستم هاي ساختماني موجود و بعضي از اجزاي ساختماني زد كه تاكنون حدود 22 فناوري و اجزاي ساختماني كه به شيوه هاي صنعتي توليد مي شوند، مورد ارزيابي قرار گرفته و با مقررات ملي ساختماني ايران و آيين نامه 2800 تطبيق داده شده اند و الزامات مربوطه آماده شده و به چاپ رسيده و در دست جامعه مهندسي كشور قرار گرفته است.
وي افزود: اين فناوري ها ، هم سرعت ساخت را بالا مي برند هم ويژگي سبك سازي در آنها رعايت مي شود، همچنين ديگر ضوابط آگوستيك ، حريق و انرژي را رعايت مي كنند.
رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن وزارت مسكن و شهرسازي خاطرنشان كرد: با به كارگيري اين فناوري ها در صنعت ساختمان سازي به ويژه انبوه سازي ، علاوه بر سرعت بخشيدن به ساخت و سازها كه باعث كاهش زمان ساخت و خواب سرمايه مي شود، به ارزان سازي نيز دست مي يابيم .
وي در ادامه با اشاره به اين نكته كه با سبك سازي ، ويژگي پايداري در مقابل زلزله تامين مي شود ، افزود : يكي از ويژگي هاي مورد نظر ما در بررسي سيستم ها ، با توجه به نگراني متخصصان معماري ، بحث معماري ايراني - اسلامي و رعايت مولفه هاي آن بود كه بر همين اساس در بررسي هايمان به اين مسئله وزن زيادي داديم و خوشبختانه نتايج خوبي به دست آورديم زيرا اين فناوري ها ، داراي انعطاف پذيري لازم براي به كارگيري طرح هاي معماري ايراني هستند.
دكتر فاطمي عقدا تصريح كرد: قدم بعدي كه اميدواريم نتايج آن را تا يك ماه آينده در مركز تحقيقات اعلام كنيم ،انتخاب فناوري هاي نوين منتخب از بين اين فناوري هاست كه بر اساس توان فني و دانش علمي كشور ارائه شوند و هم به كارگيرنده نيروي كار داخلي باشند.
وي افزود: دوام و طول عمر ساختمان و شيوه پيش ساخته بودن نيز يكي ديگر از موارد مهمي است كه باعث تسريع در ساخت و ساز مي شود كه اميدواريم از تمام امكانات و زير ساخت هاي فراهم شده در كشور در اين رابطه بهره برداري شود و ذره اي از امكانات موجود به هدر نرود.
فاطمي عقدا همچنين تصريح كرد : با به كارگيري فناوري نوين ، دوره ساخت كاهش مي يابد، فناوري هايي چون قالب ماندگار فولادي و ال اس اف ، فناوري هايي هستند كه دوره ساخت را به شدت كاهش مي دهند، به عنوان مثال با استفاده از فناوري تيريدي دو ، سفت كاري يك ساختمان معمولي در كمتر از دو ماه تمام مي شود ، پس طبيعي است كه با به كارگرفتن ساختمان هاي پيش ساخته ، دوره ساخت كه در شرايط معمولي و به صورت سنتي ساز ، بيش از يك سال طول مي كشد ، به دو يا سه ماه كاهش يابد .
وي در ادامه در خصوص شرايط به كارگيري اين فناوري ها اظهار داشت : متقاضيان استفاده از اين فناوري ها ، تقاضايشان را به مركز تحقيقات مي دهند، مركز هم بعد از دريافت اطلاعات آنها را با مقررات ملي ساختمان تطبيق مي دهد كه در صورت مطابقت با مقررات ياد شده، ما گواهي تاييدي فناوري را صادر مي كنيم و با اعلام آن به متقاضي و وزارت مسكن و شهرسازي ، متقاضي مي تواند از تسهيلات بانكي و همچنين تسهيلات وزارت مسكن براي وارد كردن و به كارگيري تجهيزات استفاده كند .
فاطمي عقدا خاطرنشان كرد: بعد از آنكه خط توليد راه افتاد و محصولات توليدي به بازار آمد، مركز تحقيقات وظيفه دارد محصولات را تست كند و در صورت تطبيق با استانداردها ، گواهي نامه فني صادر كند كه اين گواهي يك سطح بالاتر از استاندارد است يعني استاندارد حداقل ، اما گواهي نامه فني حداكثر را تامين مي كند.
وي در ادامه افزود : براي ورود به بازارهاي منطقه اي و جهاني هم ، گواهي نامه فني مركز تحقيقات ارزش بالايي دارد و يكي از مراكزي است كه در سطح دنيا به رسميت شناخته مي شود.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن