تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821184991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسكندري خبر داد:افزايش ضريب خودكفايي بخش كشاورزي به 94 درصد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اسكندري خبر داد:افزايش ضريب خودكفايي بخش كشاورزي به 94 درصد
وزير جهاد كشاورزي از تدوين 82 برنامه راهبردي براي محصولات مختلف كشاورزي از شهريور سال 84 تاكنون خبر داد و اعلام كرد: در دولت نهم ضريب خودكفايي در محصولات بخش كشاورزي به 94 درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد رضا اسكندري امروز در همايش سراسري تشكلها و فعالان بخش كشاورزي كه با حضور رئيس جمهور و شش هزار كشاورز برگزار شد ، گفت: اقدامات دولت نهم بر بخش كشاورزي منجر به افزايش توليد و بالا رفتن ضريب خودكفايي در محصولات كشاورزي تا 94 درصد شده ، ضمن اينكه ميزان صادرات در سال گذشته نسبت به سال 85 معادل 22 درصد افزايش يافته است.

وي با اشاره به افزايش 36 درصدي صادرات صنايع غذايي در سال گذشته، افزود: در سال گذشته واردات صنايع غذايي 32 درصد كاهش يافت، ضمن اينكه كاهش واردات محصولات كشاورزي به لحاظ وزني در اين سال 5/16 درصد بوده است.

وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: در حال حاضر ميزان توليد ذرت 40 درصد ، برنج 30 درصد ، جو 30 درصد و دانه هاي روغني 15 درصد نسبت به سال اول آغاز كار دولت نهم افزايش يافته و در اين مدت ميزان توليد محصولات شيلاتي ، پروتئيني و باغي به ترتيب از رشد 30 ، 15 و 20 درصدي برخوردار بوده است.

اسكندري با اشاره به دسترسي 25 درصد عشاير به راه در دولت نهم اظهار داشت: از زمان تشكيل سازمان امور عشاير 89 درصد عشاير از حق دسترسي به راه برخوردار شده اند كه 25 درصد اين ميزان در دولت نهم محقق شده ، ضمن اينكه 40 درصد عشاير از آب برخوردار هستند كه 11 درصد آن در دولت نهم صورت گرفته است.

وي با اشاره به جايگزيني سوخت فسيلي براي 54 درصد عشاير در دولت نهم، افزود: تاكنون جايگزيني سوخت فسيلي براي 63 درصد عشاير كشور محقق شده است.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به برخورداري 43 درصد عشاير از برق، بيان كرد: 13 درصد اين ميزان در دولت نهم محقق شده، ضمن اينكه از 59 هزار خانوار عشاير اسكان يافته 5/21 درصد در دولت نهم بوده است.

اسكندري تصريح كرد: در دولت نهم 20 واحد توليد كنسانتره خوراك دام با ظرفيت 5 تا 50 هزار تن افتتاح شده و به مناسبت هفته جهاد كشاورزي نيز 4 هزار و 400 پروژه و اعتبار 300 ميليارد تومان و اشتغالزايي 17 هزار نفر افتتاح مي شود.

وي با اشاره به كاهش مصرف 50 درصد سموم در بخش كشاورزي در دولت نهم عنوان كرد: در سال 86 بالغ بر 10 عامل بيولوژيكي براي مبارزه با آفات در بخش كشاورزي معرفي شده است.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اعلام رسمي سازمان هاي بين المللي مبني بر نبود بيماري آنفولانزاي فوق حاد طيور در كشور، تصريح كرد: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهاني ايران عاري از طاعون گاوي است.

اسكندري گفت: در دولت نهم 82 برنامه راهبردي براي محصولات مختلف كشاورزي با تلاش دو ساله محققان وزارت جهاد كشاورزي تدوين شد كه نتايج اين امر برنامه ريزي در خصوص خشكسالي است.

وي افزود: در سال زارعي 85 و 86 بالغ بر 2 هزار پروژه تحقيقاتي در بخش كشاورزي پايان يافته و نتايج آن وارد عرصه هاي توليد شده است.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به تحقق آبياري تحت فشار بر 700 هزار هكتار از اراضي كشور در 20 سال اخير ، 200 هزار هكتار آن را مربوط به دولت نهم دانست و افزود: ميزان اعتبارات در سال جاري در مقايسه با سال گذشته 114 درصد افزايش يافته است.

اسكندري اعلام كرد: در سال جاري ميزان توليدات شيلاتي به 600 تن رسيده كه اين رقم در سال آتي به 800 هزار تن افزايش مي يابد.

وي افزود: ميزان توليد گوشت مرغ يك ميليون و 450 هزار تن ، تخم مرغ 700 هزار تن ، گوشت قرمز 8 ميليون تن در دولت نهم بوده است كه اين ارقام و آمارها نتيجه تلاشهاي كشاورزان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان از 20 طرح كشاورزي و تمبر يادبود سنگر سازان بي سنگر رونمايي كرد ، همچنين رئيس جمهور از 86 كشاورز ، توليد كننده زنان و تشكل هاي نمونه كشاورزان قدرداني و تجليل به عمل آورد.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن