تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821111600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بودجه2 درصد درآمد نفت بايد به رفع نياز فوري مناطق محروم اختصاص يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بودجه2 درصد درآمد نفت بايد به رفع نياز فوري مناطق محروم اختصاص يابد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مدير طرح كمك به عمران مناطق نفت خيز در وزارت نفت خواستار تخصيص بودجه 2 درصد درآمد نفت به رفع نيازهاي ضروري ، فوري و زيربنايي مناطق محروم شد.


" حسين شهاب الدين " روز يكشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اظهار اين مطلب با اشاره به اينكه هدف اصلي از تصويب تخصيص بودجه 2 درصد درآمد به مناطق محروم ذبح شرعي شده است و بايد از خارج شدن آن از مسير اصلي اش جلوگيري كرد، ضمن بيان اينكه اين بودجه ماهيت عمراني دارد و جاري نيست ، خواستار آن شد كه بودجه دو درصد درآمد نفت در رديف هاي بودجه قرار نگيرد و براي رفع نيازهاي ضروري تر استاني اختصاص يابد.
وي با اشاره به اينكه اختصاص اعتبارهاي اينچنيني به رديف هاي بودجه درست نيست و اين پول بايد آزاد و متناسب با نيازهاي محل باشد، افزود: راهكار بهتر براي استفاده از اين تخصيص آن است كه از قانون برنامه خارج و برنامه عادي شود و همچنين براي طرحهايي تعريف شود كه به طور قطع به بهره برداري خواهد رسيد.
وي ضمن بيان اينكه وضعيت زندگي مردم در استانهاي توليدكننده نفت و گاز كشور مناسب نيست ، تصريح كرد، اين مناطق در دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران آسيب بسيار ديدند و به تعبيري استانهاي محروم هستند. وزارت نفت در كمك به عمران مناطق نفت خيز سعي در جبران بخشي از خسارتهايي كه فعاليتهاي نفتي به زيرساختهاي مناطق نفت خيز وارد مي كند، است.
به گفته شهاب الدين 10 استان نفت خيز خراسان رضوي، هرمزگان، بوشهر، خوزستان،ايلام، كرمانشاه، كهكيلويه و بويراحمد، فارس، لرستان و قم هستند.
وي با اشاره به تاريخچه تصويب بودجه بخشي از درامد نفت به عمران مناطق نفت خيز و محروم كه ابتدا دو در هزار بود و در دولت نهم به دو درصد افزايش يافت ، گفت: انتظار براين بود كه اين پول در اختيار وزارت نفت قرار گيرد اما در قالب قانون برنامه تعيين شد. همچنين ابتدا قرار بر اين بود كه اعتبار در اختيار مناطق نفت خيز قرار گيرد اما به دو بخش شامل يك سوم براي مناطق نفت خيز و دو سوم براي مناطق محروم تقسيم شد.
شهاب الدين با تكرار اينكه اين اعتبار در قالب رديفهاي بودجه نبايد تلقي شود ، ميزان اين اعتبار در سال 1387 را حدود 9 تريليون ريال اعلام كرد كه 3 تريليون ريال آن براي 10 استان نفت خيز كشور هزينه خواهد شد.
وي اعتبارهاي تخصيص يافته براي مناطق نفت خيز از ابتداي سال 1380 را حدود 800 ميليارد ريال اعلام كرد كه بين 10 استان تقسيم شد و به اجراي طرحهاي مشخصي كه بخشي به بهره برداري رسيده و بخشي هم در حال تكميل است، تخصيص يافت.
مدير طرح كمك به عمران مناطق نفت خيز در وزارت نفت با اشاره به اينكه در دور اول سفرهاي استاني رييس جمهوري يك تريليون و 250 ميليارد ريال اعتبار براي 27 استان تعهد براي وزارت نفت ايجاد شد ، افزود: تعداد زيادي طرح براي اين اعتبار تعريف شد و تاكنون حدود 900 ميليارد ريال آن پرداخت شده و تعداد قابل توجهي از طرحها به بهره برداري رسيده است.
وي تعداد طرحهاي مصوب تعريف شده در دور اول سفرهاي استاني رييس جمهوري براي 27 استان را 371 طرح اعلام كرد كه از اين تعداد 169 مورد تكميل شده است. اين طرحها شامل مراكز اموزشي، ورزشي ، خدماتي و بهداشتي است.
شهاب الدين بودجه عمراني تصويب شده در قالب بودجه وزارت نفت در 1387 كه بخشي از آن مربوط به سال 1386 است را 300 ميليارد ريال اعلام كرد .
وي در خصوص دور دوم سفرهاي استاني رييس جمهوري گفت: تاكنون 10 سفر انجام شده و حدود 2 تريليون ريال اعتبار پيش بيني شده است. تعهد ايجاد شده براي وزارت نفت در اين دور از سفرها تاكنون 830 تا 840 ميليارد ريال مي باشد اما پيش بيني مي شود اين رقم كافي نباشد و نياز به افزايش آن تا سطح 3تريليون ريال باشد.
اقتصام ** 1561 ** 1557
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن