تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820945026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض مجدد جمعي از نمايندگان به اعتبار نامه نماينده ماهنشان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعتراض مجدد جمعي از نمايندگان به اعتبار نامه نماينده ماهنشان
علي لاريجاني رييس مجلس در حالي كه فاطمه آليا نماينده معترض به اعتبارنامه عبداللهي قصد اعلام مجدد اعتراض خود را داشت، گفت: من اعتراض شما را چندين نوبت شنيده ام بايد اسناد و مدارك خود را ظرف سه روز ارايه مي‌كرديد اما در اين زمان سندي ارايه نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، لاريجاني افزود: براي اينكه نقصي در كار نباشد ما موضوع را خارج از عرف رسيدگي كرديم و اسنادي مورد بررسي مجدد قرار گرفت كه خارج از سه روز ارايه شده بود.

وي تاكيد كرد: بنا به تاكيد روح الله حسينيان ريس شعبه ‪ ۱۳‬هيچ دليلي بر رد اعتبارنامه آقاي عبداللهي در پرونده وجود ندارد و دليلي براي اين اعتراض نيست و بايد تاييد شعبه را بپذيريم.

فاطمه آليا از رييس مجلس فرصت گرفت تا بار ديگر اعتراض خود را مطرح كند و گفت: قرار شد بر اساس توافقي كه صورت گرفته عمل شود اما سازوكار و راه توافق اجرا نشد.

آليا تصريح كرد: طبق ماده ‪ ۶۶‬آيين نامه داخلي مجلس ، شعبه بايد ‪ ۲۴‬ساعت قبل به معترض زمان بررسي اعتراض در شعبه را اعلام كند و من هم ظرف سه روز اعتراض خود را اعلام كرده بودم و در ضيق وقت به من اطلاع دادند كه در شعبه حضور يابم.

نماينده تهران ادامه داد: آقا عبداللهي در كميسيون به جاي توضيح، اقدام به توجيه كردند و من بر اساس ماده ‪ ۶۸‬بر اعتراض خود باقي هستم.

آليا در اعتراض به نحوه اداره جلسه توسط لاريجاني گفت: رييس مجلس نبايد بگويد اعتراض يك نماينده به اعتبارنامه‌اي وارد نيست و بايد يك بار ديگر براي شفاف شدن موضوع مدارك بررسي شود.

لاريجاني بار ديگر با رد اين اعتراض گفت: باز هم مي‌گويم ماده ‪ ۶۵‬تا ‪ ۷۱‬در باره نحوه رسيدگي به اعتبارنامه هاست و بايد ظرف سه روز هر مدرك و سندي وجود داشته باشد ارايه شود اما رييس شعبه گفت اسنادي ارايه نشده است و صرفا با يك اعتراض و بدون سند نمي‌توان اعتبارنامه را بررسي كرد.

رييس مجلس افزود: اعتراض بايد مستدل بوده و موردي باشد كه شوراي نگهبان به آن رسيدگي نكرده باشد اما با توجه به اعتراض مجدد خانم آليا قرار شد اگر سندي وجود دارد ارايه شود و اگر اين اسناد وارد بود آن را بپذيريم اما گفته‌اند اكثر اسناد در بررسي شوراي نگهبان لحاظ شده است و من هيچ حجتي بر اين اعتراض ندانسته و آن را وارد نمي‌دانم.

حميد رسايي نماينده تهران نيز در اعتراض به اين تصميم رييس مجلس گفت:
هيات رييسه قسم خورده است تا به آيين نامه عمل كند و بر اين اساس معترض به يك اعتبارنامه مي‌تواند بر اعتراض خود باقي باشد و اعتراض بار ديگر مورد رسيدگي قرار گيرد.

رسايي افزود: رييس شعبه هم مي‌گويد عدم پذيرش اعتراض يك نماينده منطقي نيست.

رسايي گفت: اگر قرار باشد رييس مجلس تشخيص دهد اعتراضي وارد است يا نه، چه نيازي است كه در صحن علني پرسيده مي‌شود اعتراضي هست يا نه؟ لاريجاني بار ديگر گفت: برداشت من جز اين است، در ماده ‪ ۶۵‬آيين نامه كاملا روشن است كه اعتراض‌ها بايد بر اساس اسناد باشد.

وي ادامه داد: سوال هم براي اين مي‌شود كه اگر اسنادي در شعبه مطرح نشده باشد در اينجا مورد بررسي قرار گيرد.

در ادامه مهدي كوچك زاده ديگر نماينده تهران با اعتراض به رويه لاريجاني در اداره مجلس و در تاييد اعتراض خانم آليا به اعتبارنامه رضا عبداللهي گفت: ما مشكلي با آقاي عبداللهي نداريم اما بايد مشخص شود فصل الخطاب در مجلس چيست؟
كوچك زاده افزود: آقاي رييس، شما گفتيد اكثر موارد مربوط به آقاي عبداللهي توسط شوراي نگهبان رويت شده است به اين معنا كه برخي مدارك ديده نشده و اينجا بايد ديد چه مرجعي بايد تشخيص دهد كه مدارك موجود چگونه مورد بررسي قرار گيرد.

نماينده تهران خاطرنشان كرد: برخي مدارك خانم آليا به رويت شوراي نگهبان نرسيده است و هيچ مرجعي جز كميسيون تحقيق نمي‌تواند به اين موضوع رسيدگي كند.

كوچك زاده در ادامه با يادآوري مسووليت شرعي اداره مجلس به رييس آن گفت:
آقاي رييس اگر قلبا حرف مرا پذيرفته‌ايد به صراحت بگوييد اشتباه كرده ام.

لاريجاني در پاسخ به كوچك زاده گفت: هيچ گاه آخرت خود را به خاطر تصويب اعتبارنامه آقاي عبداللهي تباه نمي‌كنم و باز هم مي‌گويم پس از ‪ ۵‬روز هيچ سند و مدركي از سوي معترض ارايه نشده بود ومن اعلام كردم كه خارج از روال قانوني بار ديگر به اسناد رسيدگي شود.

علي اصغر زارعي ديگر نماينده تهران از ديگر نمايندگاني بود كه به اعتبار نامه رضا عبداللهي و نحوه عمل رييس مجلس اعتراض كرد و گفت: فصل الخطاب درباره نظر معترض، كميسيون تحقيق است و توافق صورت گرفته با آنچه در آيين نامه است، تفاوت داشت.

وي گفت: اگر مي‌خواهيم به توافق دست يابيم بايد به نظرات رييس شعبه هم توجه شود، رييس شعبه اعلام كرده كه به پرونده‌هاي قضايي توجه نشده است و شوراي نگهبان به طور قاطع مسايل را بررسي نكرده است.

زارعي خطاب به رييس مجلس گفت: بايد خود را به آيين نامه داخلي مجلس مقيد بدانيم.

لاريجاني بار ديگر اين اعتراض را وارد ندانست و گفت: ما آيين نامه را اجرا مي‌كنيم و سندي دال بر تخلف عبداللهي داده نشده است.

رييس مجلس بار ديگر نامه روح الله حسنيان رييس شعبه ‪ ۱۳‬بررسي اعتبارنامه ها را در تاييد اعتبارنامه نماينده ماهنشان قرائت كرد.

در ادامه كاظم جلالي در تذكري كه ارتباط چنداني با موضوع اعتراض نداشت در دفاع از عبداللهي و اقدام لاريجاني گفت: عرف مجلس كاري است كه آقاي لاريجاني انجام داده است.

وي تصريح كرد: اگر اسناد و مداركي وجود دارد بايد به شعبه براي رسيدگي در زمان مقرر ارايه مي‌شد و نمايندگان نيز بايد خود را ملزم به رعايت آيين نامه داخلي بدانند.

جلالي گفت: متاسفم از كساني كه در اين خصوص سكوت كرده‌اند زيرا همه آنان در مجلس ششم سوابق آقاي عبداللهي را مي‌دانند.

وي گفت: تا كي بايد نيروهاي خود را به مسلخ ببريم.

لاريجاني خطاب به جلالي گفت: مطلب شما اصلا تذكر نيست و تذكر بايد به هيات رييسه داده شود.

سيام** ‪۱۳۲۴ ** ۹۱۳۰**۱۵۳۵‬

---> ايرنا.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن