تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812219520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشپارلمان اروپا با تاكيد بر از سرگيري مذاكرات بدون پيش‌شرط:پرونده هسته‌اي ايران به آژانس برگردد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارشپارلمان اروپا با تاكيد بر از سرگيري مذاكرات بدون پيش‌شرط:پرونده هسته‌اي ايران به آژانس برگردد
در حالي كه رييس‌جمهور ايالات متحده آمريكا با سفر به اروپا تلاش دارد اجماعي اروپايي به منظور افزايش تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران را شكل دهد و آن را رهبري كند، پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌اي بر بازگشت پرونده هسته‌اي ايران از شوراي امنيت سازمان ملل به آژانس تاكيد كرد.
پارلمان اروپا ضمن درخواست از ايران براي شفاف عمل كردن در روابط خود با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از اعضاي شوراي امنيت خواست پرونده‌ ايران را به آژانس برگردانند و مذاكرات بدون پيش‌شرط را با مسوولان كشورمان آغاز كنند. به گزارش ايسنا، اعضاي پارلمان اروپا با تصويب سندي اعلام كردند: اين پارلمان معتقد است رژيم منع اشاعه‌ هسته‌‌اي تحت پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌‌اي (ان.پي.تي) به طور جدي در خطر است و از شورا و به‌ويژه دو كشور عضو آن كه داراي سلاح هسته‌‌اي هستند، مي‌خواهد كه ابتكار اروپا در خصوص اجراي الزامات خلع سلاح لحاظ شده در بند ششم ان.پي.تي را به‌ويژه همگام با كنفرانس بازنگري ان.پي.تي كه در سال 2010 برگزار خواهد شد، به پيش ببرد.
اين قطعنامه در جلسه‌ پنجم ژوئن پارلمان اروپا در خصوص گزارش سالانه شورا به اتحاديه اروپا درباره‌ وجوه اصلي و گزينه‌هاي بنيادي سياست خارجي و امنيتي مشترك (CFSP) تصويب شد كه به تقاضاي پاراگراف 43 بخشي از توافق بين سازماني مورخ 17 مه 2006 به پارلمان اروپا ارائه شد.
پارلمان اروپا در اين قطعنامه با ابراز ترديد نسبت به اهداف برنامه‌ هسته‌‌اي تهران، از ايران مي‌خواهد به طور فعالانه در روابط خود با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي شفاف عمل كند و درصدد احياي اعتماد جامعه‌ بين‌المللي باشد.
پارلمان اروپايي از اعضاي شوراي امنيت مي‌خواهد مساله‌ ايران را به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بازگرداند و مذاكرات بدون پيش‌شرط را آغاز كند.
اين پارلمان هم‌چنين از كشورهاي عضو مي‌خواهد صدور هرگونه فن‌آوري هسته‌‌اي را به هر كشوري كه پروتكل‌هاي الحاقي ان.پي.تي را تصويب نكرده باشد، ممنوع كنند. هم‌چنين در قطعنامه‌اي كه در تاريخ پنجم ژوئن درباره‌ اجراي راهبرد امنيت اروپا و نيز امنيت اروپايي و سياست دفاعي (ESDP) صادر شد، بر نقش اتحاديه اروپايي در برنامه‌ هسته‌‌اي ايران تاكيد شد.
پارلمان اروپا آن‌چه را «خطرات اشاعه درباره‌ برنامه‌ هسته‌‌اي ايران» مي‌خواند، باعث «نگراني جدي اتحاديه و جامعه‌ بين‌المللي» مي‌داند.
در اين قطعنامه درباره روابط آمريكا با اتحاديه‌ اروپايي از دو طرف مي‌خواهد در زمينه طيف گسترده‌اي از چالش‌هاي سياسي مشترك از جمله در خاورميانه، ايران، عراق، كوزوو، بالكان، افغانستان و آفريقا با يكديگر همكاري كنند.
بر اساس اين گزارش پارلمان اروپا هم‌چنين از آمريكا مي‌خواهد در پي موفقيت ديپلماتيك در مذاكرات با كره شمالي، در كنار اتحاديه‌ اروپايي به مذاكرات مستقيم با ايران وارد شود، زيرا آمريكا «در موقعيت ارائه‌ تضمين‌هاي امنيتي بيشتر كه نگراني‌هاي امنيتي ايران را در نظر مي‌گيرد، قرار دارد.» اين پارلمان هم‌چنين بر اهميت همكاري با آمريكا، روسيه، چين و كشورهاي عدم تعهد با نظر به بررسي ايده‌هاي مكملي با هدف رسيدن به توافق جامع با ايران در تاسيسات هسته‌‌اي آن و استفاده از آنها تاكيد مي‌كند. پارلمان اروپا هم‌چنين تصريح كرد كه از ابتكار اخير كشورهاي عضو شوراي امنيت و آلمان براي ارائه‌ بسته‌اي جديد از مشوق‌ها به ايران در تلاش براي متقاعد كردن آن به توقف برنامه‌ غني‌سازي اورانيوم استقبال مي‌كند.پارلمان اروپا هم‌چنين از آمريكا درخواست مي‌كند به نفع يافتن يك راه حل به طور كامل از مذاكرات با ايران در قالب محدوديت‌هاي قواعد و الزامات ان.پي.تي حمايت كند.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن