تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833221829
صدور انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و تهمت های برخی به احمدی نژاد
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
ما از اول گفتیم می خواهیم انقلابمان را صادر کنیم. صدور انقلاب به لشکرکشی نیست بلکه می خواهیم حرفمان را به دنیا بزنیم که یکی از آن مراکز، وزارت امور خارجه است که باید مسائل ایران و اسلام و گرفتاریی هایی که ایران از شرق و غرب داشته است، به دنیا برساند و به دنیا بگوید که می خواهیم این گونه عمل کنیم. (صحیفة نور، جلد 19، صفحة 242، تاریخ 11/8/64) امام خميني(ره) به عنوان بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و در نقش فقيهي كه داراي ديدگاههاي سياسي مبتني بر اصول و قواعد فقهي است، درباره سياست خارجي حكومت اسلامي، نظرات مبسوط و تامل برانگیزی داشتند. ايشان به پويش سياست خارجي با تأكيد بر گفتمان رشد محور اعتقاد راسخ داشتند. از منظر امام راحل (ره) مفهوم صدور انقلاب در واقع شناخت و انتقال ارزشهاى الهی و معنوی آن و رساندن اين رسالت به گوش جهانيان است كه این هدف باید در محورهای: تبيين مفاهيم و معارف اسلامى برگرفته از انقلاب اسلامی در جهان و دعوت به آن، معرفى و تبيين فرهنگ و تمدن اسلامی-ایرانی، فراهم آوردن زمينههاى مناسب براى گفتگوى فرهنگها و ملت ها، تقويت وحدت میان امتاسلامى و احياى فرهنگ اهل بيت (ع) تحقق يابد. ایشان همواره به مسائل روز دنیا و نقش جمهوری اسلامی در حمایت از محرومان و مستضعفان جهان و کمک به ملت های دربند در جهت رهایی و تلاش در جهت وحدت زیر سایه کلمه لا اله الا الله تاکید داشتند و یکی از اصولی ترین سیاست های خارجی را تلاش در جهت صدور انقلاب و تبیین مواضع عدالتخواهانه و اسلام محور، و همچنین رمز ماندگاری در مسیر درست انقلاب را تداوم در این مبارزه تا پیروزی نهایی بر مستکبرین و فراگیر شدن اسلام می دانستند. "ما که نهضت کردیم برای اسلام نهضت کردیم. جمهوری، جمهوری اسلامی است. نهضت برای اسلام نمی تواند محصور باشد در یک کشور و نمی تواند محصور باشد در حتی کشورهای اسلامی. نهضت برای اسلام همان دنباله نهضت انبیاء است. نهضت انبیاء برای یک محل نبوده است. پیغمبر اکرم اهل عربستان است دعوتش مال همه عالم است." (صحیفة نور، جلد 10، صفحة 115، تاریخ 11/8/58) "ما انقلابمان را به تمام جهان صادر کنیم چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ لا اله الا الله و محمدرسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم." (صحیفة نور، جلد 11، صفحة 266، تاریخ 22/11/58) "ما به تمام جهان تجربههايمان را صادر مىكنيم و نتيجهى مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون كوچكترين چشمداشتى، به مبارزان راه حق انتقال مىدهيم و مسلما محصول صدور اين تجربهها، جز شكوفههاى پيروزى و استقلال و پياده شدن احكام اسلام براى ملتهاى دربند نيست."( صحيفه نور، ج 20، ص 118، مورخ 6/5/66) امام امت در يكى ديگر از بيانات خويش در مورد صدور انقلاب فرمودند: "بحمدالله امروز قدرت ايرانى و قدرت اسلام در ايران به طورى است كه توجه همه ملّتهاى ضعيف را به خودش معطوف كرده است و اسلام صادر شد در سرتاسر دنيا. از اين سياههاى عزيزى كه در آمريكا هستند و تا آفريقا و تا شوروى و همه جا، نور اسلام تابيده است و توجه مردم به اسلام شده است. و انشاءا... اسلام در همه جا غلبه بر كفر خواهد پيدا كرد."( صحيفه نور، ج 11، ص 266، 22/11/58) ایشان در پاسخ به کسانی که با شبهه افکنی مقصود انقلاب را از صدور فرهنگ انقلاب لشکرکشی نظامی می پنداشتند اینگونه پاسخ می دادند: "ما از اول گفتیم می خواهیم انقلابمان را صادر کنیم. صدور انقلاب به لشکرکشی نیست بلکه می خواهیم حرفمان را به دنیا بزنیم که یکی از آن مراکز، وزارت امور خارجه است که باید مسائل ایران و اسلام و گرفتاریی هایی که ایران از شرق و غرب داشته است، به دنیا برساند و به دنیا بگوید که می خواهیم این گونه عمل کنیم." (صحیفة نور، جلد 19، صفحة 242، تاریخ 11/8/64) امام در يكى از بيانات خويش در اين باره مىفرمايند: "اينكه مىگوييم بايد انقلاب ما به همه جا صادر بشود، اين معنى غلط را از آن برداشت نكنند كه ما مىخواهيم كشورگشايى كنيم. ما همهى كشورهاى مسلمين را از خودمان مىدانيم. همهى كشورها بايد در محل خودشان باشند، ما مىخواهيم اين چيزى كه در ايران واقع شد و اين بيدارى كه در ايران واقع شد و خودشان از ابرقدرتها فاصله گرفتند و دست آنها را از مخازن خودشان كوتاه كردند، اين در همهى ملتها و در همهى دولتها بشود. آرزوى ما اين است..."( صحيفه نور، ج 13، ص 127، مورخ 28/7/59) در اندیشه سیاسی امام حفظ وحدت به جهت، حفظ اسلام عزیز از مهمترین مسائل بود، و ایشان همه را امر به وحدت و کنار گذاشتن اختلافات بر سر مسائل جزئی می کردند تا با حفظ وحدت بر شکوه اسلام و انقلاب اسلامی در انظار جهانیان بیفزاید. "امروز برای حفظ اسلام باید از همه چیزهایی که در ذهن هایمان هست و کدورت هایی که فرض کنید یک وقتی داریم، دست برداریم، برای خدا با هم باشیم. اگر این طور شد شما حفظ خواهید شد و اسلام را صادر خواهید کرد به همه دنیا موفق به شما عرض می کنم که اگر خدای نخواسته، خدای نخواسته اسلام در ایران سیلی بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلی خواهید خورد. و بدانید که به این زودی دیگر نمی تواند سرش را بلند کند. این الان یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است، حفظ اسلام در ایران، و حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست. (صحیفة نور، جلد 17، صفحه 222، تاریخ 1/1/62) و تاکید همواره حضرت امام دوری از الگوگیری و متاثر شدن از فرهنگ های بیگانه و حفظ روحیه انقلابی و ایمان برای الگوشدن در میان سایر کشورها بود. "با این ایمان و با این انقلاب و روح انقلابی شما انشاءالله پیروز می شوید، پیروزی را به آخر می رسانید و انشاءالله از کشورهای خودتان به کشورهای خارجی، به کشورهای اسلامی سرایت می کند."(صحیفة نور، جلد 8، صفحة 173، تاریخ 28/4/58) اما مقام معظم رهبرى نیز به عنوان رهرو راستین مکتب حضرت امام با اشاره به ويژگىهاى انقلاب اسلامى و ضرورت پيام رسانى و ابلاغ ارزشهاى انقلاب مىفرمايند: "انقلاب، دو جهت داشت: يك جهت، مبارزه با استبداد داخلى و حكومت فاسد وابستهاى كه مردم و كشور را بدبخت و بيچاره كرده بود؛ انقلاب مىخواست كشور و ملت را نجات دهد؛ در دامن اسلام، مردم اداره شوند و حكومت، اسلامى باشد؛ جهت ديگر، وجههى سخن و پيام نو براى دنيا و بشريت است؛ اين چيزى است كه دنيا را به خود جذب كرد؛ والاّ فلان متفكر اروپايى يا غربى يا آفريقايى يا آمريكاى لاتين كه امام و انقلاب و نظام اسلامى و حركت مردم را ستايش مىكند، او كه داخل كشور ما نيست تا از حكومت، چيزى فهميده باشد؛ پيام جهانى و انسانى اسلام است كه او را به ستايش وادار مىكند. جنبهى دوم، بسيار مهم است؛ ما بايد بتوانيم اين را بيان كنيم."( بيانات مقام معظم رهبرى مورخ 17/11/80 در ديدار با اعضاى شوراى عالى سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى.) ملت ما در این انقلابی که کرده است، تا حالا استقامت کرده است و بحمدالله تا حالا پیروز شده است شما پیروزید در دنیا، شما مطرح نشده اید در دنیا، در همه گوشه های دنیا، دولتهای دنیا از شما یک نحو هراسی دارند که مبادا یک وقت ملت هایشان مثل شما بشود. شما تا حالا پیروزید. استقامت کنید تا پیروزی نهایی به دستتان بیاید. (صحیفة نور، جلد 17، صفحة 256، تاریخ 28/6/61) همچنین ایشان در جایی دیگر با اشاره به ضرورت شناسايى مفاهيم جديد انقلاب و پایبندی و پافشاری در جهت عرضهى آنها به مشتاقان و طالبان حقيقت در سطح جهان مىفرمايند: "انقلاب اسلامى و نظام اسلامى، مفاهيم بكر و تازهاى در دنيا دارد، مفاهيمى دارد كه اگر چه مشتركاتى با دنيا دارد، اما اختصاصاتى دارد كه اين را از شبيه خودش در مكاتب گوناگون و جريانهاى فكرى و نحلههاى فكرى دنيا جدا مىكند؛ بايد آن را دربياوريم و پايش هم بايستيم و بيان كنيم."( بيانات مقام معظم رهبرى مورخ 17/11/80) حرکت در مسیر صحیح اما سخن امروز ما این است که اگر ما در گام نخست این تعریف را برای سیاست خارجی بپذیریم که: سیاست خارجی عبارت از مجموعه خط مشيها، تدابير، روشها و انتخاب مواضعي است كه يك دولت در برخورد با امور و مسائل خارجي در چهارچوب اهداف كلي حاكم بر نظام سياسي اعمال مينمايد؛ و در گام دوم طرز نگرش و تفکر حضرت امام (ره) را به عنوان بنیانگذار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین فقيهي كه داراي ديدگاههاي سياسي مبتني بر اصول و قواعد فقهي است را به عنوان خط مشی اهداف کلی نظام سیاسی بپذیریم؛ در گام سوم می توانیم به این نتیجه برسیم که هماهنگی مواضع دولت با نظرات و آراء فقهی و حکومتی حضرت امام و مقام معظم رهبری حرکتی است معقولانه و در جهت درست و نمی توان آن را به حساب تندروی و ماجراجویی گذاشت. هلوکاست مساله ما نیست!!! متاسفانه بارها و بارها شنیده شده کسانی که خود را از نزدیکان حضرت امام می دانند، اما گفته ها و نظراتشان کمتر شباهتی به اندیشه های پیر فرزانه انقلاب دارد، با بیان جملاتی همچون «هولوکاست مساله ما نیست بلکه موضوع این است که سرزمین فلسطین اشغال شده و باید راه حلی پیدا کرد تا با کمترین خسارت این مشکل حل شود»و همچنین «در ابتدای انقلاب، اجماعی در مورد مساله فلسطین در نظام صورت گرفت. به طوری که قرار شد هر کجا این بحث پیش میآید همه با هم بگویند که مطابق هنجارهای بینالمللی موافقیم که سرنوشت فلسطین را همه ساکنان آن سرزمین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی با رای خود تعیین کنند ولی دولت جدید شعارهای احساساتی داد و از این موضع نظام عدول کرد.» سعی در فرافکنی و کم ارزش و احساساتی جلوه دادن حمایت از حکومتی را دارند که با رای مردم در فلسطین روی کار آمد، اما با خیانت بعضی از کشورهای عرب و دوستانشان و با حمایت از اسرائیل، موضوع را به گونه ای جلوه دهند که برای هرکسی که از مساله به خوبی آگاهی نداشته باشد، سیاست های مطابق با خط حضرت امام در دولت نهم به مثابه گردنکشی و عربده کشی جاهلی در گذرهای تنگ کوچه های پایین شهر به نظر آید؟ آیا آنها از نظرات و اندیشه های حضرت امام آگاهی ندارند؟ یا همچنان که سالهای نه چندان دور گفته می شد معتقدند، اندیشه های حضرت امام (ره) باید به موزه های تاریخ سپرده شود و امروز فقط نام و عکس ایشان برای گرم کردن فضای تبلیغات کفایت می کند؟ مگر پرسش در مورد هولوکاست چه ایرادی دارد که عده ای، همنوا با لابی های قدرت در غرب به شماتت احمدی نژاد به خاطر پرسش در مورد آن می پردازید؟ اگر شما هم معتقدید که هولوکاست با همان کیفیتی که غربی ها معتقدند انجام شده چرا در مناظره ای تلویزیونی به عنوان نماینده غرب با ایشان بحث نمی کنید، و اگر هم معتقدید که این مساله یک دروغ پردازی بیش نبوده چرا با احمدی نژاد همصدا نمی شوید تا ندای مظلومیت مردم فلسطین را با همان کیفیتی که امام به آن معتقد بود به تمام جهان صادر کنید؟ اصولا شما چه مشکلی با طرح شدن این سوال داشته و چرا خودتان این سوال را مطرح نمی کنید؟ اساسا رفتارهای سیاسی شما در عرصه سیاست خارجی مبتنی بر چه مبنایی است؟ آیا بر اساس خوشایند کشورهای اروپایی که تعداد کمی از کشورهای جهان هستند و یا بر اساس گفتمان امام و انقلاب که تمامی مستضعفان جهان حامی آن هستند؟ به نظر شماارزش خوشحال کردن مردم مظلوم فلسطین و تمام آزادیخواهان جهان بالاتر است یا التفات روزنامه هاآرتصکه دوستانتان شتابزده آن را با عنوان بازتاب سخنان میرحسین در رسانه های خارجی منتشر کردند؟ شما سخنان رئیس جمهور را در ژنو شنیده یا خوانده بودید که به آن انگ ... می زدید؟ آیا منطق و استدلال برای شما بوی ... می دهد؟ یا فکر کردید که ارزش نمایندگان اتحادیه اروپا از گفتن حقیقت و جانبداری از مظلومان بالاتر است؟ خدا نکند که شما تحت تاثیر نوشته های روزنامه اسرائيلي يديعوت احرونوت که نوشت: «الساندرو وولف معاون سفير امريكا گفت سخنراني احمدينژاد نامناسب بود و اين يک بيعدالتي در حق ملت بزرگ ايران است! ما از رهبران ايران ميخواهيم تا لحني آرامتر، مفيدتر، صادقانهتر و با حساب و کتاب بيشتري را اتخاذ کنند» اینگونه سخن گفته باشید، و یا شاید آن زمان احساس می شد که دوربان 2 خواهد توانست یک برد انتخاباتی برای احمدی نژاد باشد و به گونه ای باید تخریب شود. و در پایان امیدوارم سخنان احمدی نژاد در ژنو را بارها و بارها می خواندید تا با اهداف کلی نظام برگرفته از آراء امام، که از جمله آنها کمک به برقراری عدالت و نظم در جهان است پی می بردید. منابع: - صدور انقلاب از دیدگاه امام خمینی (ره) – نویسنده: کاظم ابراهیمی. - انقلاب اسلامى و صدور ارزشهاى فرهنگى - مجله انديشه انقلاب اسلامي، شماره 5 ، حجتالاسلام والمسلمين محمد سالار. - سياست خارجي جمهوري اسلامي از ديدگاه امام خميني(ره) – پایگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. /2759/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]
-
گوناگون
پربازدیدترینها