تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812850204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسيني : بسته پيشنهادي ايران مي تواند پايه محكمي براي گفتگوها باشد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: حسيني : بسته پيشنهادي ايران مي تواند پايه محكمي براي گفتگوها باشد
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران گفت : بسته پيشنهادي كشورمان راهكار جامعي را براي حل و فصل بحران هاي مختلف جهان ارائه كرده است و مي تواند پايه محكمي براي گفتگوها باشد.
به گزارش شبكه خبر ، محمدعلي حسيني كه در راس هياتي براي شركت در سومين نشست كميته مشورتي ، سياسي ، اقتصادي ايران و نيوزلند به اين كشور سفر كرده است در جمع استادان ، دانشجويان ، محققان و تعدادي از سفرا و ديپلمات هاي خارجي مقيم اين كشور افزود: ايران با هدف اعتماد سازي تاكنون گفتگوهاي زيادي را با نماينده گروه 5 + 1 داشته است.

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد : بسته پيشنهادي اخير راهكار جامعي در موضوعاتي مثل انرژي هسته اي ، مشكلات حقوق بشر ، همكاري هاي اقتصادي و مبارزه هماهنگ با تروريسم ارائه كرده است.

وي گفت : ايران براي رفع ابهامات و اتهامات بي اساس به همه سوالات آژانس در قالب طرح موداليتي پاسخ داده است و همكاري هاي فني و حقوقي همچنان ادامه دارد.

حسيني افزود : در كنار اين همكاري ها كشورمان با هدف اعتماد سازي تاكنون گفتگوهاي زيادي را با نماينده گروه 5 + 1 داشته است.

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران افزود : موضوع فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از محورهاي چالش برانگيز از جانب برخي از قدرت هاي سلطه گر مطرح و با جار و جنجال هاي تبليغاتي و بهره گيري از ابزارهاي ناشايست براي تغيير رويكرد دولت ها تلاش وسيعي براي اعمال فشار بر ملت ايران در جريان است.

حسيني تصريح كرد : موضوع فعاليت هاي مسالمت آميزهسته اي ايران به حدي شفاف وكاملا منطبق بر معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي و اساسنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي است كه نشان مي دهد غوغاسالاران آمريكا ، صرفا از آن به منطور تعامل ناعادلانه با ملت ايران و مقابله با پيشرفت هاي علمي و فني صلح آميز آنها بهره برداري مي كنند.

وي افزود : قدرت هايي كه امروز مصمم بر اعمال فشار بر ايران جهت كنارگذاردن همه فعاليت هاي هسته اي مسالمت آميز هستند خود در دوران رژيم شاه پيشنهاد احداث نيروگاه و تاسيسات هسته اي در ايران را ارائه داده و همكاري هاي وسيعي با رژيم دست نشانده خود داشتند.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان گفت : آنها كه ادعاي منع گسترش سلاح هاي كشتار جمعي را دارند خود هر روز زرادخانه هاي هسته اي و شيميايي خود را انباشته مي سازند و با تسليح رژيم هايي چون رژيم بعث عراق و رژيم صهيونيستي دست آنها را در كشتار انسان ها باز گذاردند.

حسيني افزود: ايران همواره اراده خود را براي همكاري نزديك با نهادها و سازمان هاي بين المللي در همه زمينه ها بخصوص در زمينه پيمان NPT به ثبوت رسانده و تمامي فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورمان تحت نظارت بازرسان آژانس قرار دارد و گزارشهاي متعدد دبيركل آژانس كوچكترين انحرافي را در فعاليت هاي هسته اي كشورمان گزارش نكرده است.

وي گفت : ايران روابط مسالمت آميز با همه كشورهاي جهان را سرلوحه سياست خارجي خود قرار داده است ، برهمين اساس از هرگونه روابط متوازن و برادرانه استقبال مي كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان همچنين با اشاره رويكرد مسالمت آميز ايران در سياست خارجي افزود : نظام جمهوري اسلامي ايران هرگونه سلطه اجانب بر كشور را امري منفور و مردود مي داند و دولت ايران نيز حق هيچ گونه سلطه گري بر ساير ملل را ندارد.

حسيني افزود: نداي ملت ايران عدالت ، صلح ، برادري و برابري براي همه جهانيان است.

وي گفت : اميال سلطه طلبانه و يكجانبه گرايي كشورهاي سلطه گر با رويكرد ساختاري بسياري از كشورهاي مستقل از جمله جمهوري اسلامي ايران سازگار نبوده و عملا كشورهاي آزاد و غيرمتعهد و طرفدار چند جانبه گرايي در تقابل با نظام سلطه ، جبهه مقتدري هستند.

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران افزود: در سه دهه قبل قدرت هاي سلطه گر با استفاده از اهرم هاي مختلفي مانند تحميل جنگ ، توطئه ، كودتا و تحريم اقتصادي ، تبليغات گسترده رسانه اي را عليه ملت ايران داشته اند و سعي كرده اند از انديشه هاي حق طلبانه و عدالتخواهانه ملت ايران جلوگيري به عمل آورند.

حسيني با اشاره به وقوع حادثه تروريستي 11 سپتامبر در آمريكا افزود : پس از اين حادثه فضاي حاكم بر جهان تبديل به يك فضاي امنيتي شد كه برخي قدرت ها با استفاده از آن به پيشبرد اهداف راهبردي خود كه در شرايط صلح و آرامش جهاني ميسر نبود همت گماردند.

وي افزود : اين قدرت ها با ناديده انگاشتن ساز و كارهاي بين المللي و حقوق ساير ملت ها با اتخاذ رويكردهاي يكجانبه گرايانه مبادرت به تهاجم به افغانستان و عراق كردند.

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت : آنها به بهانه مبارزه با تروريسم زمينه چنگ اندازي بر منابع ثروت ملت هاي مظلوم در خاورميانه را بويژه منابع نفت و انرژي فراهم ساختند.

حسيني افزود : ايران با رويكرد عدالت خواهانه خود براي همه جهانيان عليرغم اعلام همبستگي با قربانيان حادثه تروريستي 11 سپتامبر از همان ابتدا با اقدامات يكجانبه گرايانه در عرصه بين المللي مخالفت ورزيده و ضرورت تقويت نقش سازمان ملل در تامين صلح و ثبات جهاني را به عنوان نماد چندجانبه گرايي يادآور شده است.

وي گفت : آنچه كه امروز در عراق و افغانستان مي گذرد حاكي از شكست سياست هاي سلطه طلبانه بزرگترين ابرقدرت جهان است كه با برخورداري از عناصر كليدي قدرت ، بويژه نظامي گري و صرف صدها ميليارد دلار هزينه عملكردي جز مشتعل ساختن خشونت و ناامني و قدرتمندتر ساختن تروريست ها نداشته است.

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران افزود : ايران از همان ابتدا با پرداختن به ريشه هاي اصلي بحران و فزوني يافتن ناامني ها عامل اصلي آن را شغالگري و تروريسم دانسته و راه حل مشكلات مردم عراق و افغانستان را در اتخاذ يك ديپلماسي فراگير و بدور از يكجانبه گرايي عنوان كرده است.

حسيني گفت : ايران حداكثر تلاش خود را براي تامين امنيت و كمك به مردم اين كشورها معمول داشته است.

وي افزود : حمايت از فرآيند انتخاب دولت در عراق و افغانستان و تعميق مناسبات با آنها و گفتگو با آمريكا با هدف كمك به دولت عراق و برقراري امنيت و ثبات در اين كشور انجام شده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان افزود : امروز تقريبا بر همگان ثابت شده است كه شكل گيري گروه هاي افراطي در افغانستان و قدرت طلبي صدام در عراق در سايه طراحي ها و همكاري هاي سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا و برخي از قدرت هاي سلطه گر محقق شده بود.

حسيني گفت:امروز ارزش هاي تمدني ومفاهيمي چون دموكراسي ، آزادي ، حق توسعه و حقوق زنان و كودكان و خردسالان وقتي به فلسطين مي رسد كاربرد خود را از دست مي دهد و همه آنها كه از اين واژه ها به عنوان ابزاري براي پيشبرد اهداف نامشروع خود بهره گرفته اند ، تضييع حقوق ملت فلسطين براي آنها امري عادي است.
وي افزود: نو تحولات اخير لبنان و توافق گروه هاي مختلف سياسي در آن كشور نشان داد كه ملت ها توانايي مديريت بحران و حل مشكلات داخلي خود را دارند و مداخله بيگانگان و اشغال سرزمين ها تاثير منفي در پي دارد.

سخنگوي وزير امور خارجه ايران گفت : ادامه اشغال عراق از جانب آمريكا و برخي از متحدان آن نشان مي دهد كه آنها صرفا با هدف كسب منافع راهبردي خود عراق را مورد تاخت و تاز قرار داده اند در حالي كه ملت عراق و گروه هاي سياسي آن كشور به حدي از بلوغ و بالندگي رسيده اند كه بتوانند همچون ملت لبنان ، مشكلات و اختلافات داخلي خود را كنار گذارده و كشور خود را بسازند.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن