تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815458312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش جامعه پزشكي به اظهارات وزير بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: واكنش جامعه پزشكي به اظهارات وزير بهداشت


عمومي- مريم غفاري:
به‌دنبال اظهارات تند وزير بهداشت در مورد احتمال برخورد انتظامي با پزشكاني كه تعرفه‌هاي مصوب دولت را رعايت نمي‌كنند، انجمن‌هاي علمي پزشكي به‌دليل غيرقانوني بودن مصوبه دولت درخصوص تعيين تعرفه‌هاي خدمات پزشكي بخش خصوصي، از دولت شكايت واعاده حيثيت خواهند كرد.

دكتر مسعود مسلمي فرد، نايب‌رئيس انجمن پزشكان عمومي كشور در گفت‌وگو با همشهري ضمن بيان اين‌كه وزير بهداشت و درمان نبايد جامعه پزشكي را اينچنين مورد حمله قرار دهد و جامعه را دچار تنش كند، گفت: مصوبه فعلي بر مدار قانون نيست و ما هم اعلام نمي‌كنيم كه پزشكان رعايت كنند.

به گفته مسلمي فرد اگر مجلس اختيار سازمان نظام پزشكي را باز پس بگيرد مشكل قانوني حل مي‌شود، اما در غير اين صورت اين اقدام دولت، خلاف قانون مصوب مجلس است.

مسلمي‌فرد اضافه كرد: دولت در اين قضيه فرافكني مي‌كند و از چراغ قرمز عبور كرده است و با ناامني اقتصادي كه درعرصه سلامت موج مي‌زند اين حركت دولت خطرناك است.

نايب رئيس انجمن پزشكان عمومي گفت: بايد اجازه بدهند كه سازمان نظام پزشكي با همكاري دولت برنامه‌اي را براي تعيين تعرفه‌ها پياده كند وگرنه ما مامور خواهيم بود به جهت اينكه كار غيرقانوني انجام داده و راسا اقدام به تعيين تعرفه كرده است از دولت شكايت كنيم.

مسلمي فرد با بيان اين‌كه در سال گذشته دولت ويزيت پزشكان عمومي را 4 هزارتومان اعلام كرد كه با در نظر گرفتن تورم موجود تنها 5/2درصد افزايش داشت، گفت: شما قضاوت كنيد كه افزايش هزينه‌هاي كدام بخش 5/2درصد بوده كه تازه همين را هم بيمه‌ها نمي‌پذيرند و متأسفانه دولت بار درمان كشور را به دوش جامعه پزشكي و مردم گذاشته و جامعه پزشكي را بدين طريق مورد حمله و تخريب قرار داده است.

وي در پاسخ به اين سؤال همشهري مبني بر اينكه تعيين تعرفه‌ها در كشورهاي پيشرفته به‌عهده كيست، گفت: ما در حال بررسي چگونگي تعيين تعرفه‌ها در كشورهاي پيشرفته هستيم كه به‌صورت مستند اعلام كنيم كه در دنيا چه رويه‌اي حاكم است و البته بايد در نظر گرفت كه در اين كشورها پزشك خانواده حاكم است و از درآمد بالايي هم برخوردارند ضمن اينكه بيمه نيز كاملا نظام سلامت را پوشش مي‌دهد و بيمار و پزشك ارتباط مستقيم مالي با هم ندارند و چه بسا اينكه پزشكان عمومي در آمد بالاتري نسبت به متخصصين دارند چون جمعيت بيشتري ر ا تحت پوشش قرار مي‌دهند.

وي با اشاره به اينكه هنوز نظام سلامت در كشور ما ساماندهي نشده است افزود: نظام سلامت در كشور ما متولي خاصي ندارد و اقتصاد سالمي نيز بر آن حاكم نيست؛ دولت به جاي اينكه به اصل ماجرا بپردازد جامعه پزشكي را مورد حمله قرار مي‌دهد.

در همين حال، دكتر سجادي، مدير روابط عمومي و بين‌الملل سازمان نظام پزشكي در اين رابطه به همشهري گفت: سازمان نظام پزشكي ترجيح مي‌دهد كه در اين خصوص واكنشي نشان ندهد و به وظايف قانوني خود عمل كند و در اين خصوص بهتر است كه انجمن‌هاي علمي و پزشكي نظرات خود را اعلام نمايند و سازمان نظام پزشكي تمايلي ندارد كه بيش از اين جامعه پزشكي با اين فرافكني‌ها مورد توهين قرار بگيرد.

دكتر باقري لنكر اني وزير بهداشت و در مان در سخنان اخير خود درخصوص تعرفه‌هاي خدمات پزشكي بخش خصوصي گفته بود: اگر پزشكان از اين تعرفه‌ها عدول كنند كم‌كم وارد مرحله برخورد انتظامي مي‌شويم.

وي اضافه كرده بود: اقدام دولت قانوني است و براساس ماده واحده قانون تعزيرات كه در سال 67 به تصويب مجمع تشخيص مصلحت نظام رسيده است، دولت تعرفه‌هاي اعلامي نظام پزشكي را ابطال و تعرفه‌هاي اصلاح شده را براساس قيمت تمام شده كارشناسي شده در دولت قبل كه در اين دولت جمع‌بندي شد، تعيين و اعلام كرد.

وزير بهداشت تاكيد كرده بود: البته ما علاقه نداريم وارد برخوردهاي صرفاً انتظامي شويم، اما همه بايد طبق قانون عمل كنيم و اين سرفصلي است كه مي‌توانيم نظام‌مندي بهتري را در حوزه سلامت شاهد باشيم، البته هنوز با دوستان نظام پزشكي در حال مذاكره هستيم تا اين تعرفه‌هاي دولتي را مورد توجه قرار دهند، اما اگر تخلف باشد كم‌كم وارد مرحله انتظامي هم مي‌شويم.

به گفته وزير بهداشت، ابطال تعرفه‌ها كار بي‌سابقه‌اي نبوده است و تعرفه‌هاي نظام پزشكي در سال‌هاي 84 و 85 هم از سوي دولت ابطال شد.

باقري لنكراني اضافه كرده بود: پارسال اين تعرفه‌ها را ابطال نكرديم، چون قول و قرارهايي داشتيم كه نظارت نظام پزشكي بر كار پزشكان جدي‌تر شود، اما به قولشان عمل نكردند و آخر سال هم به ما گفتند كه خودتان نظارت كنيد، ما هم نصيحت دوستان را گوش كرديم و طبق اختيارات قانوني عمل مي‌كنيم، اميدواريم همكاران جامعه پزشكي هم منطقي برخورد كنند و به جاي شايعات به متن مصوبه دولت كه در آن به ويزيت پزشكان توجه شده، توجه كنند.

تاريخ درج: 25 خرداد 1387 ساعت 20:12 تاريخ تاييد: 25 خرداد 1387 ساعت 20:33 تاريخ به روز رساني: 25 خرداد 1387 ساعت 20:32
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن