تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819716600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهايي از حوزه‌ي سينما و تئاتر /


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهايي از حوزه‌ي سينما و تئاتر /
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

خسرو سينايي مستندسازي درباره مشاهير را در اصفهان بررسي مي‌كند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، خسرو سينايي چگونگي ساخت فيلم مستند درباره مشاهير را در كارگاه آموزشي «پرتره در سينماي مستند» 27 و 28 خردادماه در سالن سعدي حوزه هنري اصفهان بررسي مي‌كند.

در اين كارگاه دو روزه، علاوه بر سخنراني سينايي، دو عنوان از ساخته‌هاي وي با نام‌هاي «مثل يك قصه» و «مرثيه گمشده» نيز پخش خواهد شد.

حوزه هنري اصفهان پيش از اين كارگاه فيلمبرداري فيلم‌ مستند را با حضور محمود كلاري برگزار كرده بود.

خسرو سينايي متولد سال 1319، فارغ التحصيل رشته‌هاي كارگرداني، نمايشنامه نويسي و موسيقي از دانشگاه‌هاي وين است.

****

شش فيلم‌هاي كوتاه از توليدات حوزه‌هاي هنري همدان و چهارمحال و بختياري به بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان همدان راه يافت.

«ليوان خالي» و «به رنگ ياس» به كارگرداني رضا بيات، «يك تصور مشكوك» به كارگرداني طيبه حميدي، «گودال» به كارگرداني اكبر تراب پور و «خوان هشتم» به كارگرداني محمدرضا زرتشتي از حوزه هنري همدان و «خانه فاطمه كجاست» ساخته فريدون نجفي از چهار محال و بختياري، عناوين آثاري هستند كه در بخش مسابقه جشنواره فيلم كودك همدان رقابت خواهند كرد.

***

17 اثر نمايشي در بخش مسابقه صحنه‌اي و 4 نمايش دربخش جنبي هفتمين جشنواره‌ي‌ سراسري تئاتر بانوان اجرا مي‌شوند.

نمايش‌هاي "عروس پيامبر" نوشته‌ي حسن باستاني و به كارگرداني مجيد واحدي‌زاده از اردبيل ،"سوزماهي" نوشته‌ي عليرضا زارعي و به كارگرداني مشترك عليرضا زارعي و باقر رمضان‌زاده از ميناب، "يك روز روشن خدا" نوشته‌ي يوسف فخرايي و به كارگرداني پوريا كرمي از لاهيجان، "رستگاري در ساعت 25" نوشته‌ي حميدرضا نعيمي و به كارگرداني سعيد جمشيدي از كرمانشاه، "شكل پنجم آفرينش" نوشته‌ي عليرضا حنيفي و به كارگرداني ياسر محمودي از ساري، "شب هزار و يكم" نوشته‌ي بهرام بيضايي و به كارگرداني سارا نيك‌طبيعت از رشت، "خانه" نوشته‌ي زهره مجابي و به كارگرداني تلما حسين‌پور از رشت، "ماه درمحاق" نوشته‌ي علي بانگين و به كارگرداني كريم علي‌خواه از اروميه، "خيال روي خط موازي" نوشته‌ي ميلاد اكبر نژاد و به كارگرداني هادي شيباني از تربت حيدريه،"تنهايي و سكوت برپهنه‌ي برهوت" نوشته‌ و كار ماندانا عبقري از تهران، "زنان مشروطه" نوشته‌ي امير امجد و به كارگرداني پريناز آل‌آقا از تهران، "نوشته‌ي علي نصيريان وبه كارگرداني بهناز جعفري از تهران، "بيست‌سال و نه‌ماه و سيزده‌ روز" نوشته‌ي زهرا فرجي و به كارگرداني آرش فصيح از تهران، "ماريانا پيندا" نوشته‌ و كار بنفشه اعرابي، "گادن پارتي در برف" نوشته‌ي چيستا يثربي و به كارگرداني پرستو گلستاني از تهران و نمايش "راحيل" نوشته‌ي چيستا يثربي و به كارگرداني مسعود منصوري از تهران در بخش مسابقه نمايش‌هاي صحنه‌اي هفتمين جشنواره‌ي تئاتر بانوان اجرا مي‌شوند.

دربخش جنبي هم نمايش‌هاي "همسري براي زندگي" نوشته‌ي "يوجين اونيل" و به كارگرداني اميرقرباني از تربت حيدريه، "مثل خاري در انگشت" نوشته‌ي "فرانسواز ساگان" و به كارگرداني حنانه قشنگي از تبريز، "سياوش و سودابه" نوشته‌ي "گئورگ دافي" و به كارگرداني علي برجي از تهران و نمايش "عروس پستي دوقبضه" نوشته‌ي "داريس هاوارد" و به كارگرداني فرهاد تجويدي از تهران به صحنه مي‌روند.

هفتميني جشنواره‌ي سراسري تئاتر بانوان از 4 تا 15 مهرماه درسه بخش مسابقه‌ي نمايش صحنه‌اي، مسابقه‌ي نمايش‌هاي خياباني و بخش جنبي صحنه‌اي و خياباني درتهران برپا مي‌شود.

***

فيلم مستند «درباره‌ي كيومرث پوراحمد» به كارگرداني سجاد آويني و اردلان عاشوري، سه‌شنبه28 خردادماه ساعت 18

در خانه‌ي هنرمندان ايران به نمايش درمي‌آيد.

ساخت اين مستند در زمستان 1383 شروع شد كه بيان سه‌روايت به‌طور موازي است: كودكي پوراحمد در اصفهان، آشنايي فيلم‌ساز با سينما و طرح پرسش‌هايي درباره‌ي سينماي معاصر ايران، سانسور، بازيگران و كارگردانان سينما. هم‌چنين دراين مستند، مجموعه‌ي تلويزيوني آنيدگان كه پوراحمد سال‌ها قبل ان را ساخته بود بررسي مي‌شود. اين فيلم اولين بار درنوزدهم دي درخانه‌ي هنرمندان و درمراسم بزرگداشت فيلمساز نمايش داده شد.

بيوگرافي كارگردان: سجاد آويني، دانشجوي رشته‌ي تدوين، ديپلم نقاشي از هنرستان تجسمي، حدود 12 فيلم كوتاه و يك فيلم بلند را كارگرداني كرده است.

***

روابط عمومي خانه تئاتر دانشگاهي ايران اعلام كرد: دبيرخانه اولين همايش اجراي كارگاهي نمايش‌هاي ايراني بر بنياد نمايش‌هاي تك‌نفره آغاز به كار كرد.

طي ارسال فراخوان براي تمامي دانشكده‌هاي تئاتري تهران و شهرستان‌ها تعداد 60 اثر به دبيرخانه تئاتر دانشگاهي ارسال شد و بازخوانان اين همايش كار خود را آغاز نمودند.

بازخواني آثار اين همايش برعهده دكتر رحمت اميني، مهدي مكاري و عباس اقسامي مي‌باشد و در 30 خردادماه نتايج بازخواني اعلام خواهد شد.

***

از كارگردانان ژانرهاي مختلف سينماي ايران در جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران كه دهم تيرماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود قدرداني به‌عمل مي‌كند.

يزدان عشيري، مدير روابط عمومي جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران با اعلام اين خبر افزود: كميته‌ي ارزشيابي جشن، طرحي را باهدف شناسايي و معرفي برترين‌ كارگردانان ژانرهاي مختلف سينماي ايران به‌اجرا در مي‌آورد. براساس اين طرح قرار است بهترين كارگردانان سبك‌ها و ژانرهاي مختلف گزينش و مورد قدرداني قرار گيرند.

وي ادامه داد: معرفي بهترين كارگردانان سينماي انقلاب و دفاع‌مقدس، معرفي بهترين كارگردان سينماي كمدي، معرفي بهترين كارگردان سينماي ملودرام، معرفي بهترين كارگردان سينماي كودك‌ونوجوان، معرفي بهترين كارگردان سينماي اجتماعي و معرفي بهترين كارگردان سينماي ديني و استعلايي دراين جشن مورد قدرداني قرار مي‌گيرند.

عشيري اظهار داشت: اين شش كارگردان از ميان فيلمسازان و كارگردانان سي‌سال انقلاب اسلامي انتخاب مي‌شوند و انتخاب‌كنندگان آنها منتقدان و نويسندگان سينماي ايران هستند.

وي اظهار كرد: قدرداني از كارگردانان برتر از جمله برنامه‌هاي جشن بزرگ منقدان و نويسندگان سينماي ايران است كه دركنار دهها برنامه‌ي ديگر، دهم تيرماه درتالار وحدت صورت خواهد گرفت.

***

فيلم‌هاي كوتاه داستاني و مستند شاخص و تاثير‌گذار سينماي ايران در قالب اولين هفته‌ي فيلم از سلسله هفته‌هاي فرهنگي «باغ فردوس» درموزه سينما به نمايش در مي‌ايد.

به گزارش روابط عمومي هفته‌ي فرهنگي "باغ فردوس"، دراولين هفته فيلم‌هاي كوتاه داستاني و مستند دردو بخش "آزاد" و "ويژه" كه به ترتيب شامل فيلم‌هاي مطرحي كه در چند سال اخير موفق به كسب رتبه و جايزه‌ شده‌اند و هم‌چنين فيلم‌هاي فيلمسازان شاخصي كه در سينماي ايران تاثير‌گذار بوده‌اند به نمايش در مي‌آيند.

اين هفته فيلم 8 تا14 تير توسط "انجمن دوستداران موزه‌ي سينما" به شكل غيررقابتي درمحل موزه‌ي سينما برگزار مي‌شود. دراين رويداد فرهنگي تماشاگران با آراء خود بهترين فيلم‌هاي هرروز هفته را انتخاب مي‌كنند.

فيلم‌هايي از محسن مخملباف، رخشان بني‌اعتماد، ابراهيم مختاري، فروغ فرخ‌زاد و ... در بخش ويژه‌ نخستين هفته‌ي فرهنگي فيلم "باغ فردوس" نمايش داده مي‌شود.

هم‌چنين براي فيلم‌هاي بخش آزاد در پايان هرروز جلسه نقد‌وبررسي برگزار مي‌شود.

اين گزارش حاكي است هفته‌ي فرهنگي "باغ فردوس" درهر فصل با هدف بهره‌گيري مناسب از فرصت‌هاي نمايش فيلم و فضاهاي فرهنگي حوزه‌ي سينما برگزار مي‌شوند.

انتهاي پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 515]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن