تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820852026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

25 خرداد؛ نشست خبري سخنگوي دولت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: 25 خرداد؛ نشست خبري سخنگوي دولت


دولت- همشهري آنلاين:
سخنگوي دولت شنبه (25 خرداد) در جمع خبرنگاران حضور پيدا كرد و به پرسش‌هاي آنان كه اغلب در مورد سفر سولانا به تهران بود، پاسخ گفت.

به گزارش ايسنا، غلامحسين الهام در همين ارتباط در پاسخ به پرسشي درباره اين كه؛ گفته مي‌شود در بسته پيشنهادي 1+5 كه سولانا قرار است ارائه دهد، پيش‌شرط‌‌هايي از جمله تعليق قرار داده شده، هم‌چنين آيا سولانا قرار است با رئيس‌جمهور ديدار كند، گفت:‌ ماموريت سولانا فقط تحويل بسته پيشنهادي است و هيچ برنامه ديگري ندارد و قرار هيچ ملاقات ديگري نيز نيست.

وي افزود: پيش شرط براي توقف و يا تعليق در فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي ايران قابل طرح نيست و بسته نيز با اين رويكرد ارسال نشده است، در حال حاضر بسته تحويل شده و بايد با بررسي، نظرات را در مورد بسته داد.

الهام هم‌چنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري كه از وي پرسيد، شما مي‌گوييد بسته با رويكرد تعليق ارائه نمي‌شود، گفت: با رويكرد تعليق ارائه نشده است.

همين خبرنگار از الهام پرسيد، اگر چنين رويكردي باشد جمهوري اسلامي ايران چگونه عمل مي‌كند، كه وي در پاسخ گفت: اگر وجود داشته باشد قابل طرح نيست و موضوع را متوقف مي‌كند. بارها جمهوري اسلامي ايران موضع خود را در اين ارتباط مطرح كرده و جاي توقفي در فعاليت صلح‌آميز هسته‌يي نيست.

وي بار ديگر در پاسخ درخواست خبرنگاران كه خواستار توضيح بيشتر درباره سفر سولانا بودند، گفت:‌ در مورد سفر سولانا همين بود كه عرض كردم و دستور كاري، جز، ارائه بسته وجود ندارد.

الهام هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه برخي مي‌گويند سولانا در صدد است با لاريجاني، دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي ملاقاتي انجام دهد، ولي دولتي‌ها مخالف اين امر هستند و سعي مي‌كنند تا اين ملاقات صورت نگيرد و از طرف ديگر گفته مي‌شود سولانا براي ارائه اولتيماتوم به ايران سفر كرده است، گفت:‌ موضع ما نسبت به مسائل هسته‌‌اي و بين‌المللي، موضع روشن نظام است و اختلافي بين قوا وجود ندارد و در واقع حركت بر اساس رويكرد و سياست جامع نظام صورت مي‌گيرد و اختلافي نيست. متاسفانه روشي كه بدخواهان به دنبال آن هستند اين است كه اين گونه القا كنند بين مسئولان شكاف وجود دارد يا اين كه شكاف ايجاد كنند و بگويند در مواضع مسئولان جمهوري اسلامي در اين ارتباط اختلاف و تفاوت وجود دارد؛ در صورتي كه مواضع مشترك است و همه، سياست‌هاي قطعي نظام را پيش مي‌برند.

وي هم‌چنين در پاسخ به پرسش دوم گفت: چنين تلقي‌اي درست نيست و در واقع چنين تلقي‌اي وجود ندارد؛ چرا كه آن‌ها در جايگاهي نيستند كه بخواهند با چنين ادبياتي صحبت كنند، جمهوري اسلامي ايران نيز در جايگاهي نيست كه كشورهايي بخواهند با اين ادبيات با آن صحبت كنند و چنين برداشتي كه بسته حاوي چنين پيامي باشد، وجود ندارد.

وي با ابراز اميدواري نسبت به اين كه اين كشورها به دنبال قبول واقعيت حركت كنند و حقوق ملت ايران را بپذيرند، اظهار كرد: آن‌ها چاره‌اي ندارند جز اين كه به اين واقعيت تن بدهند و بايد پيشنهادها و مواضع آن‌ها مبتني بر درك از اين واقعيت باشد. جمهوري اسلامي ايران كشوري است كه از فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌‌اي برخوردار است و در چارچوب آژانس و قانون حركت مي‌كند، فعاليت‌هايش روشن و شفاف است و بارها مواضع خود را در اين ارتباط به صورت صريح اعلام كرده است .

سخنگوي دولت هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه، برخي مي‌گويند سولانا درخواست كرده بود در يك برنامه تلويزيوني حضور پيدا كند و پيامي بدهد و از طرف ديگر خواسته بود با خبرنگاران گفت‌وگو كند، اما گويي با اين درخواست‌ها مخالفت و او مجبور شده مصاحبه مطبوعاتي خود را در سفارت آلمان برگزار كند، گفت:‌ با توجه به پي‌گيري‌اي كه گروه 1+5 براي ارائه بسته توسط سولانا داشت، ما نيز با سفر وي موافقت كرديم و ماموريت وي ارائه بسته بود، چارچوب كاري اين بوده است كه بسته را وي تحويل بدهد.

كاهش 30 درصدي قيمت مسكن در شهرستان‌ها

سخنگوي دولت در اين نشست خبري هم‌چنين با اشاره به گزارشي كه هفته قبل در مورد برنامه‌هاي دولت در زمينه مسكن ارائه كرد، گفت:‌ موضوع مسكن در دستور كار دولت است و گزارشي كه از شهرستان‌ها به ما رسيده بيانگر اين است كه قيمت مسكن در برخي شهرستان‌ها تا 30 درصد كاهش پيدا كرده است. همان‌طور كه گفتم دولت سياست خود را در زمينه ساخت و ساز مسكن در چارچوب گزارشي كه اعلام كردم دنبال مي‌كند.

وي ادامه داد: ما در سال گذشته بيش از يك ميليون پروانه ساخت مسكن داديم و اين غير از مسكن مهر است. در مورد مسكن مهر نيز همان‌طور كه در گزارش گفتم نزديك به يك ميليون و 200 هزار واحد مسكوني آماده واگذاري است و حدود 400 هزار واحد زمين آماده‌سازي شده است كه ان‌شاءالله ساخت مسكن در آن‌ها شروع مي‌شود. وي افزود: ‌سهم بانك‌ها در مورد وام مسكن نيز مشخص شده و به زودي ابلاغ مي‌شود.

الهام گفت: زيرساخت‌هاي مربوط به سامانه اطلاعاتي مربوط به مسكن نيز آماده است و بعد از تكميل اين سامانه اطلاعاتي نقل و انتقال‌ها در زمينه مسكن در اين سامانه ثبت و بر اساس اين برنامه اطلاعات مربوط به مسكن در اين سامانه متمركز مي‌شود. از آذرماه نيز از نقل و انتقال‌هايي كه بيش از دو واحد در طول سال باشد ماليات به نرخ واقعي گرفته مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه، لوازم مسكن پيش ساخته و ارزان نيز در حال تهيه است و در اين ارتباط سرمايه‌گذاري شده است، گفت: اميدواريم نتايج اين اقدامات را در آينده نزديك در ارتباط با مسكن شاهد باشيم.

الهام گفت:‌ تورم وارداتي بر روي اقلام و ارزاق عمومي مقداري تاثير گذاشته و با توجه به سياست اتخاذ شده از سوي دولت و لايحه‌اي كه دولت در اين ارتباط به مجلس داده است، به زودي اين فشار خارجي و بيروني تورم از روي كالاها برداشته مي‌شود و منحني تورم به صورت برگشتي عمل مي‌كند؛ در واقع اميد است با تصويب اين لايحه اين فشار برگشت پيدا كند.

سخنگوي دولت خاطرنشان كرد: افزايش قيمت نفت در سطح جهاني باعث افزايش تورمي شده و اثراتي را نيز بر زندگي عمومي گذاشته است. معتقديم درآمد ناشي از اين تورم بايد براي مردم هزينه شود و ما در واقع يكي از راه‌هايي كه براي جبران يارانه‌ها داريم از اين طريق است. اميدواريم با همكاري مجلس و تصويب هرچه زودتر اين لايحه شاهد بازگشت اين تورم بيروني باشيم.

وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال تغيير ده استاندار در هفته آينده خطاب به خبرنگار سوال كننده به شوخي گفت:‌ چرا ده تا ... پس چند تا. خبرنگار گفت: اين مساله مطرح شده ‌و ما مي‌خواهيم تاييد يا تكذيبش را از شما بگيريم.

الهام جواب داد: اين روش بدي است كه برخي سايت‌ها اين‌گونه مسائل و گمانه‌زني‌ها را مطرح مي‌كنند و برخي رسانه‌ها نيز آن را دامن مي‌زنند؛ گويي برخي به دنبال ايجاد نگراني و مشكل در نظام اجرايي هستند كه اين‌گونه خبرها را با تحليل‌هاي بي‌پايه و اساس مطرح مي‌كنند. بارها اعلام كرده‌ايم كه تصميمات خود را با مردم به صورت شفاف در ميان مي‌گذاريم.

وي تاكيد كرد: اين‌كه برخي سايت‌ها مطلبي را از منابع مبهم مطرح مي‌كنند، روش بدي است و توصيه مي‌شود چنين اقداماتي صورت نگيرد. مديران بايد كار خود را با قوت انجام دهند. همان‌طور كه مي‌دانيد دولت نيز ميثاق‌نامه‌اي با مديران خود در راستاي خدمت به مردم بسته است و اصل كار كردن و خدمت به مردم است و رسانه‌ها نبايد به مسائل بي‌مبنا و بي‌پايه دامن بزنند.

مساله پاليزدار ربطي به دولت ندارد

سخنگوي دولت در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه از وي در مورد سخنان عباس پاليزدار پرسيد و اين كه گفته مي‌شود وي با دولت ارتباط داشته است، گفت: ‌موضوع پاليزدار، هيچ ربطي به دولت و صحبت‌هايي كه آقاي احمدي‌نژاد درباره مبارزه ريشه‌اي با مفاسد دارند، ندارد، ما معتقديم اين وسيله‌اي براي لوث كردن مبارزه صحيحي است كه رئيس‌جمهور دنبال مي‌كند، اين روش‌ها مورد تاييد دولت نيست و حتي ما معتقديم مشكوك است و دستگاههاي دولتي نيز اين مساله را دنبال مي‌كنند.

وي هم‌چنين گفت: دستگاه‌هاي قضايي نيز طبق قانون به مساله رسيدگي مي‌كنند و دستگاه اطلاعاتي نيز آن چه را براي افكار عمومي مناسب تشخيص دهد، اطلاع‌رساني مي‌كند.

الهام ادامه داد: ما معتقديم چنين شيوه‌هايي شيوه درستي نيست، دولت اين روش‌ها را درست نمي‌داند و حتي مخل مي‌داند و ممكن است اين موضوع براي لوث‌كردن مبارزه‌ي اصولي و مبنايي صورت گرفته باشد.

وي در ادامه هم‌چنين در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه از وي پرسيد، جواب بسته پيشنهادي1+5 كه توسط سولانا ارائه شده چه موقع داده مي‌شود، شما مي‌دانيد محتواي اين بسته چيست و گفته مي‌شود در بسته بحث تعليق مطرح شده است، گفت: اگر مي‌دانستيم محتواي بسته چيست كه به آن گفته نمي‌شد «بسته»، گفته مي‌شد «گشوده». همان‌طور كه گفتم بايد بسته پيشنهادي بررسي شود و ما اطلاعي از محتواي بسته نداريم، به خاطر اين بايد اجازه داد بعد از اين كه بسته ارائه شد، پيشنهادهاي آن بررسي شود. اگر بحث تعليق در بسته مطرح باشد مطمئنا نمي‌تواند در دستور كار باشد، اما برداشت و استنباط اين است كه بسته پيشنهادي حاوي يك سري پيشنهادات فراتر از اين موضوع است.

سخنگوي دولت افزود: جمهوري اسلامي ايران فعاليت‌هاي خود را بر اساس قوانين پيش برده و بر حقوق مسلمش تاكيد مي‌كند. جمهوري اسلامي هر پيشنهادي را كه در چارچوب قوانين بين‌المللي و منافعش باشد، بررسي مي‌كند.

وي هم‌چنين گفت:‌ در حال حاضر نمي‌توانيم بگوييم چه زماني جواب بسته را مي‌دهيم، از طرف ديگر همان‌طور كه مي‌دانيد جمهوري اسلامي ايران نيز بسته پيشنهادي‌اي مطرح كرده و ما نيز منتظر پاسخ آن‌ها هستيم، از طرف ديگر بسته پيشنهادي آن‌ها را نيز بررسي مي‌كنيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه، پارلمان اروپا پيشنهاد كرده پرونده هسته‌‌اي ايران از شوراي امنيت به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي برگردد، گفت:‌ ما بارها گفته‌ايم جوامع اروپايي بايد به سمت قبول واقعيت حركت كنند و اين نشانه‌اي است كه پارلمان اروپا به اين سمت حركت مي‌كند. ما بارها گفته‌ايم جايگاه موضوع هسته‌‌اي ايران در آژانس است و كشورها بايد فعاليت‌هاي هسته‌يي خود را در چارچوب مقررات آژانس پيش ببرند، حتي ما گفته‌ايم كساني كه تحت پوشش آژانس نيستند ولي از زرادخانه اتمي برخوردار هستند، بايد نظارت آژانس را بپذيرند.

وي ادامه داد: ما مساله مطرح شده را يك گام اوليه و مثبت مي‌دانيم و از آن استقبال مي‌كنيم و اميدواريم ديگر افرادي كه فشار مي‌آورند و مي‌خواهند در مسائل حقوقي تاثيرگذار باشند، اين را بپذيرند كه در حل مسائل نظام حقوقي عادلانه مي‌تواند كمك كند؛ يك نظام حقوقي عادلانه مي‌تواند به رفع نگراني‌ها كمك و از سوء استفاده برخي قدرت‌ها از ابزارهايي كه در اختيار دارند جلوگيري كند.

دكتر الهام هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به بحث تحريم‌هاي مطرح شده به نظر مي‌رسد برخي از صنايع بخش خصوصي در بخش واردات و صادرات دچار مشكلاتي شده‌اند اظهار داشت: سياست دولت حمايت از توليد است و ما در وسعت جهاني يك ميدان باز داريم و در معادلات محدوديتي نداريم؛ البته عده‌اي به دنبال آن بوده‌اند كه استشهاد بياورند ولي اين جور نيست كه دنيا در قبضه آنها باشد .

وي گفت:‌ كشورهايي كه اين فشارها را مي‌آورند از اين عدم معامله و فشارها، خود بيشترين آسيب‌ها را مي‌بينند و صنايع و بخش‌هاي توليدي آن‌ها نيز از اين وضعيت گريزان هستند. الهام افزود: ما نگراني‌اي از اين بابت نداريم و فرصت انتخاب گسترده‌اي را پيش رو داريم، همان‌طور كه گفتم دولت از صنايع، دفاع مي‌كند و افزايش توليد و اشتغال از سياست‌هايش است .

سخنگوي دولت هم‌چنين اظهار كرد:‌ در حوزه تسهيلات بانكي نيز ما سهم بنگاه‌هاي زودبازده را مشخص كرديم و بانك‌ها آن را به زودي اجرا مي‌كنند، فصل اعطاي تسهيلات نيز به زودي آغاز مي‌شود و اگر برخي بنگاه‌ها كه وارد عرصه شده‌اند از اين بابت نگراني داشته‌اند نگراني آن‌ها به زودي رفع مي‌شود؛ چرا كه پرداخت‌ها به زودي شروع مي‌شود. وي گفت:‌ صنايع ما از نظر تعاملات بانكي و بنگاه‌هاي زودبازده اقتصادي نيز از نظر تسهيلات نبايد نگراني داشته باشند.

سخنگوي دولت هم‌چنين در پاسخ به پرسشي درباره اعلام آمادگي گروه‌هاي فلسطيني براي انجام مذاكره گفت:‌ ما بر حقوق مردم فلسطين تاكيد داريم و اميدواريم تمام گروه‌هاي فلسطيني بر اساس حفظ اين حقوق و مبارزه با اشغال و اشغال‌گري با يكديگر به يك تعامل سازنده برسند و وفاقي بين آنها در جهت تامين حقوق مردم ايجاد شود. ما معتقديم مذاكره در راستاي تامين حقوق مسلم مردم و صلح و آرامش واقعي يك رويكرد مثبت است، ليكن اساس راهكارها بايد ايجاد دولت مبتني بر آراي مردم و برگزاري يك رفراندوم با حضور تمام فلسطيني‌ها باشد.

الهام در در پاسخ به پرسشي درباره سخنان تهديدآميز برخي مقامات رژيم صهيونيستي و آمريكا در مورد ايران گفت:‌ در مورد آمريكا من شما را متوجه اين صحبت امام(ره) مي‌كنم كه مي‌فرمايد: اين رژيم يك رژيم تروريست به ذات دولتي است و سياست‌اش تهديد و ارعاب است.

وي گفت: ‌ماهيت اين رژيم ارعاب و تهديد است و اين كه در مجامع بين‌المللي نگراني ايجاد و با هجوم و غارت مشكل صنايع نظامي خود را حل و كشورها را غارت كند، ولي سياست‌هاي اين رژيم شكست خورده است و ما نتيجه اين سياست‌ها را در عراق، ‌افغانستان، لبنان و فلسطين مي‌بينيم؛ از اين رو اين گونه تهديدها تاثيري بر فرهنگ مردم ما ندارد، مردم ما به واقعيت‌ها آگاه هستند و در واقع اين تهديدها اثرات معكوس مي‌گذارد، جهانيان نيز با واقعيت‌ها آشنا شده‌اند و هر چه آمريكا از اين روش استفاده كند و رژيم اشغالگر قدس نيز چنگ و دندان نشان دهد، بايد بدانند كه اثرات معكوس مي‌گذارد.

سخنگوي دولت افزود: رژيم آمريكا را سياست كنترل‌شده سرمايه‌داري پنهان هدايت مي‌كند و ما اميدواريم هر چه زودتر سردمداران آمريكايي به واقعيت‌ها واقف شوند و بدانند دوران تسلط و زورگويي گذشته است و بايد به فرهنگ كشورها احترام گذاشت و تعامل عادلانه با جهان داشت؛ يعني به واقعيت‌ها پي ببرند.

وي گفت:‌ مسائلي مانند انتخابات در آمريكا مساله ما نيست، آن‌چه براي ما مساله است اصلاح روش‌ها ،‌ رويكردها و تغيير افكار سردآمداران آمريكايي است؛ آن‌ها در واقع با تفكرات نادرست خود مي‌خواهند جهان را مديريت كنند، در حالي كه در مديريت كشور خود نيز مشكل دارند.

الهام در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه، تورم و مشكل در كشور وجود دارد ولي گويي دولت اين تورم را به دشمنان نسبت مي‌دهد، در حالي كه مردم به واقع دچار تورم هستند و از اين مساله در فشارند، گفت:‌ بحث تورم را بايد جامع و واقع‌بينانه ديد، دولت هيچ وقت با اين نگرش با مسائل برخورد نكرده، اين فضاي تبليغاتي منفي است كه برخي دامن مي‌زنند و شايد به دنبال آن هستند كه واقعيت‌ها مكتوم بماند.

وي با بيان اين‌كه دولت سعي كرده در تمام تصميم‌گيري‌ها منافع مردم را در اولويت قرار دهد، گفت: ‌بخشي از تورم ناشي از تورم جهاني است كه قابل انكار نيست و ما آن را در كشورهاي همسايه نيز مي‌بينيم و همه كارشناسان قبول دارند، البته بخش فتنه و فساد را نيز نمي‌توان انكار كرد، در اين مورد سرنخ‌هايي وجود دارد و پرونده‌هايي در دستگاه‌هاي اطلاعاتي و قضايي در حال پي‌گيري است، عده‌اي از منابع بانكي سوءاستفاده و سعي كردند بر بازار تاثير بگذارند. عده‌اي نيز با تبليغات بيگانگان و جنگ نرم آمريكايي‌ها به دنبال اين هستند كه براي رسيدن به اهداف نامشروع خود از اين موضوع بهره بگيرند كه البته اين تجربه‌اي شكست‌خورده است، ولي گويا آن‌ها علاقه‌مند هستند اين تجربه را بارها تكرار كنند.

الهام گفت:‌ سياست دولت تاكيد بر مهار تورم و هدايت منابع بانكي بوده است. وي افزود: از 100 هزار ميليارد تومان تسهيلات موجود، شش هزار ميليارد تومان آن براي بنگاه‌هاي زودباده اقتصادي اختصاص داده شده و روي اين مساله نيز كنترل دقيق مي‌شود؛ چنان‌كه گزارش‌ها نشان مي‌دهد اين بنگاه‌ها به سمت توليد و اشتغاال حركت كرده‌اند، ولي مي‌بينيم برخي تمركز خود را روي اين شش هزار ميليارد تومان گذاشته‌اند و مي‌گويند اين مساله باعث ايجاد تورم است؛ در حالي كه همان‌طور كه گفتم اين بنگاه‌هاي زودبازده به سمت توليد و اشتغال حركت كرده‌اند. وي افزود: شايد يك جريان نمي‌خواهد مشكلات اصلي كشور حل شود .

الهام هم‌چنين گفت:‌ دولت تمام توان خود را براي حل مشكلات به كار مي‌برد و از راه حل‌هاي مناسب از جمله مراقبت‌هاي نرم افزاري و تقويت يارانه‌ها در اين ارتباط استفاده مي‌كند.

الهام در ادامه گفت‌وگوي با خبرنگاران هم‌چنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه، آقاي لاريجاني پيشنهاد كرده كميته مشترك دولت و مجلس براي حل مسائل تشكيل شود، گفت: همكاري يك اصل در ارتباط بين قواست و سياستي است كه دولت دنبال مي‌كند، رهبري نظام نيز در اين مورد تمام قوا را ارشاد كرده و قوا براي پيشبرد اهداف نيازمند اين تعاملات هستند؛ البته اين تعاملات بايد با حفظ استقلال و اختيار باشد، هم‌چنين همان‌طور كه مقام معظم رهبري در پيام خود مطرح كردند در مسائل داخلي و بين‌المللي دولت محور است، چرا كه عمده كار كارشناسي در دولت انجام مي‌شود و كاري كه از دولت به مجلس ارائه مي‌شود، جنبه كارشناسي قوي دارد و اين عقبه كارشناسي مي‌تواند در اختيار مجلس نيز باشد؛ البته اين دو نهاد مي‌توانند اين عقبه كارشناسي را به يكديگر متصل كنند و با رعايت قوانين تعامل سازنده‌اي با يكديگر داشته باشد.

سخنگوي دولت در پايان گفت: ما از اين امر استقبال مي‌كنيم و چشم‌انداز خوبي را در اين ارتباط براي تسريع در امور و حل مشكلات مردم مي‌بينيم و اميدواريم قوا با همگرايي قدم‌هاي محكم‌تري براي حل مشكلات بردارند.

تاريخ درج: 25 خرداد 1387 ساعت 15:12 تاريخ تاييد: 25 خرداد 1387 ساعت 17:54 تاريخ به روز رساني: 25 خرداد 1387 ساعت 17:54
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن