تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821073050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي 3 ساله طرح باز نشستگي پيش از موعد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اجراي 3 ساله طرح باز نشستگي پيش از موعد
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت رفاه و تامين اجتماعي، همايون بهزادي فر با يادآوري ابلاغ آيين‌نامه اجرايي قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت به دستگاه‌هاي مشمول، گفت: اين قانون از ابتداي فروردين امسال در همه دستگاه‌هاي دولتي كشور اجرا مي شود و تا سه سال ادامه دارد.

بهزادي‌فر افزود: براي اجراي اين قانون، 300 ميليارد تومان اعتبار در بودجه سال 87 اختصاص يافته است و پيش‌بيني مي‌شود، مجموع كاركنان بازنشسته پيش از موعد دولت در اين سه سال به 60 هزار نفر برسد.

وي درباره شرايط استفاده كاركنان دولت از قانون بازنشستگي پيش از موعد نيز گفت: بر اساس مصوبه قانوني، دولت اجازه دارد، در مدت سه سال، كاركنان واجد شرايط متقاضي وزارتخانه و موسسات دولتي را كه حداقل 25 سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشند، با پنج سال سنوات ارفاقي بدون شرط سني و با تشخيص دستگاه مربوطه بازنشسته كند.

‌مديركل دفتر تلفيق بودجه وزارت رفاه و تامين اجتماعي، اضافه كرد: حدود يك ميليون و 300 هزار نفر از كاركنان دولت با تحصيلات كمتر از ليسانس در كشور فعالند كه با اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان، دولت اين فرصت را دارد، تا با جايگزيني نيروهاي متخصص، ساختار اداري دستگاه‌هاي اجرايي را اصلاح كند.

بهزادي فر افزود: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه، دولت مجاز است، به ازاي مستخدماني كه از دستگاه‌هاي اجرايي خارج مي‌شوند، (حداكثر50 درصد نيروي خروجي) نيروي جديد جايگزين و به استخدام درآورد.

وي گفت: براساس آيين‌نامه ، كاركناني كه با استفاده از سنوات ارفاقي، بازنشسته مي‌شوند، پس از بازنشستگي از امتيازاتي كه در ديگر قوانين و مقررات براي كاركنان بازنشسته در نظر گرفته شده يا مي‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

مديركل دفتر تلفيق بودجه وزارت رفاه و تامين اجتماعي، با بيان اينكه قانون بازنشستگي پيش از موعد با ابلاغ آيين‌نامه‌هاي مربوطه و همچنين اعلام ضرايب افزايش حقوق‌ها به وسيله دولت قابل اجراست، گفت: در حال حاضر منعي پيش روي اجراي اين قانون وجود ندارد و كارمندان با مراجعه به دستگاه مربوطه مي توانند، درخواست بازنشستگي پيش از موعد ارائه كنند كه بر اساس آيين‌نامه موجود، درخواست آن‌ها بررسي مي شود و مورد موافقت و يا مخالفت دستگاه متبوع قرار مي‌گيرد.

بهزادي‌فر افزود: در سال‌هاي گذشته، درخواست‌هاي بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت به دستگاه‌هاي متبوع ارائه شده بود، اما به سبب آن كه آيين‌نامه اجرايي قانون ابلاغ نشده بود، قابليت اجرايي نداشت.

مديركل دفتر تلفيق بودجه وزارت رفاه و تامين اجتماعي، با بيان اينكه دولت نهم اين طرح را براي متناسب سازي و تعديل وضع اشتغال نيروي انساني در دستگاه‌هاي اجرايي كشور به مجلس شوراي اسلامي ارائه كرد، گفت: بخش اصلي اين آيين‌نامه مشمول وزارت آموزش و پرورش مي‌شود.

بهزادي فر با اشاره به اينكه بار مالي اجراي اين قانون در قوانين بودجه سنواتي كل كشور پيش‌بيني و تامين مي‌شود، افزود: سهم سازمان‌هاي بازنشستگي، براي پرداخت حقوق بازنشستگي در مقايسه با سنوات ارفاقي از محل اعتبار در نظر گرفته شده تامين و به اين سازمان‌ها پرداخت خواهد شد.

بر اساس اين قانون همه كاركنان رسمي، پيماني و قراردادي وزارتخانه‌ها و موسسات در صورت داشتن حداقل 25 سال سابقه خدمت قابل قبول و بدون رعايت شرط سني مي‌توانند، با استفاده از حداكثر پنج سال سنوات ارفاقي تا سقف30 سال بازنشسته شوند.

همچنين بر اساس آيين‌نامه اجرايي قانون بازنشستگي‌ پيش از موعد كاركنان دولت، بانوان شاغل نيز به شرط داشتن حداقل20 سال سنوات خدمت قابل قبول مي‌توانند، با ارائه درخواست كتبي و موافقت دستگاه مبتوع با استفاده از حداكثر پنج سال سنوات ارفاقي بازنشسته شوند. پاداش پايان خدمت مشمولان اين قانون، با احتساب سنوات ارفاقي به وسيله دستگاه متبوع محاسبه و پرداخت مي‌شود كه بر اساس آن، وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي بابت پنج سال سنوات ارفاقي بايد سهم كارفرمايي، حق بيمه مستخدم و كسور بازنشستگي را به صورت يك جا به وزارت اقتصاد و دارايي اعلام كنند كه اين وزارتخانه نيز از سرجمع اعتبار دستگاه، مبالغ يادشده را كسر و به حساب صندوق‌هاي بازنشستگي ذيربط واريز كند.

همچنين دستگاه‌هاي مشمول موظفند، فهرست كاركنان مشمول قانون را با قيد مشخصات استخدامي هر يك از آنان، ميزان سنوات ارفاقي و پاداش پايان خدمت پرداختي به معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رييس جمهوري و وزارت رفاه و تامين اجتماعي در فاصله هاي شش ماهه ارسال كنند.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن