تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821163546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش مهمترين عامل در كاهش رفتارهاي پرخطر زندانيان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آموزش مهمترين عامل در كاهش رفتارهاي پرخطر زندانيان است
معاون اجرايي اداره كل زندانهاي همدان گفت: آموزش و اطلاع رساني مهمترين عامل كاهش رفتارهاي پرخطر زندانيان است.

"محمدناصر طاهري" روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: براي كاهش آسيب و پيشگيري از رفتارهاي پرخطر و آگاه‌سازي مددجويان ، در زندانهاي استان همدان اقدامات خوبي صورت گرفته است.

وي گفت: خالي بودن اوقات فراغت و بيكاري زندانيان از عوامل جدي آسيب و رفتارهاي پرخطر در زندانها است.

وي با بيان اينكه عوامل تهديدكننده سلامت در زندان با محيطهاي ديگر متفاوت است، افزود: اقدام براي ورود و مصرف مواد مخدر، درگيري، خودزني و خالكوبي از رفتارهاي پرخطر در زندانها به علت خالي بودن اوقات فراغت مددجويان است.

وي گفت: سازمان زندانها با بهره‌گيري از واحدهاي مختلف فرهنگي، مددكاري ، بهداشت و درمان ، عوامل امنيتي و انتظامي براي غني‌سازي اوقات فراغت مددجويان برنامه‌ريزي مدوني كرده است.

وي اضافه كرد: فعاليت‌هاي حرفه آموزي و اشتغال ، فرهنگي ، ورزشي ، هنري و آموزشي نقش مهمي در جلوگيري از رفتارهاي پر خطر دارد.

و گفت: براين مبنا در زندان‌هاي همدان سعي شده است مددجو از زماني كه صبح از خواب بيدار مي‌شود و تا هنگامي كه به رختخواب مي‌رود به اينگونه فعاليت‌ها مشغول باشد.

وي اظهار داشت: در حال حاضر كميته كاهش آسيب رفتارهاي پر خطر زندانيان به عنوان اصلي‌ترين اولويت از اولويت‌هاي دهگانه سازمان در استان فعاليت دارد.

وي افزود: با توجه به اينكه بيشترين آمار زندانيان را محكومان مواد مخدر تشكيل مي‌دهند به منظور كاهش آسيب، درمان با متادون براي مددجوياني كه سابقه تزريق مواد مخدر در خارج از زندان را داشته‌اند انجام مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: ‪ ۴۰۰‬نفر در زندانهاي استان تحت درمان با متادون قرار دارند.

وي گفت: توسعه مراكز مشاوره بيماريهاي رفتاري "كلينيك‌هاي مثلثي" نيز تاثير بسزايي در كاهش رفتارهاي پر خطر زندانيان دارد.

وي اضافه كرد: هم اكنون كلينيك‌هاي مثلثي با هدف آموزش ، پيشگيري ، مراقبت و درمان بيماريهاي پر خطر در زندان‌هاي همدان ، ملاير فعاليت دارند.

وي افزود: يك هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر از زندانيان استان همدان سال گذشته در كلينيك‌هاي مثلثي از خدمات مشاوره بهره مند شدند.

معاون اجرايي اداره كل زندانهاي همدان ، از مشاوره و روان درماني با استفاده از روش‌هاي روانشناختي با بهره‌گيري از متخصصان مجرب در زندانهاي همدان به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي كاهش آسيب و پيشگيري از رفتارهاي پر خطر نام برد.

دكتر طاهري گفت: حدود ‪ ۲۰۰‬نفر از زندانيان استان همدان تحت درمان از طريق مشاوره و روان درماني اقامتي هستند.

وي گفت: حرفه آموزي و اشتغال فاكتور بسيار مهمي در پر كردن اوقات فراغت زندانيان بوده و نقش بسيار مهمي در كاهش آسيب ايفا مي‌كند.

وي افزود: مراكز فني و حرفه‌اي فعال در زندان‌ها آمار بسيار خوبي از زندانيان را تحت پوشش قرار داده‌اند كه اين امر با همكاري بسيار خوب سازمان آموزش فني و حرفه‌اي در استان محقق شده است كه جاي تشكر و قدرداني از مديريت محترم آن سازمان دارد.

وي گفت: در بخش اشتغال رشته‌هاي مختلف فني و خدماتي ، عمراني و صنايع دستي تعداد زيادي از زندانيان در سطح استان مشغول به كار هستند كه اين فعاليت هم در داخل و هم در خارج از زندان در حال انجام است.

وي اضافه كرد: آموزشهاي عقيدتي ، آموزش‌هاي كلاسيك از نهضت سوادآوزي تا دانشگاه، آموزشهاي بهداشتي كه به طرق مختلف در زندان در حال انجام است نيز از جمله فعاليت‌هاي كاهش آسيب محسوب مي‌شود.

دكتر طاهري از اجراي طرح تحقيقاتي ارزيابي مداخلات كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر با هدف مشخص شدن ميزان تاثيرگذاري اين فعاليت‌ها در زندان مركزي همدان خبر داد.

وي گفت: توسعه اتاقهاي ملاقات خصوصي نيز علاوه بر آرامش روحي و رواني زندانيان نقش مهمي در كاهش رفتارهاي پر خطر جنسي در زندانها دارد.

وي افزود: اتاق‌هاي ملاقات خصوصي در حال حاضر در زندانهاي همدان و نهاوند فعال است و بزودي نيز در زندان تويسركان راه اندازي مي‌شود.

دكتر طاهري با بيان اينكه متادون به عنوان جايگزين تزريق مواد نقش بسيار خوبي در كاهش رفتارهاي پر خطر در زندانها داشته ، گفت: اما با اين وجود عده كمي از زندانيان ممكن است به فكر دستيابي به تزريق مواد مخدر باشند.

وي اضافه كرد: به همين منظور طرح بررسي ميزان استفاده از سرنگ و فاكتورهاي خطر در زندانين معتاد تزريقي در برنامه توزيع سرنگ در ، سه استان كشور به عنوان پايلوت (مدل) در نظر گرفته شده‌اند كه استان همدان نيز يكي از آنها محسوب مي‌شود. ك/‪۳‬
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن