تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815160989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري همايش شمس و عرفان اسلامي در خوي


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: برگزاري همايش شمس و عرفان اسلامي در خوي
همايش شمس عرفان اسلامي با حضور انديشمندان، مورخان، مولانا و شمس شناسان بر جسته كشورمان و جهان در شهر خوي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از اروميه، در اين همايش كه ديشب در سالن همايش هاي دانشگاه آزاد اسلامي خوي برگزار شد، پروفسور ويليام چيتيك، استاد برجسته دانشگاه نيويورك آمريكا و مولانا شناس، شمس تبريزي را ستاره تابان آسمان عرفان اسلامي دانست.

وي گفت: امروز با انديشه اين عارف بزرگ اسلامي، عرفان اسلامي در جهان قد علم كرده و زواياي تازه اي از عرفان اسلامي در جهان نمايان شده است.

پروفسور ويليام چيتيك با اشاره به ارتباط معنوي شمس و مولانا افزود: وجود آرامگاه شمس در خوي و مولانا در قونيه تركيه و نزديكي اين دو مكان بستر بسيار مناسبي را براي پژوهش و تحقيق درباره ديدگاه هاي عرفاني و اسلامي فراهم ساخته است.

وي گفت: انديشه مولانا با عرفان شمس تبريزي كامل مي شود و محققان در تحقيقات خود براي رسيدن به اهداف والاي عرفان اسلامي بايد انديشه هاي اين دو شخصيت جهاني را با هم مطالعه كنند.

غلامرضا اعواني، رئيس موسسه پژوهش حكمت و فلسفه ايران و عضو اصلي بنياد شمس تبريزي و دكتر محمد ابراهيم باستاني پاريزي مورخ و محقق بر جسته كشورمان ديگر سخنرانان اين همايش بودند كه در خصوص جايگاه شمس و ارتباط معنوي شمس و مولانا سخنراني كردند.

در اين همايش كه خانم پروفسور ساچيكو موراتا محقق بر جسته ژاپني در عرصه عرفان اسلامي نيز حضور داشت با اهداي لوح سپاس از تعدادي از پژوهشگران و محققان عرفان اسلامي قدرداني شد.

شركت كنندگان در همايش شمس و عرفان اسلامي سپس در آرامگاه شمس تبريزي حضور يافتند و با اهداي تاج گل به مزار شمس به آن عارف نامي اداي احترام كردند.

شمس تبريزي عارف مشهور قرن هفتم هجري و مراد مولانا شاعر نامي ايران زمين است كه آرامگاه اين عارف نامي در خوي و در كنار مناره اي بلند به همين نام قرار دارد. /انتهاي پيام/
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن