تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811614363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخواني حقوق هسته‌اي ايران (2) متكي:هرطور با بسته ايران تعامل كنند با بسته آنها رفتار مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازخواني حقوق هسته‌اي ايران (2) متكي:هرطور با بسته ايران تعامل كنند با بسته آنها رفتار مي‌كنيم
خبرگزاري فارس: "خاوير سولانا" مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در حالي به ايران آمد تا بسته گروه موسوم به "1+5" را ارايه كند كه وزير خارجه كشورمان چندي پيش اعلام كرده بود به شكلي كه ارائه‌كنندگان بسته جديد با بسته پيشنهادي ايران تعامل كنند با بسته آنها رفتار خواهيم كرد.


به گزارش فارس، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان كه چندي پيش به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي در جمع دانشجويان اين دانشگاه سخن مي‌گفت در پاسخ به سوال دانشجويي مبني بر اين كه بسته پيشنهادي ايران به دنيا چيست و چه معنايي دارد، گفت: بسته به معناي پكيج و مجموعه‌اي از مسائل است و در مسائل بين‌المللي كساني كه موضوعي را از ابعاد مختلف بررسي مي‌كنند حاصل بررسي‌‌هايشان در قالب يك بسته مطرح مي‌شود.
متكي با بيان اين كه اين كلمه در سابق ديپلماسي كشور ما طي چند سال اخير مطرح شده كه اولين آن در سال 2005 ، مورد دوم در سال 2006 و نهايت آخرين مورد در سال 2008 است، افزود: در موضوع بسته اول كه در سال 84 از سوي غربي‌ها به ايران پيشنهاد شد همان جا رد شد و دليلش هم اين بود كه به هيچ وجه به موضوع هسته‌اي ايران از زاويه منافع ما نگاه نكرده بود.
وزير خارجه تصريح كرد: بسته دوم كه در سال 2006 به ما داده شد به اينكه ايران چگونه مي‌تواند سوخت هسته‌اي داشته باشد، اشاره شده بود اما اولا در حوزه ايجابي حقوق ما روشن نبود و دوما در حوزه سلبي مواردي مطرح شده بود كه قابل پذيرش نبود .
متكي با اشاره به اينكه برخورد ما با بسته دوم متفاوت با برخورد با بسته اول بود، تصريح كرد: در ازاي اين بسته دوم ما نيز متقابلا بسته‌اي كه هم در آن پاسخگويي وجود داشت و هم راهگشايي، به طرف مقابل ارائه كرديم اما پاسخي به ما داده نشد. تا چندي قبل كه خودمان به تكاپو افتاديم و فكر كرديم كه بحث‌هاي مربوط به موضوع هسته‌اي، بحران‌هاي منطقه‌اي و مسائل مرتبط با اقتصاد چارچوبي را به عنوان يك بسته به عنوان ملاحظات و نظرات به كشورهاي غربي ارائه كنيم.
وي با بيان اين كه هدف ما از ارائه اين بسته مطرح كردن نوع نگاهمان نسبت به مسائل مختلف و تاكيد بر اراده ما براي يك همكاري سازنده بود، خاطرنشان كرد: در عين حال مي‌خواستيم با ارائه اين بسته، كشورهايي كه در بن بست قطعنامه‌ها و غيره گير كرده بودند را به نوعي از اين بن‌بست خلاص كنيم.
وزير خارجه كشورمان با اشاره به اين كه در ازاي ارائه بسته از سوي كشور ما آنها نيز متقابلا گفتند كه بسته جديدي را براي ارائه به ايران آماده مي كنيم، افزود: در حال حاضر نمي‌توان در مورد پاسخي كه به بسته آنها خواهيم داد، نظريه ارائه كنيم اما دو نكته قابل ذكر در اين زمينه آن است كه اولا ما به شكلي كه آنها با بسته پيشنهادي ايران تعامل كنند با بسته آنها تعامل خواهيم كرد. ضمن اين كه ممكن است در دو بسته زمينه‌ها و مرزهاي مشتركي موجود باشد كه اين خود مي‌تواند خالق يك طرح، ابتكار و يا بسته جديد باشد.
متكي در پاسخ به پرسش ديگري درباره ارتباط تحريم‌ها با تورم در كشور گفت: تحريم ادبيات سال 1960 تا 1970 است اما در مناسبات امروز دنيا، تحريم‌ نقش‌ آفريني‌هاي گذشته را ندارد.
وي تاكيد كرد: ما هرگز به دنبال تحريم نبوده‌ايم و تلاش داريم هيچ قطعنامه‌اي عليه كشورمان به تصويب نرسد اما اگر دشمن گمان مي‌كند كه به واسطه همين لولو مي‌‌تواند ما را به تسليم وا دارد خيالشان را تخت كرده‌ايم كه اين گونه نيست.
وزير خارجه كشورمان با اشاره به اينكه تحريم‌ها در مورد كشوري كه 15 همسايه داشته و هر روز قراردادهاي 10 ميلياردي امضا مي‌كند زياد تاثير ندارد، خاطرنشان كرد: در بخش تحريم‌ها، طراحي‌ها و برنامه‌ريزي‌هايي در كشور صورت گرفته است. ضمن اينكه امروز شرايط اقتصاد جهاني به هم ريخته و آن اقتصادي كه با حركت يك ناو آمريكايي از يك سمت به سمت ديگر به طور كامل متحول مي‌شد، تغيير يافته است.
انتهاي پيام/.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن