تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821149360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15 كارخانه بزرگ صنعتي با پشتيباني دولت در چهارمحال ساخته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: 15 كارخانه بزرگ صنعتي با پشتيباني دولت در چهارمحال ساخته مي‌شود
هيات دولت در دومين سفر خود به استان چهارمحال و بختياري 90 مصوبه جديد براي پيشرفت استان تصويب كرد.


گروه استانها- رييس‌جمهوري و هيات دولت روز چهارشنبه هفته گذشته در دور دوم سفرهاي استاني به استان چهارمحال و بختياري سفر كردند تا نتايج مصوبات سفر اول به اين استان را از نزديك پيگيري كنند.
هيات دولت در اولين سفر خود به اين استان در اسفند ماه سال 84، 100 مصوبه و 76 توافقنامه داشت كه به گفته استاندار چهارمحال و بختياري، از مجموع اين 100 مصوبه تاكنون 96درصد آن اجرايي شده است.
رجبعلي صادقي پيشرفت فيزيكي بيش از 95درصدي كارخانه سيمان و پيشرفت 80درصدي بيمارستان آيت‌ا... كاشاني را از جمله طرح‌هاي اجرايي شده در دور اول سفر رييس‌جمهوري به استان دانست و با اشاره به اينكه شاخص‌هاي توسعه استان نشان‌دهنده روند رو به رشد فعاليت‌هاي اجرايي در اين استان است، گفت: هم‌اكنون تقاضاي سرمايه‌گذاري در استان حالت جهشي به خود گرفته، به طوري كه تاكنون معادل هفت
هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري انجام شده و 40هزار ميليارد ريال از طرح‌هاي سرمايه‌گذاري به بهره‌برداري رسيده است.
90 مصوبه براي توسعه چهارمحال و بختياري
هيات دولت در دومين سفر نيز در جلسه ويژه‌اي كه به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد در شهركرد تشكيل شد و چهار ساعت به طول انجاميد بيش از 90 طرح را براي تسريع در آباداني و پيشرفت استان چهارمحال و بختياري به تصويب رساند.
محمود احمدي‌نژاد پس از پايان جلسه استاني هيات دولت در شهركرد در جمع خبرنگاران حضور يافت و به تشريح 90 مصوبه جديد پرداخت.
وي گفت: براساس تصميم دولت طرح‌هايي كه در سه بخش كشاورزي، صنعت و گردشگري در شهرك‌‌ها و نواحي صنعتي واقع در خارج از محدوده 30 كيلومتري مركز استان و مجتمع‌‌هاي واقع در خارج از شهرك‌‌هاي صنعتي ايجاد شوند، از معافيت مالياتي برخوردار خواهند شد.
وي از موافقت هيات دولت با ايجاد 15 طرح بزرگ صنعتي با پشتيباني كامل دولت در چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: براي اجرا و تكميل اين تعداد واحد 600ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافت.
احمدي نژاد همچنين از موافقت دولت با آغاز مطالعات نهايي ساخت راه‌آهن سراسري اصفهان، چهارمحال و بختياري و خوزستان خبر داد و افزود: با اتمام مطالعات، عمليات اجرايي اتصال اين استان به شبكه ريلي كشور به سرعت آغاز مي‌شود.
وي افزود: مطالعه سه طرح پايين دستي پتروشيمي و اختصاص 9ميليارد تومان اعتبار براي تكميل زيرساخت‌هاي شهرك‌‌هاي صنعتي اين استان از ديگر مصوبات دومين جلسه استاني دولت در چهارمحال و بختياري است.
رييس جمهور با اشاره به موافقت دولت با صدور مجور ساخت پالايشگاه نفت توسط بخش خصوصي، گفت: دولت همچنين اجازه اكتشاف نفت و گاز از مخازن واقع در شهرستان لردگان را صادر كرد.
وي انتقال آب زاينده رود تا بروجن و شهر‌‌ها و روستاهاي بين راهي، اختصاص 14ميليون تومان به شهرداري‌‌هاي استان، توسعه بيمارستان 96 تختخوابي شهداي لردگان به 120 تختخواب، تكميل بخش قلب بيمارستان ‌‌هاجر مشروط به تامين 40درصد هزينه آن توسط خيرين، اختصاص اعتبار لازم براي تكميل بيمارستان‌‌هاي كاشاني شهركرد و اردل، خريد سي‌تي‌اسكن براي بيمارستان‌‌هاي استان، ساخت چهار هزار مسكن روستايي، اختصاص اعتبار براي ساخت يك خوابگاه دانشجويي، يك خوابگاه دانش آموزي و يك هنرستان دولتي را از ديگر مصوبات دهمين سفر استاني دولت برشمرد.
احمدي نژاد افزود: در اين جلسه همچنين 13 طرح آموزشي و فرهنگي تامين اعتبار شد كه توسعه پوشش شبكه‌اي سيماي استان و تكميل مجتمع‌‌هاي فرهنگي استان و فرهنگسراي بزرگ شهركرد از جمله اين طرح‌‌ها است.
وي تصريح كرد: با تصويب دولت 14 سالن مجهز ورزشي و 12 سالن تيراندازي در اين استان ايجاد و استاديوم پنج هزار نفري شهركرد نيز تكميل مي‌شود.
رييس جمهور همچنين به تعيين 9 منطقه نمونه گردشگري در استان در اين جلسه اشاره كرد و گفت: در اين جلسه دولت با ايجاد يك پارك ويژه گردشگري، مرمت بناهاي تاريخي، ايجاد يك شهرك و بازارچه صنايع دستي، تجهيز موزه‌‌هاي سنگ و قلعه امير مفخم موافقت كرد.
احمدي نژاد افرود: دولت در اين جلسه تاكيد كرد كه بانك مركزي سهم چهارمحال و بختياري از اعتبارات بنگاه‌‌هاي زودبازده را ابلاغ كند تا هفت هزار و 200 طرح ارائه شده به بانك‌‌هاي استان تامين اعتبار شود.
وي افزود: دولت همچنين به شهرداري شهركرد اجازه داد براي احيا بافت‌‌هاي فرسوده اين شهر 30ميليارد تومان اوراق مشاركت عرضه كند.
به گفته احمدي نژاد، براي اصلاح بافت و زيباسازي محله‌‌هاي حاشيه اي شهركرد نيز 5/2ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
رييس جمهور از اختصاص 31ميليارد تومان اعتبار به منظور جلوگيري از تخريب محيط زيست و حفاظت از حوزه آبخيزداري اين استان خبر داد و گفت: در اين جلسه دولت با حذف محدوديت سقف نياز آبي استان چهارمحال و بختياري موافقت كرد تا هيچ طرح كشاورزي و پرورش ماهيان آبزي در اين استان با مشكل محدوديت برداشت آب مواجه نشود.
در سفر هيات دولت به اين استان با حضور اعضاي كابينه چندين طرح صنعتي، عمراني، درماني و ... به بهره‌برداري رسيد كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود.
دو طرح پزشكي
با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دوطرح پزشكي در استان چهارمحال و بختياري افتتاح شد.
فاضل باقري لنكراني در اين مراسم توسعه خدمات درماني را از اهداف اين وزارتخانه دانست و گفت: سفرهاي استاني اين روند را تسريع كرده است.
كلينيك سنگ شكن برون اندامي كليه بيمارستان آيت‌ا... كاشاني با صرف اعتبار شش ميليارد ريال يكي از اين طرح‌ها است.
رييس دانشگاه علوم پزشكي استان چهارمحال و بختياري هدف از اجراي اين طرح را جذب پزشكان متخصص در استان، ارائه خدمات تخصصي، افزايش رضايتمندي بيماران و كاهش هزينه‌هاي درمان اعلام كرد و افزود: اين طرح داراي ۱۰۰متر مربع زيربنا است.
همچنين آغاز ساخت مركز فوق تخصصي جراحي قلب با ۴۰هزار متر مربع زيربنا در شهركرد دومين طرح پزشكي است كه به بهره‌برداري رسيد.
اين طرح در چهار طبقه متشكل از ۶ بخش و به ظرفيت ۷۵ تخت بيمارستاني اجرا مي‌شود. اعتبار مورد نياز براي اجراي اين طرح‌ها ۲۴ميليارد ريال اعلام شده است.
مجهزترين مركز چاپ
مجهزترين چاپخانه جنوب غرب كشور نيز در دومين روز از سفر هيات دولت به چهارمحال و بختياري در شهركرد افتتاح شد.
اين چاپخانه با نام جهان بين ظرفيت چاپ ۱۳هزار برگ در ساعت را دارا است و براي آن سرمايه‌گذاري ۱۵ميليارد ريال صورت گرفته و براي ۲۰ نفر ايجاد اشتغال كرده است.
اين طرح باحضور معاون امور حقوقي و امور مجلس وزارت صنايع و معادن و جمعي از مسوولان محلي گشايش يافت.

طرح آبياري روستاي مريك
همزمان با سفر هيات دولت و رييس جمهور به استان چهارمحال وبختياري طرح آبياري روستايي «مريك» در شهرستان اردل با حضور وزير جهاد كشاورزي به بهره‌برداري رسيد.
وزير جهاد كشاورزي در مراسم افتتاح اين طرح گفت: بخش كشاورزي از نظر تامين منابع غذايي، ايجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده در كشور نقش بسزايي دارد.
محمدرضا اسكندري افزود: منابع آبي غني، اراضي مستعد در زمينه توسعه باغات، قابليت پرورش دام‌ و طيور، پتانسيل‌هاي آبزي پروري و پرورش زنبور عسل در چهارمحال و بختياري از اهميت اقتصادي بالايي برخوردار است.
فرماندار شهرستان اردل نيز در حاشيه افتتاح اين طرح گفت: اين طرح شامل احداث باغ، آبياري زمين‌هاي كشاورزي و توسعه باغات است.
مراد كاظمي افزود: براي اجراي اين طرح ۱۴ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است كه در دور اول سفر هيات دولت به استان دو ميليارد و ۱۰۰ميليون ريال اعتبار به اين طرح اختصاص يافت.
سه طرح عمراني در دانشگاه شهركرد
سه طرح عمراني نيز در دور دوم سفرهاي استاني هيات دولت در شهركرد به بهره‌برداري رسيد.
سلف سرويس خواهران، سر در اصلي دانشگاه شهركرد و ساختمان توسعه دانشكده كشاورزي دانشگاه شهركرد از جمله اين طرح‌ها است كه با حضور دكتر محمود ملاباشي معاون دانشجويي وزير علوم به بهره برداري رسيد.
دو طرح آبرساني
همزمان با سفر هيات دولت به استان چهارمحال و بختياري دو طرح آبرساني عمان ساماني و پمپاژ آب هوره در اين استان افتتاح شد.
معاون وزير نيرو در مراسم بهره‌برداري از اين طرح‌ها گفت: روند اجراي طرح‌هاي آبي در استان چهارمحال و بختياري در دولت نهم، نسبت به گذشته رشد مطلوبي داشته است.
مدير عامل شركت سهامي آب منطقه‌اي استان چهارمحال و بختياري نيز در مراسم افتتاح طرح عمان ساماني گفت: اين طرح براي تامين آب اراضي باغي در سطح ۱۶۰۰هكتار اجرا شده است.
فرج ا... صيادي افزود: تاكنون براي اجراي اين طرح بالغ بر ۴۹ميليارد ريال هزينه شده است.
وي گفت: اين طرح با دبي آب ۸۰۰ ليتر در ثانيه، ظرفيت تنظيم سالانه ۱۵ميليون مترمكعب آب را دارد.
وي طرح پمپاژ آب هوره به منظور آبرساني به ۲۱۳ هكتار از باغات را ديگر طرح افتتاح شده دانست و افزود: اين طرح ظرفيت تنظيم سالانه ۱/۲ميليون مترمكعب آب را دارد.
به‌گفته وي، براي بهره‌برداري ازاين طرح شش ميليارد ريال هزينه شده است.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن