تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820927629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تايوان اقدام ژاپن در غرق يك كشتي ماهيگيري را محكوم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تايوان اقدام ژاپن در غرق يك كشتي ماهيگيري را محكوم كرد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): توكيو- دفتر رياست جمهوري جزيره تايوان با صدور بيانيه اي ، ژاپن را به دليل غرق يك كشتي ماهيگيري تايواني در پي برخورد كشتي گارد ساحلي ژاپن ، محكوم كرد.


به گزارش روز جمعه تلويزيون سراسري ژاپن (ان .اچ .كي ) ، يك كشتي ماهيگيري تايواني روز سه شنبه هفته جاري در برخورد با كشتي گشت گارد ساحلي ژاپن در آبهاي اطراف جزاير "سن كاكو" غرق شد.
به گزارش ايرنا به نقل از ان .اچ .كي ، در جريان وقوع اين حادثه تمامي 16 سرنشين اين كشتي كه سه نفر آن خدمه و بقيه مسافر بودند،نجات يافتند.
به گفته گارد ساحلي ژاپن، اين حادثه در 10 كيلومتري اطراف جنوب اوتسوري جيما، اصلي ترين جزيره ، سلسله جزاير سن كاكو كه توسط اين كشور اداره مي شود و چين و تايوان مدعي حاكميت بر آن را دارند، به وقوع پيوسته است .
به گزارش ان .اچ .كي ، گارد ساحلي ژاپن همچنين مي گويد، كشتي كوشيكي متعلق به نيروهاي ژاپني پس از شناسايي كشتي ماهيگيري تايواني ، تلاش كرد تا به آن نزديك شود.
گارد ساحلي ژاپن افزود: كشتي كوشيكي در هنگام نزديك شدن به كشتي ماهيگيري تايواني به دليل انجام حركات زيگزاگ از سوي اين كشتي با طرف راست آن برخورد كرد كه اين كشتي در مدت 75 دقيقه غرق شد.
به گزارش ان .اچ .كي ، بيانيه اعتراض آميز دفتر "ما يانگ يئو" رييس جمهوري جزيره تايوان بااستناد به برخورد كشتي گارد ساحلي ژاپن و كشتي ماهيگيري تايواني صادر شده است .
اين گزارش مي افزايد: تايوان در اين بيانيه ضمن تاكيد بر ادعاي خود مبني بر حاكميت بر جزيره ديائو،به شدت اقدام كشتي گارد ساحلي ژاپن در غرق كردن اين كشتي را در آبهاي مرزي خود محكوم كرده است .
دربيانيه تايوان از ژاپن خواسته شده است تا ضمن آزادي سريع ناخداي كشتي ماهيگيري غرق شده، توكيو غرامت كشتي را نيز بپردازد.
جزاير غيرمسكوني سن كاكو "Senkaku" كه 8/3 ( سه و هشت دهم ) كيلومتر مربع وسعت دارند در درياي شرقي چين ودر400 كيلومتري غرب شهر "ناها" مركزاستان جنوبي اوكيناوا واقع است .
اين جزاير در چين به نام ديائو "Diaoyu" و در تايوان به نام تيائوتاي "Tiaoyutai" خوانده مي شوند و آبهاي اطراف اين جزاير داراي ذخاير غني ماهي هستند.
ژاپني ها كنترل جزاير سن كاكو را ازسال 1895 ميلادي در دست گرفتند اما اين جزاير پس ازجنگ جهاني دوم ازسوي نيروهاي آمريكايي اشغال و تحت كنترل آنها درآمد.
كنترل جزاير سن كاكو درسال 1972ميلادي زماني كه نيروهاي آمريكايي به جزيره اوكيناوا انتقال يافتند، مجددا به دولت ژاپن منتقل شد.
ژاپن ، چين و تايوان هم اينك بر سر مالكيت جزايرسن كاكو با يكديگر داراي اختلاف هستند.
دولت چين در اين راستا در سال 1996 ميلادي يك قانون حاكميت دريايي را به تصويب رساند كه درآن ، جزاير ياد شده بخشي از خاك اين كشور قلمداد شده است .
دراعتراض به حاكميت ژاپن بر اين جزاير، اتباع چيني و تايواني به طور مكرر تلاش مي كنند ضمن سفر به جزاير سن كاكو بر روي آنها پياده شوند.
گفته مي شود كه احتمال كشف منابع نفتي در بستر درياي اطراف اين جزاير سبب شده است تا حساسيت نسبت به جزاير افزايش بيشتري يابد.
آساق**280**1443**1415
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن