تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821123300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد قزوين: با كمبود بودجه پژوهشي روبرو هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون پژوهشي دانشگاه آزاد قزوين: با كمبود بودجه پژوهشي روبرو هستيم
خبرگزاري فارس: معاون پژوهشي دانشگاه آزاد قزوين گفت: با توجه به اهميت پژوهش به ويژه در دانشگاه‌ها، براي انجام كارهاي پژوهشي با كمبود بودجه روبرو هستيم.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، بهرام كيميا قلم پيش از ظهر امروز در اولين كارگاه آموزشي نانوالكترونيك كه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد قزوين برگزار شد، بيان داشت: دانشگاه آزاد با توجه به سابقه‌اي كه دارد داراي اهداف بزرگي است لذا براي رسيدن به اين هدف به دنبال كارهاي پژوهشي است.
وي ادامه داد: دانشگاه آزاد قزوين در حال حاضر داراي دو هسته پژوهشي MRL و مركز تحقيقات بتن است كه درصدديم هسته‌هاي پژوهشي جديد در زمينه نانوتكنولوژي و انرژي‌هاي نوين با كارايي بالا در اين دانشگاه داشته باشيم.
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد قزوين اضافه كرد: اين كارگاه آموزشي نيز در راستاي گسترش هسته‌هاي پژوهشي در زمينه فناوري نانو و نانوالكترونيك و آشنايي بيش از پيش دانشجويان با اين دانش برگزار شده است كه با حركت در اين جهت مي‌توانيم تحولي در علوم و فنون ايجاد كنيم.
وي افزود: نانوتكنولوژي روي مرزهاي علوم واقع شده است و كشورهايي كه در اين زمينه كار مي‌كنند در كل دنيا مطرح مي‌شوند چراكه در دنياي امروز انسان به اين علم نيازمند است.
كيميا قلم با اشاره به كمبود بودجه پژوهشي اظهارداشت: با توجه به اهميت پژوهش، در كشور ما از پژوهش پشتيباني نمي‌شود و بودجه پژوهشي ما در مقايسه با ديگر كشورها بسيار محدود است درنتيجه با وجود اين محدوديت سعي مي‌كنيم تا در موضوع‌هايي بيشتر به پژوهش بپردازيم كه بيشترين خروجي را داشته باشد.
وي تصريح كرد: پژوهش نيازمند پشتيباني مالي است چراكه اقدامي هزينه بر و زمان‌بر است و در كشورهاي پيشرفته اين موضوع نهادينه شده است و درصد قابل توجهي از بودجه را نيز به پژوهش اختصاص مي‌دهند.
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد قزوين توضيح داد: در كشورهاي پيشرفته بودجه پژوهشي از شهريه دانشجويان نيست بلكه هزينه‌اي است كه از طريق صنايع و دولت تأمين مي‌شود و در كشورما اين بودجه از شهريه دانشجويان تأمين مي‌شود لذا بايد با چنين بودجه محدودي كار پژوهشي در حال انجام است.
وي تأكيد كرد: يكي از مهمترين دلايل پيشرفت كشورها بها دادن به پژوهش است بايد به پژوهش بيش از پيش اهميت دهيم در واقع پژوهش‌هاي ما بايد به گونه‌اي باشد كه درآمدزا باشند چرا كه در غيراين صورت تداوم نخواهد داشت.
كيميا قلم يادآورشد: در سال جاري كه سال نوآوري و شكوفايي نامگذاري شده است تلاش ما براين است تا در زمينه پژوهش گام‌هاي بيشتري برداريم.
گفتني است اولين كارگاه آموزشي نانوالكترونيك طي دو روز با حضور 320 دانشجو از رشته‌هاي مختلف برق، كامپيوتر، فيزيك دانشگاه‌هاي بين المللي امام خميني (ره) قزوين، دانشگاه پيام نور قزوين، دانشگاه آزاد تهران جنوب و با همكاري انجمن علمي برق و ستاد توسعه رياست جمهوري در دانشگاه آزاد قزوين برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/ف
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن