تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820844607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماده ‪ ۱۲‬در سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه هنوز اجرا نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ماده ‪ ۱۲‬در سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه هنوز اجرا نشده است
مدير عامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان كرمانشاه اعلام كرد: اجرا نشدن ماده ‪ ۱۲‬در بخش كشاورزي براي حمايت از اين صندوق در كرمانشاه هنوز اجرايي نشده است.

" فرمان صفري " روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: براساس اين ماده سازمان جهاد كشاورزي موظف است از محل فروش اموال مازاد خود ‪ ۲۰‬ميليارد ريال سرمايه به صندوق تزريق نمايد كه تاكنون با موانعي روبرو شده است.

وي ادامه داد: اين عامل باعث شده است كه با وجود اينكه صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي در استان كرمانشاه اولين صندوق تاسيس شده كشور است اما سرمايه آن از سال ‪ ۸۳‬تاكنون در همان رقم ‪ ۳۰‬ميليارد ريال باقي بماند و نسبت به ساير استانها بسيار عقب تر باشد.

وي با اشاره به اينكه دولت نيز به عنوان سهامدار اين صندوق موظف است تا ‪ ۲۰‬درصد افزايش سرمايه از سوي سازمان جهاد كشاورزي را سالانه تامين كند گفت: اگر در همان سال اول رويكردي مثبت براي افزايش سرمايه وجود داشت الان جزو صندوقهاي پرسرمايه كشور بوديم كه متاسفانه با كم لطفي مسوولين جهاد روبرو شديم.

وي گفت: با اين حال به دليل ميزان بالاي تسهيلات پرداختي، حذف پروسه دست و پاگير براي اخذ وام از بانكها، پرداختهاي آني و سررسيد وصولها خوشبختانه در كشور از نظر عملكرد رتبه اول را در اختيار داريم.

وي گفت: اين صندوق از ابتداي تاسيس تاكنون بالغ بر ‪ ۲۵۰‬ميليارد ريال به تشكلها و تعاوني‌هاي عضو تسهيلات با كارمزد دو درصد پرداخت نموده است و تنها از مهر ماه سال گذشته تاكنون ‪ ۵۱‬ميليارد ريال تسهيلات پرداخت نموده‌ايم.

وي درباره دوره بازپرداخت تسهيلات اعطايي به اعضا گفت: براساس نياز بخشهاي مختلف دوره بازپرداختها متغير است به طوري كه در بخش باغباني و عشايري دوره بازپرداخت يكساله ولي در بخشهاي دام و طيور و نيز صنايع تبديلي شش ماهه مي‌باشد.

وي گفت: تسهيلات اعطايي ما بيشتر براي زمينه‌هايي مانند تامين ‪ ۶۰‬هزار تن جو ، ‪ ۱۸‬هزار تن ذرت بذري ، ‪ ۱۴‬هزار تن ذرت دانه‌اي ، ‪ ۱۳‬هزار تن انواع كودهاي شيميايي و.. بوده است.

وي همچنين از انتخاب صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان كرمانشاه به عنوان دبير صندوقهاي كشور خبر داد و افزود: بدين ترتيب ما ساماندهي و هماهنگي بين سياست گزاريهاي كلان در دولت و مجلس از طرفي و بخش كشاورزي از طرف ديگر را انجام مي‌دهيم و محل اين دبيرخانه نيز كرمانشاه مي‌باشد.

وي در خصوص چالشهاي موجود در بخش كشاورزي در استان گفت: مهمترين چالشهاي موجود را مي‌توان در هدفمند نبودن يارانه‌ها ، مشكلات نظام مالي در بخش كشاورزي ، بوروكراسي دست و پاگير بانكي براي اعطاي تسهيلات به كشاورزان ، اخذ وثيقه‌هاي سنگين از سوي بانكها ، خروج نيروهاي آموزش ديده از روستاها به شهرها يافت.

وي ادامه داد: همين چالشهاي موجود و لزوم رفع و رجوع آنها بود كه ماهيت وجودي و لزوم تشكيل صندوق را زمينه ساز شد.

وي از عموم كشاورزان و افرادي كه به گونه در هر يك از زيربخشهاي كشاورزي در حال فعاليت هستند خواست تا از طريق تشكلهاي موجود به عضويت صندوق در آيند و از خدمات آن بهره مند شوند.

وي خدمات اين صندوق به كشاورزان عضو را فارغ از هرگونه روند بوروكراسي و كاغذ بازي دانست و ادامه داد: اين صندوق هم‌اكنون با خدمات ‪ ONLINE‬به توليدكنندگان سرويس مي‌دهد و اعضا مي‌توانند بدون هيچ گونه وثيقه يا تعهد محضري به سرعت خدمات مورد نياز خود را دريافت كنند.

وي اهداف اين سازمان را تامين سرمايه در گردش و نقدينگي بخش‌هاي مختلف مانند دامپروري ، زراعت ، شيلات ، باغداري ، منابع طبيعي و..از محل منابع موجود صندوق و نيز منابع دولتي و خارجي عنوان كرد و شرط بهره مندي از اين تسهيلات را عضويت در تعاوني‌هاي سهامدار اين صندوق توصيف كرد.

وي ديگر اهداف اين صندوق را ارايه خدمات در زمان بحرانها مانند آنچه در مورد احتمال شيوع آنفلوانزاي مرغي پيش آمد و موارد ديگر از اين دست و نيز تنظيم روابط بين توليد و مصرف و حذف واسطه و دلال‌ها ذكر كرد و گفت:
با تهيه نهاده‌هاي مورد نياز و تضمين خريد محصولات ، براي تحقق اين امر تلاش مي‌كنيم.

تاسيس صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي در سال ‪ ۸۳‬و با تصويب هيئت وزيران براي خدمات و كمك مستقيم به بخش كشاورزي بنياد گذاشته شد و حذف پروسه بوروكراسي و قوانين دست و پاگير از جمله دستاوردهاي اين كار بود.

همچنين اين تصميم به دنبال آسيب پذير بودن بخش كشاورزي و سوددهي كم و ريسك بالا در دهه‌هاي گذشته اعمال شد و اين صندوق هم‌اينك با ‪ ۴۹‬درصد سهام دولتي و ‪ ۵۱‬درصد سهام بخش خصوصي به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن