تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816016786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل جمعيت هلال احمر ايران: كودكان ، ‌قرباني جنگ نمي شوند اگر دولتها اراده كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دبيركل جمعيت هلال احمر ايران: كودكان ، ‌قرباني جنگ نمي شوند اگر دولتها اراده كنند


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:دبيركل جمعيت هلال احمر ايران گفت اراده دولت ها و تقويت ارزش هاي انسان دوستانه به تشكيل فضايي عاري از خشونت براي زندگي آرام كودكان منجر مي شود.

به گزارش دريافتي روز چهارشنبه گروه حوادث ايسكانيوز:دكتر «موسوي» در همايش «كودكان ، ‌قربانيان خاموش جنگ» تاكيد كرد؛ انديشه ممنوع كردن جنگ به عنوان ابزار حل و فصل اختلاف ها ميان دولتها ، قدمت چنداني ندارد.
وي تصريح كرد: در قرن بيستم اين انديشه به طور جدي وارد عرصه روابط بين الملل شد ومتاسفانه هنوز آرمان زندگي در جهاني صلح آميز به تحقق نپيوسته است.
دبيركل جمعيت هلال احمر ايران ادامه داد: انديشه محدود كردن آثار ناگوار جنگ ها و حمايت از غير نظاميان از سابقه تاريخي چشمگيري برخوردار و در همه فرهنگ ها و تمدن ها از ديرباز قواعدي براي محدود كردن آثار ويرانگر جنگ ها وجود داشته است.آنچه امروز حقوق بين الملل بشردوستانه ناميده مي شود در واقع بسيار ريشه دارتر از آن است كه به نظر مي رسد.
«موسوي» خاطرنشان ساخت:ريشه هاي حقوق بشردوستانه را بايد در تاريخ و فرهنگ ها و مذاهب ملل مختلف جست و جو كرد.در اين ميان دين مبين اسلام جايگاه و ارزشي خاص و قابل توجه دارد و حجم وسيعي از قواعد حقوق بين الملل بشردوستانه برخاسته از تعاليم ارزشمند و انساني قرآن است.
وي با بيان اينكه يكي از ابعاد حمايت از غير نظاميان موضوع حمايت از كودكان در جنگ هاي مسلحانه است اعلام كرد: براساس حقوق بين الملل بشردوستانه دولتها و گروههاي مسلح از به كارگيري كودكان در جنگ ها منع مي شوند و استخدام كودكان كمتر از 15 سال در ارتش و گروه هاي مسلح، ممنوع و جنايت جنگي محسوب مي شود.
اين مسوول اضافه كرد: در اين حقوق حمايت هاي ويژه اي براي كودكان قرباني جنگي در نظر گرفته شده است و طرف هاي درگير را ملزم مي كند با رفتار انساني و نفي خشونت عليه كودكان ، نيازهاي خاص جسماني و رواني آنها مثل تغذيه ، سرپناه ، پوشاك و جدا نشدن از خانواده هاي خود را تضمين كنند.
دبيركل جمعيت هلال احمر ايران يادآور شد: باتوجه به تاكيد هاي مكرر كنوانسيون ژنو 1949، پروتكل هاي الحاقي 1977، كنوانسيون حقوق كودك 1989، و پروتكل الحاقي به آن درباره ممنوعيت به كارگيري كودكان سرباز مصوب سال 2000 و بسياري اسناد ديگر ، متاسفانه همچنان شاهد به كارگيري آنان در درگيري ها هستيم.
«موسوي» توضيح داد:در ساير كشورهاي درگير جنگ اگر موضوع كودكان سرباز مطرح نباشد، مساله اجحاف به آنان و نبود تضمين برخورداري آنها از حمايتهاي قانوني كه استحقاقش را دارند يكي از موضوعات مهم است.گزارش ايسكانيوز مي افزايد، وي با اشاره به خبرهاي رسانه ها درباره آزار ، كشتار كودكان در جنگهاي مختلف در گوشه گوشه جهان تصريح كرد: هر روز كودكان معصومي در لبنان ، فلسطين ، سودان ، سيرالئون ، كنگو ، عراق ، افغانستان و ....به طرز فجيع به قتل مي رسند.
اين مسوول اظهار داشت:با توجه به تذكرهاي سازمان ملل متحد به طرف هاي درگيري درباره رعايت تعهداتشان در زمينه رفتار با كودكان متاسفانه بهبودي در وضع حمايت از آنان حاصل نمي شود.بي ترديد رسيدن به اين هدف مستلزم اراده دولت ها و تقويت ارزش هاي انسان دوستانه در جهان است و بحث و بررسي درباره اين موضوع مي تواند در جلب توجه عمومي به موضوع منع خشونت عليه كودكان در جنگ و لزوم ساختن فضايي انساني و عاري از خشونت موثر باشد.525/125
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن