تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821164865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر وزير فرهنگ سوريه به فرانسه، نجات سياست با اهرم فرهنگ


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفر وزير فرهنگ سوريه به فرانسه، نجات سياست با اهرم فرهنگ
انتخاب وزير فرهنگ سوريه براي سفر به پاريس به منظور شروع يك ارتباط جديد ، نشان از اهميت فرهنگ براي بهبود مناسبات درهم ريخته سياست دارد.

#‪ ;۱۶۰‬پاسكال آندرياني سخنگوي وزارت خارجه فرانسه در اين‌باره گفت :
اين سفر صفحه جديدي است كه اميدواريم در روابط فرانسه و سوريه گشوده شده و به تحولاتي مثبت بيانجامد.

فرانسه تماس خود را با مقامات سوري در ماه گذشته بعد از انتخاب ميشل سليمان به عنوان رييس جمهوري لبنان از سر گرفت .

نيكلا ساركوزي رييس جمهوري فرانسه در آذرماه ‪ ۸۶‬با قطع تماس با سوريه ، از دمشق خواسته بود زمينه را براي انتخاب رييس جمهوري توافقي در لبنان هموار سازد.

اما ساركوزي شيوه‌اي مغاير با سلفش ژاك شيراك كه بعد از ترور رفيق حريري و ايجاد شبهه در زمينه دست داشتن سوريه در اين ترور تماس با سوريه را به حال تعليق درآورد، در پيش گرفت و همه روابط را قطع و به اصطلاح پلهاي پشت سر خود را خراب نكرد.

با همين نگاه مدتي بعد برنار كوشنر وزير خارجه فرانسه با وليد المعلم همتاي سوري خود در استانبول ديداري غيررسمي داشت كه اولين ديدار دو مقام بلندپايه دو طرف از سال ‪ ۸۳‬بود.

سفر وزير فرهنگ سوريه به پاريس به باور برخي كارشناسان نشانگر استقبال طرفين پس از اعلام ساركوزي در زمينه عزمش براي عادي‌سازي روابط با دمشق است .

آنان تاكيد كردند كه سوريه فرصت كنوني براي گشودن شدن درها را از دست نمي‌دهد.

هرچند فرانسه بعد از انتخاب رييس جمهوري لبنان تماس خود را با دمشق از سر گرفت، اما همچنان در اين زمينه با احتياط رفتار كرده و بر ضرورت استمرار گامهاي مثبت دمشق تاكيد دارد امري كه در پذيرفتن وزير فرهنگ به جاي وزير خارجه سوريه به منصه ظهور رسيد.

از سوي ديگر، آمريكا نيز نسبت به از سرگيري روابط پاريس با دمشق ، چندان موافق نيست و اعلام كرده كه موضوع را با پاريس مورد بررسي قرار خواهد داد.

شان مك كورمك سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين‌باره گفت كه فرانسه و آمريكا درباره صلح و ثبات در منطقه ديدگاهي مشترك دارند و آمريكا بشدت از آنچه رفتار دولت سوريه به ويژه در زمينه حمايت از تروريسم و برنامه محرمانه هسته‌اي اعلام كرده ، نگران است .

صرف نظر از تمام اين موارد و ديدگاههاي مختلف بايد به يك نكته توجه داشت و آن روابط تاريخي ميان فرانسه و سوريه است كه باعث مي‌شود تحليلگران همواره نسبت به قطع نشدن روابط اين دو كشور خوش بين باشند.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن