تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820941003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخابرات پس از مسكن سريع ترين رشد بازدهي را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مخابرات پس از مسكن سريع ترين رشد بازدهي را دارد
رييس هيات مديره شركت مخابرات گفت: مخابرات از سهمي 6درصدي در سبد هزينه خانوار برخوردار است كه پس از مسكن سريع ترين رشد بازدهي را به خود اختصاص داده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا،"وفا غفاريان"_رييس هيات مديره شركت مخابرات در مراسمي كه به مناسبت معارفه سهام شركت مخابرات به بورس برگزار شده بود،اظهار داشت:تغيير مالكيت و مديريت شركت هاي بزرگ دولتي تاثير قابل توجهي در ساختار اقتصادي كشور داشته و رشد سريع شاخص هاي بخش هاي ديگر را به دنبال دارد.

وي با اشاره به اينكه سهام شركت مخابرات يكي از مهمترين بخش هاي رشد بازار سرمايه در كشور محسوب مي شود گفت: براي ورود اين شركت به بورس مراحل مختلفي طي شده است كه اولين گام آن تصويب ابلاغيه اصل 44 در سال84 بود كه با توجه به برنامه چهارم توسعه در هيات وزيران مطرح و به تصويب اين هيات رسيد.

غفاريان عرضه يكپارچه سهام مخابرات را داراي اهميت ويژه اي براي مسوولين اين شركت عنوان كرد و متذكر شد:از اين پس نيز هرگونه سرمايه گذاري كه از نظر اقتصادي توجيه نداشته باشد، مانند طرح هاي توسعه اي روستايي با يارانه دولتي انجام خواهد شد.

وي خاطر نشان مي كند:اين امر تسهيل كننده فعاليت شركت مخابرات و برداشتن گام هاي بزرگي در اين شركت پس از خصوصي سازي است.

رييس هيات مديره شركت مخابرات بابيان اينكه روند خصوصي سازي شركت هاي مخابراتي در قاره آسيا به 30 سال گذشته بازمي گردد،افزود:اولين كشور آسيايي كه سهام آن به بخش خصوصي واگذار شد ژاپن بود و پس از آن نيز حدود 30شركت مخابراتي در اين قاره وارد بورس شدند كه اين مسير هم اكنون از سوي كشورهاي آفريقايي نيز براي پيوستن به بورس كشور متبوع خود دنبال مي شود.

وي اهداف شركت هاي مخابراتي براي پيوستن به بورس را جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي ،بهروري و افزايش سرعت توسعه عنوان كرد و افزود:از بعد ملي خصوصي سازي شركت مخابرات توسعه كامل جامعه را در برمي گيرد و نظام هاي مختلفي در جهان خواهان خصوصي سازي شركت هاي مخابراتشان به منظور رشد سريع ارتباطات خود هستند.

غفاريان با اشاره به بررسي هايي كه توسط مقامات عربستاني در 12 كشور در حال توسعه انجام گرفته است،خاطر نشان كرد: براساس ارزيابي صورت گرفته بالاترين بازدهي سرمايه گذاري خارجي به مخابرات اختصاص داشته است.

وي با بيان اينكه ارتباطات از جمله سرمايه هاي زودبازده جامعه است،تصريح مي كند:امروزه سرمايه گذاري در كشورهاي در حال توسعه بيش از كشورهاي توسعه يافته اهميت دارد كه بيشترين بازده آن به بخش ارتباطات تعلق دارد.

رييس هيات مديره شركت مخابرات بحث ضريب نفوذ ارتباطات را دومين بخش زودبازده اين شركت عنوان كرد و يادآور شد:خدمات ارزش افزوده نيز يكي ديگر از قسمت هاي پرمنفعت مخابرات است.

وي با اشاره به بخشي از قوانين مخابراتي كشور كه براساس آن اپراتور مخابراتي مجاز است كه در بحث خصوصي سازي به صورت اختصاصي براي خود تعيين تعرفه كند،اظهار داشت:اين اصل ارزشمند، ضمانتي براي بازدهي اقتصادي شركت مخابرات است كه در همين رابطه شركت هاي متعددي با ما مذاكره داشته اند.

غفاريان افزود:با مطالعاتي كه بر روي 31 اپراتور در 20كشور جهان پيش و پس از خصوصي سازي انجام شد بازده فروش اين شركت ها 2سال پس از خصوصي سازي از 6/11 به 7/15 رسيده بوداين درحالي است كه قيمت تمام شده فعاليت هاي اين شركت ها از 50درصد به 47 درصد كاهش و فروش آنها از 73درصد به 168درصد ارتقاء پيدا كرده است.

وي متذكر شد:در حال حاضر ميانگين سرمايه گذاري در شركت هاي مخابرات 2برابر شده است و به طور ميانگين در هر خانواده ايراني 5/4 خط تلفن ثابت وهمراه وجود دارد كه از اين تعداد سهم تلفن ثابت يك خط و سهم تلفن همراه 5/3خط است.

وي خاطرنشان كرد:ما در بعد توسعه نسبت به تحولات فناوري دنيا عملكرد خوبي نداشته ايم كه پس از خصوصي سازي اين موضوع نيز تصحيح خواهد شد.

حفظ ودايع تلفن همراه بعد از واگذاري

"صابر فيضي"_مدير عامل شركت مخابرات نيز در اين مراسم با بيان اينكه دولت نهم در راستاي اجراي برنامه هاي سوم و چهارم به منظور افزايش دامنه مشتركين خود و به روز شدن اعطاي تلفن ثابت از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است،خاطرنشان كرد:شركت مخابرات در رابطه با موضوعاتي نظير ارتباطات سياربه رشدي 2برابري دست يافته است به صورتي كه در حال حاضر با عبور از مرز 30ميليون مشترك به اهداف 36ميليون مشتركي برنامه چهارم توسعه بسيار نزديك هستيم.

وي تصريح كرد:ضريب نفوذ تلفن هاي اين شركت در حال حاضر 50درصد است كه براساس برنامه چهارم توسعه اين ميزان بايد 48/33 باشد.

مدير عامل شركت مخابرات بارد مباحثي كه بر عدم سوددهي سرويس هاي اجباري(تلفن هاي همگاني)تاكيد مي كند،خاطرنشان كرد:براساس ارزيابي هاي انجام شده تلفن هاي اجباري داراي سوددهي هستند كه چندان محسوس نيست.

وي اظهار داشت:در حال حاضر در كليه شبكه ها بيش از 80درصد درآمد مخابرات به مكالمه و صوت وابسته است كه بايد پس از خصوصي سازي و ايجاد ارزش افزوده جديد آن راتغيير دهيم.

فيضي مدعي شد كه شركت مخابرات با نصب 15هزار آنتن (بي تي اس)از بيشترين ميزان پوشش دهي نسبت به اپراتور ديگر(ايرانسل) برخوردار است.

فيضي با بيان اينكه 80درصد از سرمايه گذاري هاي مخابراتي بايد در روستاها انجام شود،متذكر شد:در حال حاضر57هزار روستا از اين خدمات برخوردارند كه بايد براساس برنامه چهارم توسعه تا 62 هزار روستا افزايش پيدا كند.

وي با اشاره به ابلاغيه اصل 44قانون اساسي مبني بر واگذاري 40درصدي سهام شركت هاي مخابراتي خاطر نشان كرد:از اين ميزان بخشي به صورت سهام به بخش خصوصي و قسمتي ديگر به شكل سهام عدالت به متقاضيان واگذار خواهد شد كه 20درصد به صورت سهام عدالت،5درصد به شكل سهام كاركنان مخابرات و 20درصد سهام طلايي مخابرات تعلق است.

مدير عامل شركت مخابرات افزود:پس از گذشت 10سال تعداد تلفن هاي همراه 20برابر ،تلفن هاي ثابت 3برابر و ديتا 18برابر شده است.

وي در رابطه با وضعيت ودايع مشتركين پس از خصوصي سازي نيز اظهار داشت:ودايع بايد به همان صورت پيشين حفظ شود كه اين امر امتياز مناسبي براي ايرانيها به شمار مي رود.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن