تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820990945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پارلمان انگليس امروز طرح براون درمورد زمان بازداشت مظنونان ترور را بررسي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پارلمان انگليس امروز طرح براون درمورد زمان بازداشت مظنونان ترور را بررسي مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

دولت انگليس امروز (چهارشنبه) در خصوص طرح‌هايش براي افزايش مدت زمان بازداشت مظنونان تروريستي بدون اتهام، با چالش در پارلمان روبرو مي‌شود؛ راي‌گيري‌اي كه با استقبال روبرو نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، به رغم اينكه نظرسنجي جديد حمايت قاطعي از طرح‌هاي گوردون براون نخست وزير انگليس براي افزايش محدوديت بازداشت پيش از اتهام افراط گرايان مظنون از 28 روز به 42 روز نشان داد، انتظار مي‌رود چندين عضو پارلمان انگليس از حزب حاكم كارگر با اين طرح مخالفت كنند و عليه دولت راي دهند.

جاك اسميت وزير امنيت داخلي انگليس، با همكارانش درباره‌ي اين طرح‌ها در روز سه‌شنبه گفت‌وگو كرد و سخنگوي براون به خبرنگاران گفت كه هنوز كارهاي زيادي براي متقاعد كردن قانونگذاران در مورد پيشنهاد‌هاي ضد تروريستي وجود دارد.

حدود 50 عضو پارلمان از حزب كارگر ممكن است عليه دولت راي دهند. با اين حال گزارش‌ها امروز نشان دادند كه براون به حمايت احزاب كوچكتر براي پيروز شدن متكي است.

در همين حال،‌ ديويد ميليبند وزير امور خارجه انگليس مجبور شد به ديدار خود از خاورميانه خاتمه دهد و به لندن بازگردد تا رايش شمرده شود.

شكست در اين راي‌گيري،‌ فشارها را بر نخست وزير كه حزبش در نظرسنجي‌هاي اخير به دليل شكست در انتخابات محلي به پايين‌ترين ركورد محبوبيت رسيده است، افزايش مي‌دهد.

نظرسنجي موسسه "يوگو" كه امروز در روزنامه ديلي تلگراف منتشر شد، حمايت 69 درصدي از اين پيشنهاد در مقابل 24 درصد مخالفت را نشان داد.

نتايج يك نظرسنجي در شماره روز سه‌شنبه‌ي روزنامه‌ي تايمز نشان داد كه 40 درصد از شركت كنندگان، از افزايش مدت زمان بازداشت مظنونان حمايت مي‌كنند و 33 درصد نيز در صورتي كه پارلمان يك تدبير امنيتي قوي براي اين طرح در نظر بگيرد از آن پشتيباني مي‌كنند.

با اين وجود مخالفان لايحه بحث‌برانگيز ضد تروريسم، كميته‌ي نظارت حقوق بشر پارلمان، گروه‌هاي آزادي خواه مردمي، يك سازمان برجسته مسلمانان و نيز شخصيت‌هاي حقوقي برجسته هستند.

وي به روزنامه هرالد در گلاسگو گفت كه وي از هيچ پرونده‌اي در اسكاتلند كه رسيدگي به آن بيش از 28 روز زمان نياز داشته باشد، اطلاعي ندارد.

مارتين شينين نماينده‌ي ويژه سازمان ملل در حقوق بشر و مبارزه با تروريسم، از براون خواست تا دوباره درباره‌ي اين طرح تفكر كند.

وي در ژنو گفت: من از دولت انگليس مي‌خواهم كه لايحه را باز پس بگيرد يا تا زمان تصميم‌گيري مشخص درباره آن، اين لايحه را به تعويق بيندازد.

توني بلر نخست وزير پيشين انگليس، پس از حمله انتحاري ژوييه 2005 در شبكه حمل و نقل عمومي لندن كه منجر به مرگ 56 تن شد، سعي كرد تا محدوديت بازداشت پيش از اتهام را از حداكثر 14 روز به 90 روز افزايش دهد اما در اين باره موفق نشد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن