تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820859060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/پي‌گيري روند اجراي مصوبات استاني دولت در لرستان/ ـ كمربندي نورآباد در دلفان ـ پيشرفت مصوبات در بروجرد ـ ‌١١ مصوبه از ‌٣١ مصوبه اليگودرز صددرصد اجرايي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /پي‌گيري روند اجراي مصوبات استاني دولت در لرستان/ ـ كمربندي نورآباد در دلفان ـ پيشرفت مصوبات در بروجرد ـ ‌١١ مصوبه از ‌٣١ مصوبه اليگودرز صددرصد اجرايي شده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

در ادامه بازديد خبرنگاران از پروژه‌هاي عمراني استان لرستان صابري استاندار در مسير حركت با اشاره به بافت‌هاي فرسوده خرم آباد گفت: 25 ميليون دلار كمك براي احياي بافت‌هاي فرسوده خرم‌آباد داشتيم و بانك نيز آمادگي پرداخت اين مقدار را دارد، ولي شهرداري هنوز فاينانس‌ها را پيدا نكرده و اين مساله نيز جزء 10 درصد پروژه‌هاي اجرا نشده است.

*** 11 مصوبه از 31 مصوبه اليگودرز صددرصد اجرايي شده است

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در ادامه بازديدها خبرنگاران قرار بود از پروژه هاي عمراني شهرستان اليگودرز نيز بازديد كنند كه به دليل كمي وقت اين كار انجام نشد.

در عين حال سيدمهدي وفايي‌مقدم‌ فرماندار اليگودرز در توضيحاتي گفت: 31 مصوبه جزء مصوبات سفر هيات دولت به اليگودرز بود كه 11 مصوبه آن 100 درصد اجرا شده و 11 مصوبه ديگر در حال اجراست. هم چنين شش مصوبه اصلا اجرايي نشده است.

وي متوسط ميانگين اجراي مصوبات اليگودرز را 80 درصد عنوان كرد و گفت: بيشترين اين پروژه‌ها درباره مسايل بهداشتي، خدمات توليدي و آموزشي ورزشي و ارتباطاتي بوده است.

اسدي پور مدير مقاوم‌سازي و نوسازي مدارس لرستان نيز گفت: در اليگودرز 80 پروژه مقاوم سازي و تخريب مدارس و ساخت 189 كلاس را داشتيم كه در اين راستا 5 ميليارد و 670 ميليون تومان هزينه شده است. همچنين يك مدرسه با 12 كلاس در اليگودرز در حال ساخت است كه زيربناي 3122 متر مربع و يك ميليارد اعتبار براي آن در نظر گرفته شده است.

*** پيشرفت مصوبات در بروجرد

خبرنگاران هم‌چنين به دليل كمي وقت نتوانستند از پروژه‌هاي عمراني بروجرد بازديد كنند كه در اين خصوص فرماندار بروجرد محمدعلي توحيدي در نامه‌اي به استاندار لرستان اهم پروژه‌هاي درحال ساخت و احداث شده بروجرد را گزارش داد.

طبق اين گزارش احداث خانه جوان بروجرد با 15 درصد پيشرفت ، احداث بيمارستان شهيد بروجردي با 15 درصد پيشرفت، اختصاص 14 اتوبوس شهري با 100 درصد پيشرفت، اختصاص چهار دستگاه خودروي سواري موسو و 16 دستگاه موتور سيكلت تحويلي به مراكز و خانه‌هاي بهداشتي با 100 درصد پيشرفت و سالن ورزشي بانوان با 55 درصد پيشرفت و مقاوم‌سازي 13 مدرسه با 70 درصد پيشرفت از جمله مصوبات در حال انجام در بروجرد گزارش شده بود.

به گزارش ايسنا، خبرنگاران هم‌چنين در طول مسير از كمربندي نورآباد در دلفان بازديد كردند.

در ابتدا ولي‌پور فرماندار دلفان در توضيحاتي در خصوص موقعيت اين شهرستان گفت: جمعيت اين شهرستان حدود 140 هزار نفر با وسعت 2700 كيلومتر است. اين شهرستان 265 شهيد ، 615 جانباز و 22 آزاده تقديم كشور كرده و معيشت مردم بيشتر از طريق كشاورزي انجام مي‌شود كه حدودا 80 درصد مردم آن كشاورزند.

وي ادامه داد: براي 214 پروژه در اين شهرستان 15 ميليارد و 370 ميليون تومان اعتبار قرار داده شده كه درمقايسه با سال قبل پيشرفت اين پروژه‌ها 34 درصد رشد نشان مي‌دهد.

وي افزود: از 33 مصوبه هيات دولت در سفر اول به اين استان كه 75 درصد پيشرفت اين تعداد مصوبه بود، كار 14 مصوبه به اتمام رسيده است، 9 مصوبه بالاي 50 درصد اجرا شده ، هفت مصوبه پايين‌تر از 50 درصد در حال اجراست و سه مصوبه اجرايي نشده است.

در بازديد خبرنگاران از كمربند نورآباد دلفان رضايي مديركل راه و ترابري استان لرستان نيز گفت: طول اين كمربندي 10 كيلومتر بود و از سال 85 مطالعات آن تمام و سال 86 به مناقصه گذاشته شد. شش الي هفت كيلومتر آزادسازي مسير شده در سال 86 ، 700 ميليون تومان براي آن اختصاص يافت كه برآورد كلي براي تكميل آن سه ميليارد تومان است و پيش‌بيني مي‌شود آخر سال 88 به بهره‌برداري برسد.

فرماندار دلفان نيز در ادامه توضيحات به خبرنگاران گفت: براي مقاوم‌سازي 46 مدرسه نيز سه ميليارد و 390 ميليون تومان اعتبار قرار داده شده كه 70 درصد كار نيز پيشرفت داشته است.

وي ازجمله مصوبات اجرا نشده مربوط به دلفان را نيز يك طرح صنايع پتروشيمي و واحدهاي مسكوني ويژه محرومين عنوان كرد.

در پايان اين سفر دو روزه به استان لرستان صابري استاندار لرستان در پاسخ به سوالي درباره هدف از انجام اين سفر گفت: هدف اين است كه خبرنگاران براي اطلاع رساني به مردم و شخص رييس‌جمهور با حجم پروژه‌ها و پيشرفت كار آشنا شوند و واقعيت هاي موجود را منتقل كنند. هم‌چنين در صورت مشاهده هرگونه ضعفي در انجام كارهاي مربوط به مصوبات آن ضعف‌ها به ما منعكس شود تا بتوانيم آن‌ها را جبران كنيم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن