تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني: حوزه شبكه ماهواره‌اي ايجاد كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني: حوزه شبكه ماهواره‌اي ايجاد كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - فقه

آيت‌الله مقتدايي مدير جديد حوزه علميه قم، در اولين ملاقات رسمي خود با مراجع معظم تقليد، با آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني ضمن تبريك قبول اين مسووليت خطير از سوي آيت‌الله مقتدايي گفت: توقعات امروز مردم از حوزه با زمان گذشته بسيار تفاوت كرده است و حوزه بايد بتواند پاسخگوي نيازهاي فكري و مذهبي مردم باشد.

وي با تأكيد بر تبليغ و ترويج معارف دين با استفاده از ابزارهاي روز بيان داشت: حوزه بايد خود را به تمام وسايل ارتباطي و رسانه‌اي دنياي امروز مجهز كند و با ايجاد يك شبكه‌ي ماهواره‌اي مستقل، دين مقدس اسلام را به زبان‌هاي زنده دنيا تبليغ كند.

اين مرجع تقليد با تأكيد بر حفظ استقلال حوزه، ارتباط هميشگي علما و طلاب با مردم را از امتيازات حوزه خواند و افزود: مردم بايد بدون هيچ مانعي با علما و روحانيون در ارتباط باشند و مشكلات خود را با آنها در ميان گذارند و مسوولان امر نيز با برنامه‌ريزي‌ صحيح، زمينه حضور طلاب را در مناطق روستايي و شهري فراهم كنند.

صافي گلپايگاني، رمز موفقيت روحانيت را حضور در بين مردم دانست و اظهار داشت: روحانيت با حفظ شئونات و روش طلبگي و با قناعت و زندگي ساده‌ بدون تشريفات، وظيفه اصلي خويش را كه همان هدايت و ارشاد است انجام دهد.

وي به گوشه‌اي ديگر از وظايف مديريت حوزه علميه اشاره كرد و افزود: حوزه بايد با شناسايي نخبگان علمي، وسايل تعليم و رفاه آنان را فراهم كند و در اين راه به گونه‌اي برنامه‌ريزي كند كه طلاب و فضلاي حوزه علميه جامعيت علمي كسب كنند.

صافي گلپايگاني در پايان بيان كرد: مسووليت جديد شما بسيار سنگين است و اينجانب با توجه به سوابق بسيار خوب شما و حسن ظني كه هميشه به جنابعالي داشته‌ام اميدوارم بتوانيد با درايت و تدبير در خدمتگزاري به حوزه علميه كه صاحب اصلي آن حضرت بقيه الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف هستند به موفقيت‌هاي بزرگي نائل شويد و قلب آن وجود مقدس از شما خشنود شود.

در ابتداي اين ديدار آيت‌الله مقتدايي، مدير جديد حوزه علميه قم گزارش مبسوطي از وضعيت كنوني حوزه علميه قم و حوزه‌هاي شهرستان‌ها و برنامه‌ها و طرح‌هاي خود، در قالب مديريت جديد، ارائه كرد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن