تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820934813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان حج و زيارت:بيش از 100هزار زائر تمتع از 22 آبان‌ماه به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رئيس سازمان حج و زيارت:بيش از 100هزار زائر تمتع از 22 آبان‌ماه به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند
گروه اجتماعي: اعزام بيش از 100 هزار زائر ايراني به حج تمتع از 22 آبان‌ماه سال جاري آغاز مي‌شود و به مدت 20 روز نيز ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، «مصطفي خاكسارقهرودي» رئيس سازمان حج و زيارت امروز 21 خردادماه در نشست خبري تشريح برنامه‌هاي اين سازمان براي حج تمتع در جمع خبرنگاران گفت: اين زائران آبان‌ماه سال جاري در قالب 571 كاروان آغاز مي‌شوند و اعزام آنها تا 12 آذرماه به مدت 20 روز ادامه دارد.

وي با اشاره به تاريخ بازگشت حجاج افزود: عمليات بازگشت نيز از 24 آذرماه سال جاري آغاز مي‌شود و يازدهم دي‌ماه سال جاري پايان مي‌يابد البته اين تاريخ‌ها تقريبي هستند و احتمال جابه‌جايي يك‌روزه در اين تاريخ‌ها وجود دارد.

خاكسار قهرودي در ادامه تصريح كرد: بر اساس هماهنگي‌هاي سازمان حج و زيارت، اسامي مديران كاروان‌ها و هزينه حج تمتع سال جاري نيز فردا چهارشنبه 22 خردادماه جاري در جرايد استاني و محلي منتشر خواهد شد.

رئيس سازمان حج و زيارت اظهار كرد: از همين‌رو زائراني كه تا 31 فروردين‌ماه سال 83 براي حج وديعه‌گذاري كرده‌اند از جمعه 24 خردادماه به مدت دو هفته فرصت دارند براي ثبت‌نام به كاروان‌هاي اعلام شده مراجعه و نسبت به انجام امور مربوط به سفر حج خود اقدام كنند.

به گفته وي مدت حضور زائران ايراني در حج تمتع تقريباً 30 روز است كه يك هفته از اين مدت به اقامت در شهر مدينه اختصاص دارد و الباقي مربوط به حضور در مكه مكرمه است.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به افزايش كيفيت خدمات سازمان براي زائران حج تمتع تصريح كرد: با توجه به تخريب‌هاي صورت‌گرفته در اطراف شهر مكه اجاره مسكن براي زائران همه كشورها امري سخت بود زيرا اين مسأله باعث كاهش مسكن و همچنين افزايش قيمت‌ها شده است اما خوشبختانه عمليات آماده‌سازي مسكن براي حجاج ايراني آغاز شده و با وجود همه اين موانع فضاي سكونت زائران ايراني تا 20 ارتقاي كيفي دارد.

خاكسار قهرودي در ادامه افزود: اماكن در نظر گرفته براي زائران ايراني در شهر مكه از نظام هتلي برخوردار هستند علاوه بر اين به دليل نزديكي، شرايط تردد را نيز براي ايرانيان تسهيل كرده است.

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت با اشاره به تورم 100 درصدي محل اسكان و افزايش 32 درصدي اقلام غذايي در عربستان تصريح كرد: با وجود اين افزايش قيمت، هزينه حج تمتع تنها 15درصد افزايش يافته است كه به نوعي ركورد است.

وي به تشريح علل اين موضوع پرداخت و تصريح كرد: اين مسأله با تلاش شبانه‌روزي متوليان حج، صرفه‌جويي در برخي هزينه‌هاي سازمان و از همه مهم‌تر پشتيباني بانك‌هاي عامل به‌ويژه بانك ملي محقق شد زيرا تعامل مثبت چند ساله ما با اين بانك‌ها باعث شد كه سازمان حج از خدمات رايگان اين بانك‌ها استفاده و هزينه كمتري را از حجاج مطالبه كند.

خاكسار قهرودي اظهار اميدواري كرد كه مذاكرات انجام‌شده توسط مسئولان ايراني به‌ويژه سفر اخير آيت‌الله «هاشمي رفسنجاني» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، شرايطي را فراهم كند كه سهميه ايران براي اعزام به حج عمره و تمتع كاهش نيابد.

رئيس سازمان حج و زيارت در پايان اين نشست خبري با اشاره به تأخير در پروازهاي انتقال زائران گفت: البته بيشتر پروازهاي سال گذشته خيلي منظم بود مگر برخي از آنها كه علت آن هم بارش برف و باران بود اما طبق جلسات مشتركي كه با شركت هما و هواپيمايي سعودي داشتيم تمام نكات لازم براي كاهش ساعت تأخير گوشزد شده است.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 666]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن