تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815983168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور رئيس سازمان ميرث فرهنگي:مردم كاشان در صنايع دستي، نابغه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشاور رئيس سازمان ميرث فرهنگي:مردم كاشان در صنايع دستي، نابغه هستند
مشاور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: مردم كاشان در زمينه صنايع دستي، نابغه هستند.

به گزارش ايرنا، "سيف‌الله امينيان" روز سه شنبه در حاشيه نمايشگاه آثار صنايع دستي جمعي از هنرمندان كاشان، اظهار داشت: كاشان ، از جمله شهرهاي استثنايي در زمينه صنايع دستي است كه آثار مردم آن دراكثر موزه‌هاي معروف دنيا وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه همه شهرهاي مهم تاريخي كشور همانند شيراز، اصفهان، تهران و كرمان، به دليل پايتخت بودن در يك يا چند دوره حكومتي، توسعه يافته‌اند،اظهارداشت: كاشان تنها شهري است كه قبلا پايتخت هيچ حكومتي نبوده و از امكانات حكومتي براي توسعه استفاده نكرده‌است، اما ويژگي‌هايي مشابه و حتي برتر از آنها را در همه صنايع و هنر بويژه صنايع دستي داشته است.

به گفته وي،امكانات، توسعه و ارزشهاي فرهنگي و صنايع دستي اين شهرستان را مردم كاشان، به طور خودجوش فراهم كرده‌اند.

امينيان وجود آثار ارزشمند صنايع دستي كاشان را در موزه‌هاي مطرح جهان همچون موزه ويكتورياو آلبرت لندن و موزه متروپوليزام آمريكا، گواه برتري اين شهرستان در زمينه صنايع دستي دانست.

وي، محراب مسجد ميدان كاشان، اثر خاندان ابوطاهر كاشاني را نفيس‌ترين اثر سراميكي دنيا عنوان كرد كه در موزه ويكتوريا و آلبرت لندن به نمايش گذاشته شده‌است.

مشاور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، همچنين فرش معروف شيخ صفي را نفيس‌ترين فرش دستباف جهان ذكر كرد كه در همين موزه نگهداري مي‌شود.

وي در مورد چگونگي احياي صنايع دستي در حال نابودي، مانند مسگري، به سخن رييس جمهوري در سفر سال گذشته خود به كاشان اشاره كرد و گفت: براي احياي صنايع دستي، بايد اين توليدات را وارد زندگي مردم كنيم.

امينيان با اشاره به خالي بودن جاي كارگاه كاشي دركاشان ابرازاميد واري كرد: با پيگيريهاي انجام شده و تلاش بيشتر مسئولان، شاهد توسعه صنعت كاشي در شهر كاشان كه خود مهد و صاحب اين صنعت است، باشيم.

مدير خانه هنرمندان و موزه مردم شناسي كاشان نيز صنايع دستي هر منطقه را مبين فرهنگ و هنر آن منطقه دانست و گفت:پتانسيلها و توانمنديهاي كشور به ويژه شهر كاشان، در زمينه صنايع دستي بسيار غني است.

"سيد اكبر حلي" افزود: مسئولان بايد صنايع دستي را كه يكي از عوامل اقتصاد شهري و روستايي و موجب اشتغال زايي است، حمايت كنند و در ارتقاي سطح كمي و كيفي آن بكوشند.

وي تلاش دولتمردان ايران را در ‪ ۲۰‬سال گذشته در زمينه صنايع دستي تقدير كرد و گفت: ايجاد رشته‌هاي كارداني و كارشناسي صنايع دستي، هنر و معماري، ايجاد گنجينه‌هاي هنر، اختصاص تسهيلات بانكي براي صنعتگران و معافيت آنها از پرداخت ماليات از جمله اقدام‌هاي انجام گرفته دولت است.

حلي‌ابتكار عمل، خلاقيت و نوآوري بر اساس نياز سنجي راعناصر مهم در توسعه و گسترش صنايع دستي دانست و اظهار داشت:براي بقاي صنايع دستي بايد با حفظ اصالت هنر صنايع دستي، خلاقيت و پويايي را در آن راه دهيم و به نيازهاي مصرف‌كننده توجه داشته باشيم.

نمايشگاه صنايع دستي جمعي از هنرمندان كاشان، از سوي خانه هنرمندان اين شهرستان با همكاري بخش خصوصي برپا شده و به مدت ‪ ۱۰‬روز براي بازديد عموم داير است. ك/‪۳‬
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن