تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821005491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب سفر اروپايي بوش در مطبوعات روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بازتاب سفر اروپايي بوش در مطبوعات روسيه


روسيه‌و قفقاز- همشهري‌آنلاين:
مطبوعات روسيه آخرين سفر رئيس جمهور امريكا به اروپا را آخرين تلاش وي براي خنثي كردن مسافرت‌هاي اخير رئيس جمهور و نخست وزير روسيه به آلمان و فرانسه ارزيابي مي‌كنند.

به گزارش واحد مركزي خبر، روزنامه كامرسانت چاپ مسكو در اين باره نوشت سفر اخير بوش به اروپا به منظور مجاب كردن متحدان اروپايي خود به توسعه پيمان‌نظامي ناتو به سمت شرق، تغيير مسير لوله‌هاي انتقال نفت گاز از روسيه، برنامه‌هاي اتمي و نيز اوضاع در منطقه ابخازيا صورت گرفته است.

به نوشته اين روزنامه، در پي شكست‌هاي سياسي و اخلاقي بوش در عراق، روابط واشنگتن با اروپا به سردي گرائيد و پس از ان بسياري از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به ويژه آلمان و فرانسه درباره موضوعات مرتبط با ايران و نيز روسيه با واشنگتن اختلاف نظر پيدا كردند.

آخرين سفر بوش به اروپا هنگامي صورت مي‌گيرد كه پيش از آن ديميتري مدويدف رئيس جمهور روسيه در آلمان به اروپايي‌ها هشدار داد كه از حضور در پيمان ناتو صرفنظر كنند و در دوازدهمين همايش بين المللي اقتصادي در سن پترزبورگ آمريكا را مسئول بحران‌هاي مالي و بي‌ثباتي در جهان معرفي كرد. [گزارش ديدار مدودف از آلمان]

اين‌گونه تصور مي‌شود كه غربي‌ها بر اين باورند كه رئيس جمهور جديد روسيه ليبرال است و به حرف ولاديمير پوتين كه گفته بود روابط آن‌ها با مدويدف آسان‌تر نخواهد بود اعتماد ندارند.

مطبوعات روسيه از عصر بوش در روابط بين‌المللي به عنوان دوران بي‌ثباتي، بي‌اعتمادي، رقابت‌هاي ناجوان‌مردانه و ناامني ياد مي‌كنند.

روزنامه ايزوستيا هم با اشاره به اتفاق نظر و روحيه عمومي مقامات بلندپايه روسيه افزود الكسي كودرين معاون نخست وزير و وزير دارايي روسيه كه كم‌تر درباره سياست اظهار نظر مي‌كند در همايش بين‌المللي سن پترزبورگ از ناتو و صندوق بين‌المللي پول به شدت انتقاد كرد و گفت، ناتو بايد به تاريخ بپيوندد و صندوق بين‌المللي پول هم بر خلاف آن چه در اهداف آن آمده است به تشديد بحران و تورم در جهان دامن مي‌زند.

وي افزود زماني كه روسيه دچار بحران شده بود ما برنامه‌هاي صندوق بين‌المللي پول را در دستور كار خود قرار داديم اما بحران با پيروي از اين برنامه‌ها تشديد يافت.

كودرين گفت ما از اين تجربه تلخ درس عبرت گرفتيم و صندوق ثبات را ايجاد كرديم كه در نتيجه يك سنت را هم از دست نداده ايم.

همچنين روزنامه نيزاويسيمايا گازتا هم با اشاره به دورنماي روابط روسيه و آمريكا نوشت اختلافات و مشكلات ميان روسيه و آمريكا در اوضاع كنوني بيش از هر دوره ديگري است و بوش مي‌داند كه پيش از ترك كاخ سفيد قادر نيست اوضاع را تغيير دهد و از اين رو رئيس‌جمهور آمريكا در آخرين سفر خود تلاش مي كند تا سردي روابط با اتحاديه اروپا را كه پس از حمله امريكا به عراق ايجاد شده است بهبود بخشد تا از اين راه حداقل يك حركت مثبت از خود بجا بگذارد.

تاريخ درج: 20 خرداد 1387 ساعت 22:26 تاريخ تاييد: 20 خرداد 1387 ساعت 23:01 تاريخ به روز رساني: 21 خرداد 1387 ساعت 00:36
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن