تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815994835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ ايران به اتهامات:موضوع هسته‌اى به آژانس برگردد انعطاف نشان مى‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: پاسخ ايران به اتهامات:موضوع هسته‌اى به آژانس برگردد انعطاف نشان مى‌دهيم
نماينده دائم كشورمان در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در بيانيه‌اى به برخى اظهارات مطرح شده در جلسه شوراى حكام در 5 ژوئن 2008 (15 خرداد) پاسخ داد.

به گزارش ايسنا، على‌اصغر سلطانيه با ابراز ناخرسندى از اين كه تعداد معدودى از كشورهاى غربى همچون، آمريكا، فرانسه، استراليا، كانادا و ژاپن كاملا‌ عناصر اساسى گزارش مديركل را ناديده گرفتند گفت: چنين رهيافتى كه حتى به يك نكته مثبت گزارش اشاره نشود و قرائت بيانيه‌هاى كهنه و منسوخ گذشته‌شان نه تنها اعتبار آنها را خدشه دار ساخته، بلكه عملكرد آژانس را نيز تضعيف كرده است.

وى گفت: آنها شايد نه همه، ناخرسندند كه بعد از 3 هزار نفر ‌ روز بازرسى گسترده هيچ مدركى گواه بر انحراف مواد يا فعاليت‌هاى هسته‌اى به سوى اهداف نظامى‌يافت نشده است; چرا كه مايل بودند بهانه‌اى براى تحقق دستور كار پنهان‌شان از تغيير رژيم تا محروم ساختن ملت نجيب ايران از فناورى و دانش هسته‌اى پيدا كنند. من مطمئنم كه بعد از دخالت غير قانونى شوراى امنيت، دولت آمريكا آرزو داشت كه ايران همكارى‌هايش با آژانس را متوقف سازد و حتى ازNPT خارج شود تا بهانه‌اى داشته باشد كه سياست خصمانه يكجانبه خود را اعمال كند. سلطانيه با بيان اين كه دولت آمريكا بارها در ارتباط با امور جهانى دچار اشتباه محاسبه شده است و سابقه سياه آن در منطقه ما اين ارزيابى را به اثبات مى‌رساند، اظهار كرد: تصميم گيرندگان در كاخ سفيد بايد چشمان‌شان را به سوى واقعيات باز كنند، رياضيات خود را بهبود بخشند تا بيش از اين دچار اشتباه محاسبه نشوند. اجازه دهيد تا به شما يك نمونه عينى ارايه دهم كه مربوط به مذاكرات شورا است. رئيس جمهور آمريكا بعد از گفت‌وگو با نخست وزير انگليس در كنفرانس مشترك خبرى اخير از دنيا خواست تا بسيج شوند و اجازه ندهند كه ايران به فناورى غنى سازى دست يابد. يك نفر شايد آقاى شولتى لا‌زم است به وى اطلا‌ع دهد كه ايران در حال حاضر بر فناورى غنى سازى مسلط شده است. همانطور كه توسط كارشناسان برجسته و بازرسان آژانس اين امر تائيد شده است.

وى افزود: شايد گزارش‌هاى مديركل بايد به صورت ساده‌تر و زبان عاميانه‌اى توضيح داده شود. چنين اظهاراتى پرسش جدى را در مورد اعتبار كشورى كه خود را ابرقدرت مى‌خواند و هزاران كلا‌هك هسته‌اى دارد، مطرح مى‌كند. نماينده دائم كشورمان در آژانس خطاب به رئيس جلسه ادامه داد: در ارتباط با مطالعات ادعايى من بايد به كشورهاى عضو اطلا‌ع دهم كه آمريكا به دبيرخانه اجازه نداده است كه اسناد را به ايران ارائه دهد با اين ادعا كه ارائه چنين اسنادى خطر اشاعه هسته‌اى را ايجاد مى‌كند; چرا كه ممكن است ايران از اين اطلا‌عات براى طراحى بمب هسته‌اى استفاده كند. اينجا يك پرسش ساده مطرح است: اگر آمريكا ايران را متهم مى‌كند كه چنين مطالعات ادعايى را انجام داده است و آن اسناد در مورد مطالعات ادعايى از ايران نشات گرفته‌اند در آن صورت اصلا‌ منطقى نيست كه كپى آنها در اختيار ايران قرار نگيرد. از سوى ديگر اگر ايران چنين اطلا‌عات حساسى را ندارد پس اتهامى‌هم كه مطرح مى‌شود، بى‌اساس است. سلطانيه گفت: سياست‌ها و اقدامات خوب طراحى شده جمهورى اسلا‌مى‌ايران كه بر پايه اصول نشات گرفته از قانون اساسى شكل گرفته‌اند آمريكا را خلع سلا‌ح و نااميد كرده است. ايران نه فعاليت‌هاى صلح‌آميز هسته‌اى خود از جمله غنى سازى را تعليق كرده و نه همكارى كامل خود با آژانس بر اساس اساسنامه آن و تعهدات پادمانى‌اش را متوقف ساخته است.

وى تاكيد كرد: اگر برخى تصور مى‌كنند كه با طولا‌نى ساختن اين پروسه خسته كننده نگاه داشتن موضوع در دستور كار شوراى حكام، ايران مجبور خواهد شد كه از فعاليت‌هاى هسته‌اى‌اش شامل غنى سازى دست بردارد، من بايد در همين‌جا اعلا‌م كنم كه اين امرى ناممكن است. به محض اينكه موضوع هسته‌اى ايران از دستور كار شوراى حكام خارج شد و اجراى پادمان به صورت عادى در آمد، ايران مى‌تواند انعطاف بيشترى نشان دهد و اقدامات داوطلبانه‌اى را اتخاذ كند، اما تا زمانى كه وضعيت جارى تغيير نكند، ايران به همكارى خود براساس موافقتنامه پادمان ادامه خواهد داد.

سلطانيه از قريب به اتفاق هيئت‌هاى حاضر در اين نشست به ويژه كشورهاى عضو جنبش عدم تعهد كه در انعكاس نكات مطرح شده در گزارش مديركل به شيوه‌اى متوازن و منصفانه عمل كردند، قدردانى كرد.

وى گفت: فصل طلا‌يى ديگرى در تاريخ جنبش عدم تعهد درIAEA رقم خورد كه به جامعه بين‌المللى نشان داد كه اين جنبش كاملا‌ به اصولى كه چندين دهه پيش بر پايه آنها بنيان نهاده شد، كاملا‌ پايبند است كه جنبشى براى صلح و سعادت در جهان است، اين جنبش سركوب‌گران را به چالش كشيده و گام‌هاى دسته جمعى به سوى ايجاد عدالت براى همه برداشته است.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن