تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820820817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش 50 درصدي توليد گندم در پيرانشهر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كاهش 50 درصدي توليد گندم در پيرانشهر
اروميه - خبرگزاري مهر: مدير اداره جهاد كشاورزي آذربايجان غربي از كاهش 50 درصدي توليد گندم در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در پيرانشهر،علي ابراهيمي ظهر روز دوشنبه در دومين جلسه ستاد بحران خشكسالي اين شهرستان افزود: امسال 24هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان زير كشت گندم رفته است كه نيمي از اين مزارع به صورت ديم مي باشد.

وي در ادامه با اشاره به وقوع خشكسالي در كشور اظهار داشت: در اين راستا پيش بيني مي شود ‪ توليد گندم در سطح مزارع كشاورزي اين شهرستان در سال زراعي جاري 50 درصد كاهش يابد.

وي ميانگين بارندگي در سطح اين شهرستان را ‪ ۸۲۰‬ميلي متر عنوان كرد و گفت: ميزان بارندگي در سال زراعي جاري در اين شهرستان تنها ‪۳۸۸‬ ميلي متر بوده است.

ابراهيمي، كاهش دما به ميزان حدود ‪ ۱۰‬درجه سانتي گراد و رسيدن دماي هوا به ميانگين ‪ ۱۴‬درجه بالاي صفر در فروردين و ارديبهشت ماه را از جمله موانع رشد كافي گندم زارهاي اين شهرستان عنوان كرد.

فرماندار پيرانشهر هم در اين نشست بر استفاده بهينه از آب بويژه در بخش كشاورزي تاكيد كرد و گفت: اكيپهاي بازرسي و كنترل در سطح اين شهرستان تشكيل و بر استفاده از آب چاه‌هاي غير مجاز نظارت خواهند كرد.

محمد هاديفر افزود: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده از پساب مجتمع پرورش ماهيان باديان آباد نيز براي آبياري دو هزار و ‪ ۵۰۰‬هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان استفاده خواهد شد.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن