تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802734163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در روز وداع با نادر ابراهيمي جواد مجابي: نادر ابراهيمي پرواي نقد اهل نظر را نداشت// تفاوت هاي ما مرز بين ما نيست مايه جذابيت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در روز وداع با نادر ابراهيمي جواد مجابي: نادر ابراهيمي پرواي نقد اهل نظر را نداشت// تفاوت هاي ما مرز بين ما نيست مايه جذابيت است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: جواد مجابي در مراسم تشييع پيكر نادر ابراهيمي گفت: نادر ابراهيمي پرواي نقد اهل نظر را نداشت ، چرا كه خود نيز در كار نقد و نظر و اهل شناخت و ادراك در مسايل اجتماعي و فرهنگي بود .

همراه با گزارش تصويري
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، مراسم تشييع پيكر نادر ابراهيمي صبح امروز در خانه هنرمندان ايران با حضور جمع كثيري از هنرمندان و ادب دوستان اين مرز و بوم برگزار شد.
جواد مجابي در اين مراسم گفت: زيباست آدمي كه يك عمر دوستدار كودكان و نوجوانان سرزمينش باشد برايشان كار كند غصه شان را بخورد در شادي هايشان خوشحال باشد و از رنج هايشان اندوهگين. اين كه پيش ما به خواب ابدي رفته است از ته دل كودكان را دوست مي داشت و برايشان مي نوشت و كار مي كرد.
وي افزود: ستودني است آدمي كه زن و مرد وطنش اهل جهان را بي پروا و شيفته وار دوست داشته باشد و برايشان در زمينه هاي مختلف كار كند قصه بنويسد فيلم بسازد و برنامه تلويزيوني تدارك كند و پژوهش كند در مبارزه و جنگ و صلح هم سرنوشت آن ها باشد اين كه اكنون فارغ از داوري ها و ارزيابي هاست نادر ابراهيمي از شهر ما و از ما نوشته است بار ديگر شهري كه دوست مي داشتم در آن شهر قصه ها گفته از انسان، جنايت، احتمال و شجاعانه در مكان هاي عمومي آن را طرح كرده و غصه خورده است از تكثير تاسف بار پدر بزرگ.
وي در ادامه گفت: در 27 سالگي خانه اي براي شب را ساخت و در آن منتظر گشايش روز ماند.
منتظر نماند برخاست رنج برد و آفريد، گاهي پراكند و در متن يك جريان پيشتاز كنار بهترين چهره هاي ادبي نسلش در راه فرهنگ به جان كوشيد فيلم ساخته است از تركمن صحرا و مردمانش و در قبايل ما آتش بدون دودي يك دوده را سال هايش پيش ديده بود و ديدني كرده بود و بعدها رمان اش را انتشار داد عاشق ايران بود و در سفرهاي دور و دراز حامي و كامي در وطن همسفر شد تا اين سرزمين را يك بار ديگر چنان كه هست پيش چشم ها و به خاطر ديگران بياورد و ترانه اي را ساخت كه محمد نوري آن را پرچم روزگار ديگري كرد. ما براي آنكه ايران كشور خوبان شود رنج دوران برده ايم براي ادبيات كودكان قصه نوشت در راه پژوهش در اين زمينه دشوار را هموار كرد با ايجاد موسسه همگام با كودكان و نوجوانان با ياري همسرش.
جواد مجابي در خصوص مردمي بودن نادر ابراهيمي گفت: بين مردم و همچون آنان كار كرده بود در كارگري و كارمندي و حجره داري و براي آنان كار كرده بود چون روشنفكري مردم گرا. در عرصه ويراستاري ايران شناسي سينماگري تدريس در دانشگاه و مانند آن، نويسنده اي پركار و تجربه گرا بود و از خطر كردن در شيوه هاي گوناگون نمي هراسيد اگر چه نتواند در شيوه اي به كمال خلاقيتش برسد.
نوشته برايش اصل بود نه اينكه از آن شهرتي و ثروتي را خواستار باشد پرواي نقد اهل نظر را نداشت چرا كه خود نيز در كار نقد و نظر بود و اهل شناخت و ادراك در مسايل اجتماعي و فرهنگي، دوست دارم اينجا در حضور او اين حقيقت بديهي اما همواره انكار شدني را كه حاصل تجربه هاي فرهنگي نسل نادر است يادآور شوم كه تشخص در فرديت ماست.
وي افزود : در تفاوت هاي ما با يكديگر با ناهمگوني ها در روش و منش آثار ويژه از زندگي ويژه ما حاصل مي آيد روشنفكران اعضاي يك حزب نيستند كه چون سربازان همسو و هماهنگ باشند. جهان با تنوع و گونه گوني زيباتر و تازه تر شده است فرهنگ از ناهمگوني ها و اختلاف نظرها بيشتر بهره مي برد تا از همسان سازي فرمايشي فرهنگ روشنفكري جمع بند گونه گوني ها وتركيب خلاقي از ناهمگوني هاي بشري است.
وي با بيان اينكه تفاوت هاي ما مرز بين ما نيست مايه جذابيت است گفت:اگر مي پذيريم كه فرهنگ مرزهاي جغرافيايي را در مي نوردد و كمرنگ مي كند ديگر نبايد تن در دهيم كه درون يك جغرافيا بين اهل فرهنگ مرزهاي مانعي بكشند پيش پاي تفاهم كه اين چپ و آن راست، اين ملي و آن فراملي است همه آزادانه كار خود را توليد و عرضه كنيم در نهايت اين مردم تاريخي اند كه انتخاب هاي احتمالي خود را دارند با حفظ تمامي تفاوت ها آنچه ما را به يكديگر مي سپرده و در يك آفتاب گرم گرممان مي داد حفظ شان انسان و ارزش هاي دل است.
وي گفت:نادر نيز چون ما پروا نداشت كه داوري آيندگان چه خواهد بود او نوشتن را و زيستن را دوست داشت عليه مرگ و فراموشي و ابتذال دامن گير چون هم نسلانش فراز و فرودي حيرت انگيز را تجربه كرد.
مي دانست روزگار هر كس را در جايگاهي فراخور مي نشاند.
مجابي افزود:نزديك بيني تاريخي عيبي بزرگ است براي اهل فكر و خيال و معرفت اهل فرهنگ محدودند در زندگي به شتاب و در مرگ مي روند به درنگ، آثارشان زمان و مكان را در مي نوردد و مي گذارد در ذهن ها و زبان ها حاصل زندگي هنرمند رويش جوانه اي تازه اي است بر تنه ستبر فرهنگ كهن و سبزانه نوميده اي من، تو، او و همين ما را بس است.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن