تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803245175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينماي ايران حتي يك فيلم آخرالزماني توليد نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از شبكه چهار سيما، حجت الاسلام عبدالحسين محمودي دربرنامه نشاني اين شبكه به بازخواني پرونده سينماي آخرالزماني در صنعت سينماي جهان پرداخت. اين پژوهشگر مسايل ديني در پاسخ به اينكه چرا سينماي ايران به مفاهيم آخرالزماني نپرداخته است، گفت: اين فيلم‌ها آثار گران قيمتي هستند و ساخت آن به خاطر هزينه‌هاي گزافي كه دارند، سخت است. محمودي در ادامه افزود: البته بسياري از سينماگران ايراني حال و حوصله مطالعه ندارند، ضمن آنكه حوزه علميه نيز چندان به مساله سينما نپرداخته است. وي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر بين سينماگران و حوزه‌هاي علميه يك فاصله و ديوار وجود دارد، اظهار داشت: وجود 6 هزار حديث درباره امام عصر (عج) مي تواند يك منبع عظيم را در اختيار سينماگران ايراني قرار دهد. اين مدرس دانشگاه با بيان اينكه برخي از سينماگران نبود فيلمنامه خوب در زمينه آخرالزمان را عامل توليد نشدن اينگونه آثار مي دانند، گفت: كارشناسان موسسات مهدويت بايد اين احاديث را به سينماگران عرضه كنند تا فعالان سينمايي محتواي آن را با تكنيك و فن و هنر خود بياميزند و فيلم توليد كنند. محمودي با طرح اين پرسش كه چرا بعد از 30 سال از گذشت انقلاب حتي يك فيلم آخر الزماني هم در سينماي ما توليد نشده است افزود: ما بايد در اين زمينه فيلم بسازيم و بگوييم تعريف دولت كريمه، آخرالزمان و مدينه فاضله از نظر شيعه چنين جايگاهي دارد. وي خاطر نشان كرد: از نگاه شيعه، در مدينه فاضله در دوران آخرالزمان عقل مردم كامل مي شود كه اين تعريف با فضاي فيلم هاي آخر الزماني هاليوودي تضاد دارد. اين پژوهشگر مسايل ديني درباره آثاري كه سينماي غرب تحت عنوان آخرالزمان توليد مي‌كند، گفت:‌ فيلم‌هاي آخرالزماني هاليوود مي‌خواهند با تهديد و خشونت در دل مردم رعب و وحشت ايجاد كنند. محمودي تاكيد كرد: بسياري از فيلم‌هاي سينمايي و مجموعه‌هاي تلويزيوني ايراني نيز به غلط اين راه را رفته‌اند در حالي كه دين اسلام مردم را به آرامش دعوت مي‌كند و اين مفاهيم با دين و فرهنگ ما سازگار نيست. اين پژوهشگر مسايل ديني به تحليل ويژگي‌هاي آثار سينماي غرب با مضمون آخرالزمان پردخت و گفت: گزينشي بودن، يكي از رويكردهاي اين فيلم‌ها است كه تلاش مي‌كنند نشان دهند كه يهود، قوم و نژاد برتر است. محمودي با بيان اينكه در اينگونه آثار نامي از خداوند متعال برده نمي‌شود، يادآور شد: در فيلم سينمايي شاهزاده مصر و كتاب آفرينش چند ديالوگ كوتاه درباره خدا وجود دارد اما باز هم مي‌بينيم كه خدا ضعيف است. وي افزود: سازندگان اين آثار بر تفكر انسان محوري و اومانيستي تاكيد دارند و معتقد به شعار بشر هست و ديگر هيچ هستند و به همين خاطر در اينگونه فيلم‌ها يك دانشمند به عنوان منجي مطرح مي‌شود. محمودي با بيان اين‌كه سينماي هاليوود بر اساس انسان محوري و حذف خدا بنا شده اظهار داشت: ‌در فيلم‌هاي آخر‌الزماني مانند طالع نحس و موميايي گاهي شيطان محور قرار داده مي‌شود. اين محقق و مدرس دانشگاه، مبناي اين فيلم‌ها را خرافه دانست و گفت: در عصر حاضر بيشترين القاي خرافه از سوي سينماي هاليوود شكل مي‌گيرد. وي ادامه داد: حتي در برخي فيلم‌ها به خدا پرخاشگري مي‌كنند؛ يعني يك قهرمان با خدا در مي‌افتد و با نمايش يهوديت، تلاش مي‌كنند دين و معنويت و خدا محوري را حذف كنند. محمودي درباره چگونگي شكل‌گيري فيلم‌هاي آخرالزماني گفت: سينماي هاليوود ادوار مختلفي را گذرانده است؛ در يك مقطع اين سينما دچار بحران اقتصادي شد و به همين خاطر متفكران اين سينما براي رفع بحران موضوعات جديدي را مطرح كردند. وي اضافه كرد: آخرالزمان موضوعي است كه همه مردم در آن سهيم هستند و فراگيري زيادي دارد زيرا پايان جهان براي همه سوال است و به همين خاطر فيلم‌هايي كه به موضوع آخرالزمان پرداخته‌اند،پرفروش شدند. محمودي يادآور شد: از سال 1970 به بعد سينماگران متوجه شدند كه نياز به دين و معنويت در بين مردم در حال گسترش است و به همين خاطر رويكرد آنان تبليغ ديني شد كه مدنظر آنان بود. اين مدرس دانشگاه با تاكيد بر اينكه آخرالزمان به عنوان يك ايدئولوژي ديني براي هاليوود مطرح است، گفت: سينماگران هاليوود با مشاهده علاقه مردم به سمت حقيقت، خرافه را به جاي حقيقت به مردم تحويل دادند. وي مبناي آثار علمي و تخيلي هاليوود را مبتني بر خرافه دانست و گفت: در حالي كه دين مسايلي مانند طالع و نحس را نهي كرده‌است، سينماگران هاليوود در اين عرصه فيلمسازي مي‌كنند. برنامه نشاني با هدف بررسي مفاهيم سينماي ديني از شنبه تا سه‌شنبه در ماه رمضان از شبكه چهار سيما روي آنتن مي‌رود. فراهنگ 2025**1588




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن