تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805638538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون حقوقي قوه قضاييه : تدوين نظام جامع حمايت از سرمايه گذاري در محيط زيست ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معاون حقوقي قوه قضاييه : تدوين نظام جامع حمايت از سرمايه گذاري در محيط زيست ضروري است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: معاون حقوقي و توسعه قضايي قوه قضاييه تدوين يك نظام جامع، براي حمايت از سرمايه گذاري اقتصادي در عرصه زيست محيطي را ضروري خواند.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر عليرضا جمشيدي معاون حقوقي و توسعه قضايي قوه قضاييه در همايش حقوق محيط زيست و تعالي همه جانبه كشور با بيان اينكه حدود 60 سال از توجه جهاني به مقوله حفاظت از محيط زيست مي گذرد، گفت: در اين عرصه كمتر كشوري است كه به قوانين آن توجه نداشته باشد.
وي با بيان اينكه در كشور ما حدود 50 سال است كه در قوانين مختلف به اين مقوله توجه شده و دقيق ترين و كامل ترين تعبير را در اين خصوص در قانون اساسي شاهد هستيم، افزود: قواعد ديگري كه مي تواند مكمل اين امر باشد بحث انفال و مشتركات عمومي است.
سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به توسعه پايدار اظهار داشت: حفظ و توسعه منابع اجتماعي در كنار حفاظت از محيط زيست به عنوان توسعه پايدار قلمداد مي شود.
جمشيدي بر حمايت از محيط زيست به دليل ارزش هاي بنيادين در چارچوب اقدامات غير كيفري و كيفري تاكيد كرد و گفت: اثربخش ترين حمايت در اين راستا، حمايت غير كيفري است.
وي گفت: وقتي سخن از پيشگيري از محيط زيست پيش مي آيد، اين نوع پيشگيري ناظر بر پيشگيري وضعي و اجتماعي است.
وي ادامه داد: در بخش وضعي آنچه مدنظر است كنترل عديده مجرمانه و يا تخلف از اقدامات وضعي است كه عمدتا به طور مشخص و ملموس از سوي حفاظت محيط زيست انجام مي شود.
جمشيدي با طرح اين سوال كه آيا سازمان محيط زيست از چارچوب هاي لازم برخوردار است، اظهار داشت: بر اساس قانون حفاظت و بهينه سازي محيط زيست، اين سازمان مهمترين سازمان در اين رابطه است كه نقش آن، نقشي پيشگيرانه است و قانون گذار امكان برخورد را به اين سازمان داده است.
سخنگوي قوه قضاييه دومين مرجع در پيشگيري وضعي را شهرداري عنوان كرد و اظهار داشت: سازمان انرژي اتمي، بنادر و كشتيراني، شيلات و سازمان هاي مربوطه نقش مهمي در اين راستا دارند.
وي نقش سازمان بازرسي كل كشور در پيشگيري وضعي را نقش جدي دانست و اظهار داشت: اين سازمان به دليل اينكه اقتصاد كشور جنبه دولتي دارد، نقش مي تواند جدي ايفا كند.
وي ادامه داد: قوه قضاييه در سال هاي اخير موضوع حفاظت از جنگل ها و مراتع را در شوراي حفظ حقوق بيت المال مورد توجه قرار داده است.
معاون حقوقي و توسعه قضايي قوه قضاييه در باره اقدامات پيشگيرانه گفت: وقتي از اقدامات پيشگيرانه اجتماعي سخن به ميان مي آيد، متمركز به فرد و جامعه است كه در اين مورد نگاه ما به فرهنگ سازي و آگاهي مردم است و هنوز در اين رابطه راه جدي در پيش رو داريم.
جمشيدي تصريح كرد: در عرصه محيط زيست ضرورت يك نظام پاسخ دهي احساس مي شود.
وي با بيان اينكه جرايم زيست محيطي با جرايم سنتي از منظر جرم، بزه و مجازات تفاوت هايي دارد در رابطه با بزه ديده گفت: بهترين تعبير براي قربانيان جرايم زيست محيطي "بزه ديده خاموش" است.
سخنگوي قوه قضاييه در مورد مجازات جرايم زيست محيطي اظهار داشت: تدوين يك نظام جامع، در توسعه پايدار كيفري ضروري است تا ارزش هاي سرمايه گذاري اقتصادي و زيست محيطي مورد حمايت قرار گيرد.
وي ضرورت تعيين مرجع ملي،اصلاح، بازنگري، تنقيه و پيشنهاد تشكيل قوانين جديد، برنامه ملي پيشگيري از تخريب محيط زيست و تدوين سياست جنايي(بحث هاي پاسخ دهي و چگونگي تناسب جرم و مجازات)
را از جمله راهكارها دانست.
جمشيدي همچنين نقش دهي به سازمان هاي مردم مدار، تشكيل پليس زيست محيطي و آموزش دست اندركاران، استفاده از قضات متخصص و دادگاه تخصصي در جرايم زيست محيطي، طرح جامع زمين را از ديگر موضوعات قابل توجه دانست.01/120
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن