تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821013516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ايران و عراق بر گسترش روابط


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاكيد ايران و عراق بر گسترش روابط
واحد مركزي خبر ، متكي با اشاره به آثار سفر نخست وزير عراق به تهران اظهار داشت : نتايج سفر نخست وزير عراق نقطه عطفي در مناسبات دو كشور به شمار مي رود.

وزير امور خارجه كشورمان راهبرد جمهوري اسلامي ايران در خصوص عراق را مبتني بر تعميق مناسبات صميمي و دوستانه با دولت و ملت عراق توصيف كرد و گفت : مقامات دو كشور در واقع از هر گونه ترديد در تنظيم مناسبات خويش فاصله داشته و همواره بر گسترش همكاريهاي دو كشور در تمامي زمينه ها تأكيد كرده اند.

متكي با ارزيابي وضعيت فعلي دولت عراق تصريح كرد: توفيق دولت فعلي عراق در برداشتن گامهاي موفقيت آميز و همراهي جمهوري اسلامي ايران در تشويق و ترغيب كشورهاي همسايه و منطقه در مساعدت هر چه بيشتر به دولت و ملت عراق و حضور فعال ديپلماتيك اين كشورها در عراق از مؤلفه هاي مثبت همكاريهاي دو كشور محسوب مي شود..

وزير امور خارجه با اشاره به پيامدهاي مثبت سفر آقاي احمدي نژاد به عراق اظهار داشت: سفر رئيس جمهور كشورمان به عراق افزون بر نتايج مثبت در تعميق دو جانبه مناسبات ، اثرات سازنده اي در گسترش همكاريهاي منطقه اي با عراق به همراه داشته است.

متكي با اشاره به نقش مثبت رسانه ها درصيانت ازمناسبات دوكشور اظهار داشت: نقش رسانه ها در تعميق و ايجاد ظرفيتهاي جديد در روابط فيمابين جايگاه ويژه اي داشته است و اميدواريم از طريق رايزنيهاي بيشتر مقامات دو كشور، همكاريهاي رسانه اي دو كشور در چارچوب مصالح و مناسبات فعلي دو كشور گسترش يابد.

وزير امورخارجه كشورمان با تأكيد بر طراحي هاي جديد درسامان بخشي به مناسبات اقتصادي و تجاري دوكشور گفت:هيأت وزراي همراه آقاي مالكي مي توانند زمينه خوبي رابراي بررسي سازوكارهاي جديد درتعميق مناسبات دو كشور و شناسايي ظرفيتهاي جديدتر در پرتو تحولات جاري فراهم كنند.

نوري المالكي نيز با تشريح شرايط حساس فعلي عراق اظهار داشت: رايزنيهاي جاري بين بغداد وتهران دراين شرايط نشانگرپيوندها و مناسبات دو كشور بر پايه مصالح مشترك و حكمت است.

وي افزود: تمامي گروهها ، قوميت ها و تشكل هاي شيعي ، سني در عراق بر تحكيم مناسبات همه جانبه با ايران تأكيد دارند.

نخست وزير عراق با اشاره به اهداف اساسي سفر خود به تهران گفت: اهداف راهبردي دولت عراق تحكيم مناسبات اين كشور با ايران و همسايگان بر اساس نيات حسنه و علائق متين استوار بوده و اين ديدگاه خواستگاه تمامي گروهها و مردم عراق است.

مالكي در خصوص وضعيت عراق و آثار تحولات آن بر منطقه اظهار داشت: ثبات و يا عدم امنيت عراق مي تواند آثار و عوارض بسياري بر تمامي منطقه داشته باشد و ما استقرار امنيت در عراق و ايران را همواره خواست و اراده دو كشور قلمداد مي كنيم واجازه نخواهيم داد عراق جايگاهي براي آسيب رساني به امنيت ايران و همسايگان شود.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن