تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821107656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري مراسم سوگواري شهادت حضرت زهرا(س) در موزه ملي قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: برگزاري مراسم سوگواري شهادت حضرت زهرا(س) در موزه ملي قرآن
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مجلس سوگواري شهادت حضرت زهرا(س) با حضور رييس جمهور سابق كشورمان و جمعي از شخصيت هاي هنري، فرهنگي كشورمان امروز در موزه ملي قرآن برگزار شد.
به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، حجت الاسلام والمسلمين موسوي لاري وزير اسبق كشور، مسجد جامعي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي، عارف وزير سابق اقتصاد و دارايي و جمعي از شخصيت هاي كشوري برگزار شد.
در اين مراسم ابتدا سوره ياسين تلاوت شد و سپس تني چند از شعراي برجسته كشورمان از جمله ياور همداني و محمدرضا سهرابي نژاد به خواندن اشعاري در منقبت حضرت زهرا(س) پرداختند.
سپس حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهور سابق كشورمان به ايراد سخنراني پرداخت.
وي با بيان اينكه دو نگاه بر شخصيت هايي كه جنبه تقدس دارند وجود دارد گفت: نگاه اول آن است كه اين شخصيت ها داراي صورت انساني ولي سيرت فرشته اي هستند كه موجوداتي دست نيافتني هستند، مي توان آنها را عاشقانه دوست داشت و شاعرانه ستود.
خاتمي تصريح كرد: نگاه ديگر اين است كه اين شخصيت هايي را انسان برتر بدانيم كه هم برخوردار از موهبت الهي هستند و هم در كسب فضايل الهي موفق بودند به گونه اي كه هر كس بخواهد به مراتب بالاي كمال انساني برسد بايد از آن الگوها پيروي كند.
وي با اشاره به اينكه حضرت فاطمه زهرا(س) الگويي براي انسان ها است و از طرفي الگو براي يك زن است افزود: حضرت زهرا(س) شخصيتي سرشار از فضيلت و زيبايي دارند كه در محضر پيامبر اكرم (ص) تربيت شده اند و اين موجود برجسته همان الگويي است كه خدا و پيامبر براي انسان ها مي خواستند.
خاتمي ادامه داد: حضرت زهرا(س) به دليل زن بودنشان نقش الگويي بودن ايشان براي انسان مونث پررنگ تر است.
وي نقش زنان را در دنياي قديم موجودي فرعي دانست و اظهار داشت: در آن زمان تصور بر اين بود كه مرد براي زندگي خلق شده و زن براي مرد، در صورتي كه اينگونه نيست و زن و مرد از حقوق مساوي برخوردار هستند.
رييس سازمان گفت و گوي تمدن ها خاطرنشان كرد: در دنياي جديد كه در غرب و گاها در شرق وجود دارد اين است كه زنان را مردانه جلوه دهند كه اين امر جايز نيست، يعني زن در جايگاه خودش حائز اهميت است و مرد در جايگاه خودش.
خاتمي گفت: معتقديم خلاء هايي در زمينه احقاق حقوق زنان وجود دارد كه بايد خلاء ها برطرف شود البته بعد از انقلاب اسلامي ايران تحول عظيمي در جامعه ما ايجاد شده كه متاثر از بينش حضرت امام راحل(ره) بود.
وي با بيان اينكه عليرغم همه ادعاهايي كه براي حقوق تساوي زنان در جهان وجود دارد عنوان كرد: ولي متاسفانه هنوز انسان مدرن، تحت تاثير نگاه دنياي قديم است يعني نگاهي مردانه به مسايل اجتماعي و جايگاه زن در جامعه دارد.
رييس جمهور سابق كشورمان بين آزادي و ولنگاري تفاوت قائل شد و گفت: ولنگاري و برهنگي هم براي مردان بد است و هم براي زنان و رهاشدگي به معني آزادي نيست.
خاتمي با تاكيد بر اينكه انسانيت دو وجه دارد كه يكي وجه مذكر است و ديگري وجه مونث تصريح كرد: هر دو وجه سازنده اجتماع هستند و معيار فقط انسان بودن است و تفاوتي ميان زن و مرد نيست در عين حالي كه زن، زن است و مرد، مرد است.
به گزارش ايسكانيوز مرحوم آيت الله توسلي، مسوول دفتر امام خميني(ره) و مرحوم قيصر امين پور شاعر سال گذشته در اين مراسم حضور داشتند كه در مراسم امروز ياد و خاطرشان گرامي داشته شد./01/125
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن