تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814223104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرآن‌پژوه سوري: عرفان امام خميني(ره) زاييده فرهنگ قرآني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: قرآن‌پژوه سوري: عرفان امام خميني(ره) زاييده فرهنگ قرآني است
گروه بين‌الملل: آثار معنوي و عرفاني امام خميني(ره) در بسياري از موارد به آيات و روايات اسلامي آراسته‌شده و مي‌توان اذعان‌كرد كه انديشه عرفاني امام زاييده فرهنگ قرآني و اسلام ناب محمدي(ص) است.
«محمد رضا حاتم» مدير مركز قرآني «لاذقيه» و امام جماعت مسجد «فاطمه زهراء(س)» اين شهر در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار گروه بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: از مهم‌ترين ويژگي‌هاي عرفان امام، همراهي آن با آيات قرآن كريم و سازگاري با فرهنگ اصيل اسلامي است كه اين امتياز بر اثرگذاري و گرانقدري اين آثار مي‌افزايد.

اين قرآن‌پژوه سوري همچنين درك آثار و انديشه‌هاي عرفاني امام راحل را بيش از ساير نظريه‌ها و ايدئولوژي‌هاي امام نيازمند تأمل و تعمق دانست و گفت: آيت‌الله خميني با بينش و درك عميق خود در تمام آثار اخلاقي، حكمي، سياسي، ادبي و غيره ابعاد مختلف فرهنگ اسلامي را تشريح‌مي‌كند كه در اين ميان درك عرفان ايشان به عقلي سليم نيازدارد.

وي افزود: انديشه‌هاي آزادي‌خواهانه، استقلال‌طلبانه و روشنگرانه امام خميني(ره) نيز بر محوريت مفاهيم قرآن كريم استواربود و هم‌اكنون، افكار امام راحل مقبوليت زيادي بين تمامي آزادي‌خواهان و مسلمانان جهان به ويژه مردم سوريه دارد.

محمدرضا حاتم تصريح‌كرد: خميني كبير(ره) در شرايطي به مبارزه با طاغوت زمان پرداخت كه تفكرات نادرستي بر جهان حاكم بود و دشمنان از طريق رسانه‌هاي تبليغاتي و محافل و مطبوعات خبري تلاش گسترده‌‌اي براي با چالش مواجه‌كردن نهضت آزادي‌خواهانه امام خميني(ره) انجام‌دادند.

وي گفت: رهنمود‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران، رحمتي براي قلوب و ارواح تشنه مسلمانان در عصر حاضر بود و از آن جا كه شالوده و تكيه‌گاه اصلي جريان فكري و بيداري خميني كبير(ره) مبادي و تعاليم قرآني بود، عملي‌كردن مفاهيم و ارزش‌هاي قرآني در جوامع اسلامي دغدغه اصلي امام خميني(ره) به شمار مي‌رفت.

اين قرآن‌پژوه سوري اظهاركرد: ارتباط و تمسك بيشتر مسلمانان به تفكر و انديشه صحيح اسلامي و حل اختلافات قومي، مذهبي و طايفه‌اي از آرمان‌هاي اصلي امام راحل بود و از آن‌جا كه انقلاب اسلامي ايران بر فرهنگ قوي و علمي استواربود، انديشه‌هاي آيت‌الله خميني(ره) در بسياري از كشورهاي جهان گسترش و ترويج‌يافت.

مدير مركز قرآني لاذقيه درباره تلاش مؤسسه‌هاي سوري براي نشر انديشه‌هاي امام راحل(ره) خاطرنشان ‌كرد: مراجع ديني سوريه نقش مهمي در آشنايي مسلمانان اين كشور با انديشه‌ها و افكار امام خميني(ره) داشته‌اند و افكار و آراء ايشان به همت مؤسسه‌‌هاي خاص، برپايي همايش‌ها و نشست‌هاي مشترك، ديدار علما و انديشمندان شيعه و سني و مجمع تقريب مذاهب اسلامي در سوريه گسترش‌يافت.

وي گفت: مسلمانان در جهان امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند آراء و انديشه‌هاي وحدت‌گرايانه امام خميني(ره) هستند و تفكرات ديني و عرفاني ايشان بايد در دو سطح فردي و اجتماعي گسترش‌يابد و حوزه‌هاي علوم ديني نيز بايد از مباحث فقهي امام راحل بيشتر استفاده‌كنند.

محمدرضا حاتم با اشاره به اين‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌كه تاكنون تلاش استكبار جهاني براي تحريف هدف اصلي انقلاب اسلامي ايران و نهضت امام خميني(ره) بي‌نتيجه مانده‌است، تصريح‌كرد: استكبار جهاني به اين مسأله پي‌برد كه افكار امام مانعي براي اجرايي‌كردن طرح‌هاي شوم خود در منطقه خاورميانه است و منافع توسعه‌طلبانه اين كشورها را در جهان به خطر مي‌اندازد.

وي اضافه‌كرد: آيت‌الله خميني(ره) تهاجم فرهنگي را يكي از شگردهاي استعمار و استكبار جهاني براي تحميل سياست‌هاي خود عليه جوامع اسلامي مي‌دانست و بر ضرروت حفظ هويت و اصالت اسلامي و انجام شعاير ديني و مذهبي تأكيد مي‌كرد.

محمد رضا حاتم در ادامه اين گفت‌وگو اظهاركرد: درگيري بين اهل توحيد و منكران هميشه ادامه‌دارد و اين از زمان انبياء الهي كه از سوي خداوند براي دعوت بشر به حق و عدالت آمده‌اند تاكنون ادامه‌داشته است.

امام جماعت مسجد فاطمه زهراء(س) شهر لاذقيه سوريه در پايان‌ گفت: امام خميني(ره) مباني فكري خود را در دو سطح عملي و نظري مطرح‌كرد و برقراري وحدت اسلامي و تقويت جنبش‌هاي آزادي‌بخش از اقدامات امام در اين راستا است و در حقيقت، بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران پرچمدار مبارزه با استكبار جهاني و جبهه باطل بود.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن